2½-årig alene på gaden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

klmf

Nu har en veninde så lige spurgt om jeg vil melde forældrene til kommunen... Ej, det synes jeg måske er lige meget nok? Åh, har bare tænkt på det hele dagen, synes simpelthen det er for meget....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Maja88

lotchen skriver:

Nu har en veninde så lige spurgt om jeg vil melde forældrene til kommunen... Ej, det synes jeg måske er lige meget nok? Åh, har bare tænkt på det hele dagen, synes simpelthen det er for meget....

må indrømme jeg har samme tanke som din veninde...du har faktisk pligt til det

Anmeld

15. september 2011

SpunkenJo

Maja88 skriver:

Og især når det ikke lader til, at hende moren har fattet alvoren

Anmeld

15. september 2011

Pige2009

lotchen skriver:

Hej damer

Jeg er lidt chokeret og må lige dele det med jer:

I dag da jeg havde afleveret Oliver kommer jeg kørende ad vores vej og ser naboens datter på 2½ gåalene på fortovet - tænker at moren nok er lige rundt om hjørnet. Parkerer i indkørslen og kan stadig ikke se moren nogle steder. Går så ned til vejen og nu er pigen nået et godt stykke op af vejen mod byen (mod en større vej med togoverskæringog mange biler) og tør simpelthen ikke lade hende gå længere, hvis hun er alene. Henter hende så og nu er hun begyndt at græde fordi hun ikke kan finde hjem, stakkkels pige. Følger hende ind til naboen, hvor moren står indenfor og diskuterer et eller andet med en håndværker - jeg bankede på men hun høryte det vist ikke, så jeg gik ind. Jeg siger hallooo og iger at jeg fandt en lille pige oppe på xxx-vej (lidt for at hun skulle vide hvor langt hun egentlig var kommet). Så smiler  hun gudhjælpemig bare over hele  ansigtet og siger 'taaaaak, det var da sødt af dig´og griner...

Altså, jeg tænker bare - fair nok at ungen kan smutte uden at man ser det, det kan Oliver da også finde på - men jeg opdager det da og begynder at LEDE efter ham (han kan så ikke komme ned på vejen, men han kan fx finde på at kravle ind i vaskemaskinen og sidde fast) - og hvis han var løbet væk og naboen var kommet med ham så ville jeg da blive SÅ flov. Hun havde ikke engang opdaget hun var væk - og syntes åbenbart ikke det var det store problem...

Ved ikke engang horfor jeg er så overrasket, for jeg har tit fulgt deres mellemste dreng indenfor når han stod og flagrede ude på vejen (!) hvor de så heller ikke har opdaget noget.

Synes bare det er for meget, de må da holde øje - bilerne kører stærkt, og selvom de ikke gør det, så har de ikke en chance hvis ungen beslutter sig for at løbe over vejen plus der er en togoverskæring ikke så langt fra os. Det løber iskoldt ned ad ryggen når jeg tænker på hvad der kan ske

Åh altså, håber sgu de holder lidt bedre øje med dem fremover

Vanvittigt!  Jeg ville da blive chokeret, hvis det var mig

Anmeld

15. september 2011

4kløver

Hold da op... Men tror du ikke at moren var flov over at hun ikke havde opdaget det..

Anmeld

15. september 2011

klmf

4kløver skriver:

Hold da op... Men tror du ikke at moren var flov over at hun ikke havde opdaget det..

Det tror jeg faktisk ikke, det er sådan de plejer at reagere når vi kommer ind med deres mellemste når han har været ude på vejen - men hun er trods alt mindre og var kommet meget langt, så troede måske bare hun ville tage det lidt mere seriøst. Som min kæreste sagde, så er det ligesom om at de slet ikke tror, der kan ske deres børn noget.

Anmeld

15. september 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Åh gud... Hjerteskærende!  Sidder helt med tårer i øjnene bare af at forestille mig hvad der kunne være sket den stakkels lille pige..

Må sige at jeg tænker lidt ligesom nogen af de andre, at melde forældrene  

Ville have det forfærdeligt med mig selv, hvis det nu havde været min lille pige.. Især hvis jeg slet ikke havde opdaget hun var væk!

Anmeld

15. september 2011

Alba

Maja88 skriver:

tænker jeg også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.