Har hun feber?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.103 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. september 2011

Prinsessens'Mor<3

hej tøser.. Igår aftes skrev jeg fordi Maja ikke havde spist så meget i løbet af dage, hun sov meget og havde ikke så mange våde bleer som normalt.. Ringede til vagtlægen og spurgte om det "bare" er tænderne der er på vej, han sagde så længe hun ikke kaster op, har over 39 i feber eller røde knopper så lød det meget fredeligt..

Idag er hun stadig pyllert har spist 3 flaskr af ca 190 ml, har lige vækket hende og hun har fået lidt rugbrød og mos.. Hendes tempretur er 35,7, har hun feber og bør vi ringe til vagt lægen igen idag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

B&J

hun er helt alm tempertur idag... så ingen grund til at ringe

håber hun snárt spiser igen

Anmeld

15. september 2011

Maja88

altså hun har ingen feber da det er 37,5 eller op..

men synes da 35,7 lyder rimeligt lavt.. måske endda for lavt

Anmeld

15. september 2011

Clisolka

Maja88 skriver:

Jeg synes altså også det lyder lidt lavt... 

Anmeld

15. september 2011

B&J

Maja88 skriver:

jeg havde pyttet 5 talet ud med et 6 tal så var det jo alm men jo syntes også det lyder lavt såå

Anmeld

15. september 2011

Prinsessens'Mor<3

er det så også "feber"??

Anmeld

15. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Maja88 skriver:

hvad betyder det?

Anmeld

15. september 2011

Prinsessens'Mor<3

ingen??

Anmeld

15. september 2011

Loan

Sad lige og kiggede lidt rundt på nettet og faldt over denne side; http://www.elefantino.dk/born/454-hvordan-maler-jeg-om-mit-barn-har-feber-

Citat: Et barn eller voksen har feber når den indre kropstemperatur kommer over 38 grader. Der skelnes normalt mellem den indre og den ydre kropstemperatur, hvor den indre temperatur måles oralt som oftest mellem balderne, her vil temperaturen normalt ligge mellem 35,5 og 37,5 grader. Den ydre kropstemperatur måles på huden f.eks under armhulen og vil normalt ligge på 34,7 til 37,2 grader.

Håber det kan hjælpe lidt, så umiddelbart selvom den lyder lav, tror jeg ikke der er grund til den helt store bekymring, selvom jeg nok alligevel helst ville have en lægekyndig ind over.
Håber på hun bliver frisk igen hurtigst muligt

Anmeld

15. september 2011

Kageelsker

er det så også "feber"??

Feber er når temperaturen er højere end normalt, 38,0 eller over (37,7-37,9 er lidt en gråzone)

Er temperaturen under 36,0 er den for lav, og der findes vist ikke en dansk betegnelse for det, på fagsprog kaldes det hypotermi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.