I fare for at blive overfuset... Rygning og graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
17 svar
0 synes godt om
20. januar 2009

Findusinde

Hej...

Jeg har tidligere fået nogle rigtig gode respons herinde på mine enmer.. Nu prøver jeg et lidt ømt emne... :

Jeg er ca 7 uger henne... Har røget i 10 år.... Det er en uge siden jeg fik at vide at jeg var gravid.. Og på den uge er mit rygeforbrug sat meget meget kraftigt ned...
Men stoppe helt, får jeg det meget svært ved.. Har forsøgt flere gange, og er alle gangene blevet en meget meget hysterisk kælling at være sammen med... Jeg er heldigvis så overvældet af kvalme at jeg kan ryge 2-3 hiv af gangen og så går der timer inden jeg tager 2-3 hiv igen....
MEN jeg vil SÅ gerne stoppe...
Jeg skal til lægen i næste uge og vil bede om et rygestop kursus, ihåbet om at hun kan hjælpe...

HVORFOR skal det være så svært at stoppe med at ryge, selvom man kender til alle konsekvenserne... Jeg ved jo udemærket godt hvad det gør ved den lille.-..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2009

Mca<3

Årh ja ,, Er selv ex ryger men har aldrig røget i nogen af mine 3 graviditeter.
Jeg har altid haft den regel at jeg skulle holde op nogen måneder før jeg blev gravid og kunne jeg ikke så kunne jeg ikke gå med en lille i maven .. Dvs at jeg så burde vælge graviditeten fra .. Derfor intet problem for mig Og tror ærligt talt ikke jeg begynder igen ,,, Skynd dig at tal med læge el. jordmoder omkring det .. Så du det program for noget tid siden . Praxis ???? Med den gravide mor der ikke ville stoppe ??? Det var altså væmmeligt .

Anmeld

20. januar 2009

Findusinde

3 gangs mor skriver:

Årh ja ,, Er selv ex ryger men har aldrig røget i nogen af mine 3 graviditeter.
Jeg har altid haft den regel at jeg skulle holde op nogen måneder før jeg blev gravid og kunne jeg ikke så kunne jeg ikke gå med en lille i maven .. Dvs at jeg så burde vælge graviditeten fra .. Derfor intet problem for mig Og tror ærligt talt ikke jeg begynder igen ,,, Skynd dig at tal med læge el. jordmoder omkring det .. Så du det program for noget tid siden . Praxis ???? Med den gravide mor der ikke ville stoppe ??? Det var altså væmmeligt .

Uha, ja.. Så godt det program, det gjorde ondt helt ind i knoglerne og se det..
Det var SÅ væmmeligt at se hvor ligeglad hun var...
Jeg er bestemt ikke ligeglad, og har et brændende ønske om at stoppe.. Men jeg har også erkendt at jeg må have hjælp til det... Jo før jo bedre...

Anmeld

20. januar 2009

Pia.

Øv det lyder rigtig hårdt for dig... men jeg syntes nu du allerede er et godt stykke af vejen... tror bare lige du mangler det sidste så du helt kan stoppe... - og mon ikke din læge kan hjælpe dig med det...

Bare det du ikke ryger særlig meget og allerede nu har sat dig for du VIL stoppe, så skal det nok gå det er jeg sikker på...

Vil ønske dig held og lykke og krydser fingre for det lykkes for dig.

Knus Pia.

Anmeld

20. januar 2009

Mca<3

Findusinde skriver:

Uha, ja.. Så godt det program, det gjorde ondt helt ind i knoglerne og se det..
Det var SÅ væmmeligt at se hvor ligeglad hun var...
Jeg er bestemt ikke ligeglad, og har et brændende ønske om at stoppe.. Men jeg har også erkendt at jeg må have hjælp til det... Jo før jo bedre...

Og det kan lade sig gøre Jeg elskede mine smøger og en kop kaffe ,,,
Men man finder noget andet at holde af ... Kan voldsomt anbefale dig at læse endelig ikke ryger af Allen Carr.

Anmeld

20. januar 2009

Findusinde

3 gangs mor skriver:

Og det kan lade sig gøre Jeg elskede mine smøger og en kop kaffe ,,,
Men man finder noget andet at holde af ... Kan voldsomt anbefale dig at læse endelig ikke ryger af Allen Carr.

Det SKAL lade sig gøre.. Tak for tippet med bogen.. Må bare spise nogle flere mariekiks..

Anmeld

20. januar 2009

et-ønske

Du får ingen klø herfra!! Jeg tror på at du nok skal få stoppet, det er klart at du har svært ved at stoppe, og det at ryger jo en vane. Lige så vel som det for nogle er svært at tabe sig, drikker cola og kaffe osv. osv.
Jeg er selv ryger, er dog den mærkligste ryger jeg nogensinde har hørt om
jeg kan lade være med at ryge i nogle dage, for så at begynde igen. Jeps jeg burde stoppe, men jeg nyder det, og midt i en diæt er det rart at have et alternativ til en chokoladebar
Jeg gik i jordmodergruppe med en pige som var storryger. Hun kunne bare ikke stoppe, på trods af alverdens kurser, samtaler osv. Til sidst var hun og hendes krop så stresset fordi hun manglede hendes smøger, og plukveerne tog til. Hun og hendes JM fik en god snak om hvor vigtigt det er at mor har det godt under graviditeten, og de fik hende ned på 2 smøger om dagen. JM anbefalede det naturligvis ikke, men det var bedre end en for tidlig født baby.

Men du har viljen, det skal nok lykkes for dig!!

Anmeld

20. januar 2009

Mca<3

Findusinde skriver:

Det SKAL lade sig gøre.. Tak for tippet med bogen.. Må bare spise nogle flere mariekiks..

Det skal nok lykkedes Men lad være at stress over det ,,,

Anmeld

20. januar 2009

Findusinde

Ihh, hvor er I søde... Tak fordi i tror på mig... Det giver lige et ekstra puf til at lade være...

Og Luna... Du er lidt en spøjs ryger..

Min kæreste kan sagtens gå en helt dag uden at ryge... Har sagt til ham at det er helt op til ham om han vil stoppe.. Det skal og vil jeg ikke bestemme.. Men det eneste er bare at alt rygningen foregår udenfor hvis/når jeg stopper... Og det har han fuldt ud accpeteret..

Anmeld

20. januar 2009

jolu

Efter at have set et program om hvad det gør ved fostret når moderen ryger,- så kan jeg kun sige STOP DET ! Det er jo helt vanvittigt ! Jeg må uden skam sige at jeg kan ikke have at man ryger under en graviditet.......hvad man gør når man ikke er gravid.....det må man selv om, men man har et ansvar for sit barns velbefindende......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.