Anonym skriver:
Jeg græder over dit indlæg. Tak for svaret!!
De er dårlige for hende på den måde at de gør forskelsbehandling på hende og de andre børnebørn, de brænder aftaler af med hende, så jeg efterfølgende står med en bedrøvet datter.
De har i disse 3 mdr., ikke spurgt til vores børn
Min datter er så ked af det, kan se hendes udtryk at hun virkelig savner dem... 
Min mand syntes ikke at han vil gi sig, for at snakke med dem. Han syntes det ville skade vores børn på sigt, mere end det vil gavne....

Uh den er svær. Jeg tror altså at det på længere sigt vil være bedre for din datter ikke at skulle opleve alle de svigt, da det jo nok gøre mere ondt gang på gang end at skulle vide at de ikke længere vil være i hendes liv.
Jeg har også en søn der snart fylder 4 og jeg ville nok sætte mig ned og tale med ham så godt som muligt er i den alder. (Men I skal være 100 % sikre på at I ikke skal se dem mere, for ellers bliver hun da helt forvirret) Man kunne jo evt. fortælle hende at mor og far ikke vil have at hun bliver ked af det hver gang de svigter og at det er Jeres beslutning. Jeg tror nemlig at det er farligt at lave bedsteforældrene til "de dårlige", da hun ikke har dem at forholde sig til, men har Jer i hverdagen og kan blive ved at komme tilbage til det med jer, hvis du forstår? Altså hvis hun får af vide at "de" er de "dumme", så kan hun ikke komme ud med de frustrationer, som der jo 100 % vil være fra hendes side (det er faktisk sundt, da det er meget bedre at hun kommer ud med det, frem for at holde det inde i sig selv)
Jeg tror aldrig der vil være nogen smertefri måde at fortælle et lille barn, at to mennesker som hun holder af og som hun troede holdt af hende, nu er væk fra hendes liv. Har du dine forældre som der så måske kan trækkes lidt yderligere på i de næste par måneder? Hvis ikke, kan man jo i kommunen (mener jeg det er ) søge efter en reservebedste, som ofte ender i livslange forhold mellem bedste og "barnebarn". Jeg kender flere som har haft ENORMT stor succes med det.
Jeg er ked af at mit indlæg fik dig til at græde, men på den anden side fortæller det mig, at du er en af de mødre som er FULDSTÆNDIG FANTASTISKE og jeg tror desværre der er "for få" der kan sætte sig ind i deres børns situation som du kan. Jeg genkender mig selv, selvom du er ano, og derfor svarede jeg på dit indlæg. Det vigtigste er jo også at hun har 2 gode forældre som VIL hende og giver hende alt den kærlighed hun har brug for. Hvor ville det dog være frygteligt, hvis det var omvendt, at I svigtede hende og at hendes bedsteforældre var der for hende. Man kan finde noget positivt i absolut ALT.
Mange knus 

Stefanie
Anmeld