Findusinde skriver:
Hej...
Jeg har tidligere fået nogle rigtig gode respons herinde på mine enmer.. Nu prøver jeg et lidt ømt emne... :
Jeg er ca 7 uger henne... Har røget i 10 år.... Det er en uge siden jeg fik at vide at jeg var gravid.. Og på den uge er mit rygeforbrug sat meget meget kraftigt ned...
Men stoppe helt, får jeg det meget svært ved.. Har forsøgt flere gange, og er alle gangene blevet en meget meget hysterisk kælling at være sammen med... Jeg er heldigvis så overvældet af kvalme at jeg kan ryge 2-3 hiv af gangen og så går der timer inden jeg tager 2-3 hiv igen....
MEN jeg vil SÅ gerne stoppe...
Jeg skal til lægen i næste uge og vil bede om et rygestop kursus, ihåbet om at hun kan hjælpe...
HVORFOR skal det være så svært at stoppe med at ryge, selvom man kender til alle konsekvenserne... Jeg ved jo udemærket godt hvad det gør ved den lille.-.. 
Jeg har røget fast inden jeg fik min datter... Og jeg ryger nu og da... Altså måske 10-20 smøger om måneden. Sidst jeg var gravid stoppede jeg også fra den ene dag til den anden og startede så igen, efter aborten, fordi det dumme stads trøster og sådan - som du jo godt ved... Men stadig kun de der 10-20 smøger om måneden...
MEN du KAN GODT stoppe

Jeg kender flere der har haft rigtig gode erfaringer med at stoppe med hyptoterapi eller akupunktur... Blandt andet Tina2 (som holder til i marts2004 gruppen). Hun stoppede med et eller andet, mener det var akupunktur andengang hun var gravid. Havde også rigtig svært ved at stoppe, da hun ventede den første.
Og i April09 gruppen på netbaby, hvor jeg var indtil jeg ikke var gravid mere sidst var der 3 der kollektivt stoppede med at ryge. De fik rigtig meget opbakning fra gruppen. Altså på netbaby. Det hjalp dem VILDT meget og de holdte det faktisk

Så du KAN godt... Helt sikkert!!!!
Og du skal jo bare bede om hjælp. Fx her... at du får os andre, til at holde dig op på det og støtte dig. Det hjælper meget.
Så go for it!!! Det er ikke godt for dig, men slet ikke lille pus i mavsen.
KRAM
Anmeld