Ventetid (udredning)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

813 visninger
17 svar
0 synes godt om
14. september 2011

Anonym trådstarter

Til jer der har været gennem hele forløbet med udredning, inseminering osv...

Vi er blevet henvist til gyn mhp udredning og evt behandling. Og skulle så læse vejledningen igennem. Så ser jeg at man skal undersøges for Røde Hunde og har man ikke haft det skal man vaccineres og må først fortsætte i behandling efter 3 mdr!! Jeg tror altså ikke jeg har haft Røde Hunde. Betyder det så at jeg skal gennem udredning + 3 mdr's ventetid pga vaccination før vi overhovedet kan komme videre i forløbet og evt blive insemineret??

Er der nogle der kan beskrive deres forløb fra i startede med udredning til i stod med en positiv test eller bare kom igang med behandling? Ville gerne høre lidt erfaringer mht behandling...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Lisbeth1985

Det skal du desværre Hvis du ikke har fået vaccinen er det måske en idé, at du får den så hurtigt som muligt? Det forkorter jo ventetiden

Vi blev henvist i marts 2010 og blev insemineret første gang i august 2010, så vi ventede ca. et halvt år på den endelig udredning..

Held og lykke med det hele

Lisbeth

Anmeld

14. september 2011

Mutti2B

Da jeg startede i behandling skulle jeg også tjekkes for om jeg havde haft røde hunde. Jeg kunne ikke mindes at have haft det, men pga mfr-vaccinen (tror den hed det) jeg fik som barn, danner jeg åbenbart antistoffer mod det. Så jeg kunne heldigvis gå i gang med det samme. Så selvom du ikke har haft røde hunde kan du godt have antistofferne i blodet

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Da jeg startede i behandling skulle jeg også tjekkes for om jeg havde haft røde hunde. Jeg kunne ikke mindes at have haft det, men pga mfr-vaccinen (tror den hed det) jeg fik som barn, danner jeg åbenbart antistoffer mod det. Så jeg kunne heldigvis gå i gang med det samme. Så selvom du ikke har haft røde hunde kan du godt have antistofferne i blodet

Hmm MFR vaccinen har jeg også fået, 2 gange endda.. håber det er nok så...

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Lisbeth1985 skriver:

Det skal du desværre Hvis du ikke har fået vaccinen er det måske en idé, at du får den så hurtigt som muligt? Det forkorter jo ventetiden

Vi blev henvist i marts 2010 og blev insemineret første gang i august 2010, så vi ventede ca. et halvt år på den endelig udredning..

Held og lykke med det hele

Lisbeth

Øv det er lang tid at vente

Anmeld

14. september 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Så tror jeg da at du er dækket ind. Spændende hvad blodprøverne siger

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Så tror jeg da at du er dækket ind. Spændende hvad blodprøverne siger

Det håber jeg virkelig...

Ja er også meget spændt, men nu skal vi lige have manden henvist til udredning også før vi kan komme igang... Men håber ikke det tager så lang tid med udredning... Sædprøver og HSG er allerede foretaget, så det regner jeg ikke med de skal gøre igen

Så mon ikke det "bare" er diverse blodprøver der skal undersøges?

Hvor meget blev I andre undersøgt for?

Anmeld

14. september 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Det håber jeg virkelig...

Ja er også meget spændt, men nu skal vi lige have manden henvist til udredning også før vi kan komme igang... Men håber ikke det tager så lang tid med udredning... Sædprøver og HSG er allerede foretaget, så det regner jeg ikke med de skal gøre igen

Så mon ikke det "bare" er diverse blodprøver der skal undersøges?

Hvor meget blev I andre undersøgt for?

Jeg fik taget blodprøver og så fik jeg en HSG. Det var det hele

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Jeg fik taget blodprøver og så fik jeg en HSG. Det var det hele

Ok, det var ikke meget.. Så er det kun blodprøverne jeg mangler, det burde være forholdsvis nemt at lave (medmindre det er weekend og ferie og alt det der bøvl)

Anmeld

14. september 2011

Agnete

Anonym skriver:

Jeg fik lavet HSU, klamydia-test og blodprøver.
Hvis du er MFR-vaccineret, er du vaccineret mog Fåresyge, Mæslinger og Rødehunde
Held og lykke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.