Må man..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.292 visninger
20 svar
0 synes godt om
15. september 2011

NJN

Ja, jeg er i en lidt svær situation syntes jeg.. 

Min kæreste og jeg, ser ikke hinanden i hverdagen.. Men jeg ved han IKKE laver hans lektier.. ( Han er under uddannelse.) Må jeg godt blande mig i det?? Er man en dårlig kæreste hvis man gør det? Netop fordi jeg ikke vil opnå mor rollen..

Men jeg ønsker en god fælles fremtid for os, og vil gerne at han tager sin uddannelse seriøst, da jeg selv tager mit gymnasium seriøst.. 

Så piger? Må jeg blande mig i hans lektier? 

Og lige en anden ting, er det forkert af mig, at fortælle ham man ikke går på pitten ( bar.) For at se fodbold når man skal i skole dagen efter.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

1977

Profilbillede for 1977
Du er ikke hans mor - så det skal du ikke blande dig i

Anmeld

15. september 2011

NJN

Jeanne skriver:

Du er ikke hans mor - så det skal du ikke blande dig i

Okay.. Også selvom det er vores fælles fremtid??? 

Anmeld

15. september 2011

An&Jo

puha, det er et følsomt emne det der..

Efter min mening, så er det kun forældre der har ret til at blande sig i sådanne ting, og det er faktisk kun indtil den dag man bliver 18..

uanset hvordan og hvorledes så hverken kan eller må du blande dig i om han går på bar en hverdagsaften eller ikke laver lektier så længe i ihvertfald ikke bor sammen..

Det kan godt være det er fælles fremtid, men mon ikke han klarer den.. jeg gik ud af gymnasiet med et ret godt gennemsnit uden overhovedet at have åbnet en bog, så det kan godt lade sig gøre..

Anmeld

15. september 2011

jydeinden

NJN skriver:

Okay.. Også selvom det er vores fælles fremtid??? 

det er hans fremtid han ødelægger for sig selv.. ikke din

du er ikke hans mor.. og tror ærligt han ville blive træt af hvis du begyndte at prøve at være det. alle kan køre i surt i skolen

Anmeld

15. september 2011

NJN

An&Jo skriver:

puha, det er et følsomt emne det der..

Efter min mening, så er det kun forældre der har ret til at blande sig i sådanne ting, og det er faktisk kun indtil den dag man bliver 18..

uanset hvordan og hvorledes så hverken kan eller må du blande dig i om han går på bar en hverdagsaften eller ikke laver lektier så længe i ihvertfald ikke bor sammen..

Det kan godt være det er fælles fremtid, men mon ikke han klarer den.. jeg gik ud af gymnasiet med et ret godt gennemsnit uden overhovedet at have åbnet en bog, så det kan godt lade sig gøre..

Ja, det er selvfølgelig rigtig. Men de bekymringer der.. tak for svar!

Anmeld

15. september 2011

NJN

jydeinden skriver:

det er hans fremtid han ødelægger for sig selv.. ikke din

du er ikke hans mor.. og tror ærligt han ville blive træt af hvis du begyndte at prøve at være det. alle kan køre i surt i skolen

Ja, det er netop det jeg heller ikke vil, altså være sådan en mor agtig en.  

Ja, det kan alle.. Syntes bare han skulle tage at tage sig sammen.

Anmeld

15. september 2011

B&J

Desværre er du ikke hans mor så du har slet ikke noget at skulle ha sagt, men kan godt følge diig

Anmeld

15. september 2011

NJN

B&J skriver:

Desværre er du ikke hans mor så du har slet ikke noget at skulle ha sagt, men kan godt følge diig

tak.. 

Anmeld

15. september 2011

sarahb

jeg vil sige, jo til en vis grænse. Der er forskellige måder at blande sig på. Hvis du støtter ham og måske hjælper ham igang osv. så synes jeg godt du kan..
Men ikke HUSK NU AT LAVE DINE LEKITER ELLERS!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.