Hjælp!!? 4mrd baby med hård mave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Anonym trådstarter

Dansker I Holland skriver:

Værsgo her er hvordan du skal gøre smiler...I skal bare give en smule hver dag indtil det begynder og virke

Køb en bøtte med svesker i et discount-supermarked.

• Læg dem i blød i vand i et par timer
  • Kog sveskerne i et par minutter
  • Hæld vandet fra i en skål
  • Blend sveskerne med en stavblender
  • Hæld lidt af kogevandet i indtil konsistensen er passende

ej hvor lyder det bare let!  det prøver vi sgu, det blir nok først imorgen hun smager på det..

Tak for rådet og opskriften!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Dansker I Holland

Anonym skriver:

ej hvor lyder det bare let!  det prøver vi sgu, det blir nok først imorgen hun smager på det..

Tak for rådet og opskriften!

Hehe selv tak Smiler.. Det skal lige siges at der måske ikke er virkning med det samme Men giv jer god tid med virkningen

Anmeld

15. september 2011

Noahmor

Anonym skriver:

ja okay syrnet mme.. hm hvad er forskellen på alm og syrnet helt nøjagtig?  

Laktulose, fås det på apoteket? eller matas?

Det syrnede er ikke så hårdt for maven. (spørg mig ikke hvorfor)

Men skal så også siges at vi startede med allomin syrnet og det fik han stadig hård mave af, så gik vi over til beauvais og så var der stort set ingen problemer. 

Det skal købes på apoteket. 

Anmeld

15. september 2011

mortilnoahogmelina

Uh Det kender vi alt for godt , og hold nu op hvor det skære i mors hjerte når de skriger sådan .

Vi hav Noah lactolose først , havde ikke den store virkning .
Så skiftet vi til movicol han fik et halvt brev om dagen , sammen med det fik han syrnet allomin i mme og så fik han sveskermos et par gange om ugen .

Når det var aller værest så blev vi selv nød til at tømme Noah absolut ikke sjovt , det gjorder vi ved hjælp at et termometer , og lidt vaseline på .

Jeg håber det snart kommer i orden hos jer , Her læs det virkelig slemt .

Kram

Anmeld

15. september 2011

Mor Christa

Hård mave og maveonde og små babyer det er MIT område
Min søn (idag 9 mdr) har døjet meget med hråd mave og maveonde.
ISÆR da han var lille.
en god til, der virkede her, var at give ham lidt kogt vand med en smule sukker i - dette virkede på smerterne! Efterfølgende "cyklede" jeg med hans ben - det skal man gøre et stykke tid. og så "pumpede" jeg nærmest benene. Pressede dem op mod maven, og her pruttede han ofte.
Desuden virker sveskemos RIGTIG godt også
Held og lykke. 

Anmeld

15. september 2011

Maja88

kan også sagtens være h*n ikke kan fordøje grøden...

tarmene er ikke klar til det i så ung en alder...

hvad slags grød giver i og

hvilken slags mme bruger i?? og har i altid brugt det?

Anmeld

15. september 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Nogen som kan hjælpe, min pige har rigtig ondt hun presser og presser og kan ikke komme af med sin afføring. på de sidste 2 døgn har der kun været en lille rosin agtig klump afføring.

Hun går ud i gråd når hun presser som om det gør rigtig ondt på hende.. og synes hun gør nogen sære spjæt, og hendes mave rumsterre og er meget hård??

Synes jeg har hørt ang sukkervand kan løsne op på det? nogen som kan sige hvad jeg skal gøre  

Jeg kom til at tænke på denne artikel! Du må ikke hænge mig op på det, for jeg har ikke selv barn endnu eller forstand på det, men jeg kom bare til at tænke på det, da du nævnte dit barn på 4 mdr får grød nu - Måske er det derfor med maven?

https://www.baby.dk/debat/115295pi1/ordet-er-frit/d erfor-skal-baby-06-maaneder-ikke-have-mos-og-groed .aspx

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

Hej, og tak for alle jeres svar..  Vi endte med at tage til lægevagten igår og der var ikke noget at høre.. Så jeg kørte straks ud og købte svesker og skyndte mig derefter at lave sveskegrød!  Hun fik også en lille flaske, og havde derefter ondt da hun prøvede at få det ud men ikke lykkedes..

Men tilgengæld her til morgen efter hendes morgen flaske, kom der i bleen og her var hun ikke helt så ked af det, og tænk der var rigitg meget!! SVESKEGRØD var lykken for hende  Idag tager vi det så stille og rolig med grøden og sørger for hun kun for lidt og for vand dertil som sp sagde 

og wupti som jeg lige sidder her og skriver laver hun igen i bleen helt uden gråd eller noget!!!!

Arh det letter at det bare var denne gang..

Tak for alle jeres svar piger!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.