I fare for at blive overfuset... Rygning og graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Findusinde skriver:

Hej...

Jeg har tidligere fået nogle rigtig gode respons herinde på mine enmer.. Nu prøver jeg et lidt ømt emne... :

Jeg er ca 7 uger henne... Har røget i 10 år.... Det er en uge siden jeg fik at vide at jeg var gravid.. Og på den uge er mit rygeforbrug sat meget meget kraftigt ned...
Men stoppe helt, får jeg det meget svært ved.. Har forsøgt flere gange, og er alle gangene blevet en meget meget hysterisk kælling at være sammen med... Jeg er heldigvis så overvældet af kvalme at jeg kan ryge 2-3 hiv af gangen og så går der timer inden jeg tager 2-3 hiv igen....
MEN jeg vil SÅ gerne stoppe...
Jeg skal til lægen i næste uge og vil bede om et rygestop kursus, ihåbet om at hun kan hjælpe...

HVORFOR skal det være så svært at stoppe med at ryge, selvom man kender til alle konsekvenserne... Jeg ved jo udemærket godt hvad det gør ved den lille.-..

Jeg har røget fast inden jeg fik min datter... Og jeg ryger nu og da... Altså måske 10-20 smøger om måneden. Sidst jeg var gravid stoppede jeg også fra den ene dag til den anden og startede så igen, efter aborten, fordi det dumme stads trøster og sådan - som du jo godt ved... Men stadig kun de der 10-20 smøger om måneden...

MEN du KAN GODT stoppe Jeg kender flere der har haft rigtig gode erfaringer med at stoppe med hyptoterapi eller akupunktur... Blandt andet Tina2 (som holder til i marts2004 gruppen). Hun stoppede med et eller andet, mener det var akupunktur andengang hun var gravid. Havde også rigtig svært ved at stoppe, da hun ventede den første.

Og i April09 gruppen på netbaby, hvor jeg var indtil jeg ikke var gravid mere sidst var der 3 der kollektivt stoppede med at ryge. De fik rigtig meget opbakning fra gruppen. Altså på netbaby. Det hjalp dem VILDT meget og de holdte det faktisk

Så du KAN godt... Helt sikkert!!!!

Og du skal jo bare bede om hjælp. Fx her... at du får os andre, til at holde dig op på det og støtte dig. Det hjælper meget.

Så go for it!!! Det er ikke godt for dig, men slet ikke lille pus i mavsen.

KRAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2009

Miamaja

stort knus. ja det er svaert

Anmeld

20. januar 2009

Doktor Doolittle

Det skal nok lykkes for dig at holde op, hvor der er en vilje er der en vej
Hvad med nikotinplaster eller nikotintyggegummi Dét med at du bliver en sur sæk kunne tyde på abstinenser som er mere end psykiske, bare et forslag.
fra Tina der ikke har personlige tips at ødsle af da jeg kun har været festryger

Anmeld

20. januar 2009

BinaMor

Doktor Doolittle skriver:

Det skal nok lykkes for dig at holde op, hvor der er en vilje er der en vej
Hvad med nikotinplaster eller nikotintyggegummi Dét med at du bliver en sur sæk kunne tyde på abstinenser som er mere end psykiske, bare et forslag.
fra Tina der ikke har personlige tips at ødsle af da jeg kun har været festryger

jeg tror stadig nikotinen vil gå i babyen. jeg vil anbefale dig at læse bogen: endelig ikke ryger. the easyway. det er nærmest en tryllebog.(jg brugte den ikke men kender mange der er holdt og ikke savner rygning)

