Må man..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

lilledittemor

NJN skriver:

Ja, jeg er i en lidt svær situation syntes jeg.. 

Min kæreste og jeg, ser ikke hinanden i hverdagen.. Men jeg ved han IKKE laver hans lektier.. ( Han er under uddannelse.) Må jeg godt blande mig i det?? Er man en dårlig kæreste hvis man gør det? Netop fordi jeg ikke vil opnå mor rollen..

Men jeg ønsker en god fælles fremtid for os, og vil gerne at han tager sin uddannelse seriøst, da jeg selv tager mit gymnasium seriøst.. 

Så piger? Må jeg blande mig i hans lektier? 

Og lige en anden ting, er det forkert af mig, at fortælle ham man ikke går på pitten ( bar.) For at se fodbold når man skal i skole dagen efter.. 

Jeg synes sagtens at du kan tage en snak MED ham om det - og ikke snakke ned til ham Altså hvor man bare siger "du skal gøre sådan og sådan".

Det med Pitten synes jeg ikke du skal blande dig i Så længe han ikke drikker og stadig kan passe sin skole

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

NJN

sarahb skriver:

jeg vil sige, jo til en vis grænse. Der er forskellige måder at blande sig på. Hvis du støtter ham og måske hjælper ham igang osv. så synes jeg godt du kan..
Men ikke HUSK NU AT LAVE DINE LEKITER ELLERS!!!

Tak, ja det var en god idé.  

Anmeld

15. september 2011

NJN

Ditte_Marie skriver:

Jeg synes sagtens at du kan tage en snak MED ham om det - og ikke snakke ned til ham Altså hvor man bare siger "du skal gøre sådan og sådan".

Det med Pitten synes jeg ikke du skal blande dig i Så længe han ikke drikker og stadig kan passe sin skole

Okay tak.. Syntes det var en god idé.  

Anmeld

15. september 2011

Mor til Mike

NJN skriver:

Ja, jeg er i en lidt svær situation syntes jeg.. 

Min kæreste og jeg, ser ikke hinanden i hverdagen.. Men jeg ved han IKKE laver hans lektier.. ( Han er under uddannelse.) Må jeg godt blande mig i det?? Er man en dårlig kæreste hvis man gør det? Netop fordi jeg ikke vil opnå mor rollen..

Men jeg ønsker en god fælles fremtid for os, og vil gerne at han tager sin uddannelse seriøst, da jeg selv tager mit gymnasium seriøst.. 

Så piger? Må jeg blande mig i hans lektier? 

Og lige en anden ting, er det forkert af mig, at fortælle ham man ikke går på pitten ( bar.) For at se fodbold når man skal i skole dagen efter.. 

Vil sige det afhænger af hvor seriøst jeres forhold er, og hvor godt i kender hinanden.

Jeg ville selv rive min kæreste i ørerne hvis jeg vidste han ikke lavede sine lektier og han var under uddannelse.

Synes det med bar, er lidt op til ham selv, de fleste mænd har brug for at komme ud, og om han så lige tager ned og får en øl med vennerne er da helt fint, så længe han passer sine ting.

Anmeld

15. september 2011

DitteFisk

Jeg vil mene at du da godt kan blande dig. Til dels! For nej, selvfølgelig er du ikke og skal du ikke være hans mor.. MEN siden i er i et forhold sammen, så er det da kun okay at du spørger ind til det.. interesserer dig for ham og hans liv. Det ville da være forkert hvis du ikke blandede dig i hans liv når i nu er sammen ..

Desværre kan du nok ikke gøre så meget andet end at spørge og høre hvordan det går og råde ham, for i bund og grund vil han jo være sig selv.. og du har valgt ham også med hans fejl, og han ændrer sig sansynligvis ikke det store.. så er det jo i sidste ende op til dig selv om han stadig er en person du kan lide

Anmeld

15. september 2011

1977

Profilbillede for 1977
NJN skriver:

Okay.. Også selvom det er vores fælles fremtid??? 

Det er hans fremtid og ikke din Hvis du begynder at blive hans mor nu, hvor går grænsen så henne?

Anmeld

15. september 2011

RGN

Profilbillede for RGN
sarahb skriver:

jeg vil sige, jo til en vis grænse. Der er forskellige måder at blande sig på. Hvis du støtter ham og måske hjælper ham igang osv. så synes jeg godt du kan..
Men ikke HUSK NU AT LAVE DINE LEKITER ELLERS!!!

Anmeld

15. september 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Altså... Jeg spørger da tit min kæreste om han ikke har nogle lektier der skal laves og om vi evt. skal lave det sammen - for så er jeg da mere sikker på at han får dem lavet

Anmeld

15. september 2011

Lise

Nej, du skal ikke blande dig!

Jeg er også studerende, og gør min mand den mindste antydning til at han synes at jeg bør læse f.eks., så bliver jeg bare Rasmus modsat. Jeg hader at blive "hundset" med i forbindelse med mit studie. Det er MIT studie, og jeg gør det i MIT tempo.

Han har heldigvis lært det efterhånden

Anmeld

15. september 2011

FrkT

SELVFØLGELIG må du blande dig i det. Der er bare stor forskel på måden man blander sig på. Det handler om at du ikke skal være formanende men opstøttende 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.