jeg røg. da jeg fandt ud af at jeg var gravid ville jeg stoppe. jeg hader kvinder der ryger når de er gravide men alligevel kunne jeg ikke stoppe. var i samme situation som dig. undskyldninger som: der er aldrig sket hendes børn noget, man blir stresset af at holde og det er også skadeligt....brugte min hjerne på højtryk men alligevel gemte jeg mig væk fra andre og smugrøg. røg mellem 3 og 5 om dagen. i uge 37 fandt lægerne ud af at mit barn var for lille og jeg blev spurgt om jeg røg.. ja måtte jeg flovt svarer. få dage efter gik fødslen igang og på et tidspunkt faldt hjertelyden og jordmoderen spurgte om jeg havde røget under graviditeten. ja måtte jeg sige. min pige vejede kun 2650 og var 48 cm. de sagde at vi jo også var små forældre. men i mit hoved giver jeg smøgerne skylden! jeg skal gå med en dårlig samvittighed resten af mit liv. den smukke lille pige der sidder nu og leger på sit tæppe. hendes "liv" spillede jeg harsard med fordi jeg ikke kunne holde op. nu har vi bestemt os for at få et mere barn og jeg har smidt smøgerne. nu for evigt. jeg prøver ikke på at være led for jeg ved hvordan du har det. men den dårlige samvitighed man skal leve med er bare ikke det vær og det gør så ondt i hjertet. men jeg syntes det er FLOT at du står frem og spørger. det er mere end en svagpisser som jeg gjorde!

Anmeld

20. januar 2009

Bubbi

Jeg sidder helt samme sted som dig
Jeg er lykkelig gravid, og har altid sagt at den dag jeg opdaget det, skulle det være SLUT! Dersværre er det ikke kommet så nemt til mig. Jeg er gået ned til maks 3 smøger om dagen. Jeg kæmper virkelig! De dage jeg har været helt uden, har jeg ikke til at være i nærheden af!

Jeg er nu gået i gang med at undersøge muligheder for hypnose, da jeg har hørt så meget godt om det.

Jeg vil ønske dig held og lykke, og fortælle dig at du bestemt ikke alene om kampen! Men lad os krydse fingere for at når det er slut, er det slut for ALTID! Så kan vi skifte den dårlige samvittighed ud med den gode og meget bedre

Anmeld

21. januar 2009

Mca<3

Du må godt anvende nikotin plastre og tygge gummi ,, Jo barnet får lidt nikotin men mindre end hvis du ryger og barnet slipper så for tjære og alle de andre skadelige stoffer .. Self. er det ikke optimalt men det skal opvejes mod fortsat rygning ..

Anmeld

21. januar 2009

Tina2

Findusinde skriver:

Hej...

Jeg har tidligere fået nogle rigtig gode respons herinde på mine enmer.. Nu prøver jeg et lidt ømt emne... :

Jeg er ca 7 uger henne... Har røget i 10 år.... Det er en uge siden jeg fik at vide at jeg var gravid.. Og på den uge er mit rygeforbrug sat meget meget kraftigt ned...
Men stoppe helt, får jeg det meget svært ved.. Har forsøgt flere gange, og er alle gangene blevet en meget meget hysterisk kælling at være sammen med... Jeg er heldigvis så overvældet af kvalme at jeg kan ryge 2-3 hiv af gangen og så går der timer inden jeg tager 2-3 hiv igen....
MEN jeg vil SÅ gerne stoppe...
Jeg skal til lægen i næste uge og vil bede om et rygestop kursus, ihåbet om at hun kan hjælpe...

HVORFOR skal det være så svært at stoppe med at ryge, selvom man kender til alle konsekvenserne... Jeg ved jo udemærket godt hvad det gør ved den lille.-..

Jeg røg selv i min første graviditet, satte det dog kraftigt ned, men det er jo bare ikke godt nok :-(

Da jeg stod med en positiv pen igen ringede jeg med det samme til en ved Ans i Viborg, som giver laserakupunktur.... Utrolig mange i min mands familie var rygere og har været nede hos ham, og selv de par stykker som røg op mod 60 smøger om dagen er stoppet:-)

Det hjalp virkelig, og jeg synes det værste ubehag var væk efter kun et par dage.... Og det var egentlig slet ikke så slemt og jeg blev ikke en sur kælling, højt en smule irritabel)

Men det hjalp super godt på mig)

Held og lykke med rygestoppet, håber du får held med det)

Kh Tina

Anmeld

21. januar 2009

mette moren

det er bedere at ryge et par smøger end at få mega stress på!! for barnet bliver også påvirket af stress.. rom blev ikke bygget på en dag!!!!!! nogle har bare nemmere ved at stoppe end andre! jeg ryger stadig og må se i øjnene at andre også skal kunne tåle at være i nærheden af mig, tænker naturligvis over når jeg tænder en smøg, så det ikk er så meget jeg ryger. mette 34+2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.