vuggestuesnak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Sitrani

Øøøh, det lyder helt tosset.... Jeg er selv pædagog, og vil gerne arbejde i vuggestue, når jeg er færdig på barsel... Men det der, det er sgu da ikke i orden!

Et barn på 9 mdr. er slet ikke klar til at være selvstændig endnu! Det er da først meget senere, at de skal lære det - Så jeg ville helt klart snakke med pædagogerne på stuen omkring deres argumener for, at de synes sådan! Lige nu lyder det mest som om, de bare ikke gider hende, og derfor ville det være nemmere for dem, hvis I liiiige lærte hende, ikke at ville have tryghed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

MSM

Kan godt forstå at du ikke synes det er rart at høre de ikke har så meget tid til hende!! Og synes egentlig heller ikke det er i orden at hun siger sådan til dig..

Men problemet ligger jo nok reelt i at normeringen i dag ikke er særlig god og at personalet har rigtig mange ting der skal ordnes. Og så er det ikke nemt at have et barn der skræver èn persons opmærksomhed det meste af tiden. (jeg er selv pædagog)

Men synes du skal tage en ordenlig snak med personalet så i kan få luftet de tanker i har og der ikke opstår misforståelser. For synes det virker lidt som en mærkelig kommentar..

Anmeld

14. september 2011

Mumto3

Selvstændig????? ej, altså!!!! Spurgte hun ikke også om du kunne lære hende selv at skifte ble og selv tage tøj på, det er jo dejligt med selvstændige børn der kan det hele selv, så pædagogerne ikke behøver at gøre det for dem?

Tænk for er jeg forarget over at hun foreslår at I skal give hende MINDRE opmærksomhed derhjemme. Det er jo helt hul i hovedet!!!

Hvad med at du holdt op med at give hende mad, så hun vænnede sig til at ikke at spise. Så kunne de jo også sparer tid på det henne i vuggestuen.

HALLO!!!! Selvfølgelig skal din datter have den opmærksomhed hun har brug for, og hvis hun ikke får det behov dækket i vuggestuen, så er det da bare EKSTRA VIGTIGT at hun for i OVERFLOD af opmærksomhed når hun er hjemme!!!! Ellers går det jo ind og rykker ved hendes selvopfattelse. Hvis hun ikke oplever andet end andre mennesker 'ikke gider hende' og hun skal være for sig selv, jamen så bliver hun jo til sådan et mut og indesluttet menneske der ikke sørger andre, fordi hun har fra hun var helt lille af, lært at det nytter ikke at søge opmærksomhed.

EJ, hvor er jeg gal i skralden over den såkaldte pædagog!

Anmeld

14. september 2011

Karo

Nej det er ikke okay

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at snakke med lederen og hvis dette ikke hjælper så ville jeg rykke hende. Det kan jo være at lederen ikke er enig i den holdning og ikke ved den florere på stuen, så syndes det er en god ide at tage den med hende først.

Anmeld

14. september 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Pædagogen sagde i dag at min datter er meget voksensøgende. At hun vil hele tiden op hos dem og søger trøst konstant op at de har ikke tid og vil ikke løfte hende op hver gang . Såligger der ved deres fødder og holder om dem. Det gjorde mig ked af at hun ikke får det trøst hun trænger til

Hun er kun 9mdr og de sagde at vi sku gør hende mere selvstændig og ikke give hende så meget opmærksomhed .

Er det okay?

Puha, hvad er der med de pædagoger i dag... 

Jeg ville som nogle forslå, bede om et møde med dem, så der er klare linjer imellem jer 

Ja, der er nogle som kræver ekstra opmærksomhed, og det må man tage med 

Anmeld

14. september 2011

maria_wlt

Pv86 skriver:

Nu er jeg selv pædagog og tilmed i en vuggestue.

Måske har pædagogen formuleret det lidt hårdt, men jeg kan faktisk nikke genkendende til det. Og jeg mener bestemt ikke at jeg er en dårlig pædagog, eller at jeg burde finde andet arbejde.

Vi havde et barn, der skreg så snart vi ikke havde hende på armen og hun kravlede rundt efter os. Det var simpelthen ikke muligt for os, at sidde med hende dagen lang. Nogle børn kræver mere opmærksomhed end andre og det bliver der taget hensyn til, men de andre børn skal ikke glemmes.

Jeg kan ikke se at hendes udtalelse er så forkert, måske forkert formuleret... Men ja.

Men jeg synes da, at du skal bede om en samtale, hvor I snakker om gensidige forventninger (Den burde så have været der ved indkøringssamtalen, synes jeg)

Held og lykke med det, det er så vigtigt at man er tryg og glad for det sted man skal aflevere sit barn mange timer hver dag.

Som der bliver skrevet ovenover, så håber jeg at det bare er sagt forkert..

Ved godt at børn der er så små ikke bare lige bliver selvstændige, men menes også at nogen forældre er alt for gode til at tage børn op så snart de klager sig, i stedet for at sætte sig og berolige barnet. Det resultere nogen gange i børn der skriger meget og "hænger" på pædagogerne..

Jeg har oplevet det i min søn's dp. De skreg fra de kom til de blev hentet hvis de ikke sad på skødet eller på armen hele tiden. De er jo ikke muligt når der kun er 1 voksen til 4 børn, og når min dreng nu også skal nå at have lidt opmærksomhed

Anmeld

14. september 2011

BellaT

Ej, det er skræmmende at uddannede pædagoger kan sige sådan noget vrøvl! Selvfølgelig skal hun have alt den opmærksomhed hun har brug for hjemme. Og I kan ikke selvstændiggøre et 9 måneders barn.

Ja, det er hårdt med et krævende barn, når der er andre børn der også har brug for opmærksomhed. Der er bare ikke tid til at give "mor-kvalitet" i dagpleje og vuggestue. Og det er bare sværere for nogle børn end andre.

Jeg ville tale med lederen.

Anmeld

14. september 2011

Gaia

Jeg ville godt nok have det skidt med at sende mit barn hen i vs, hvor de ikke ville hende..hvad hulan er det med selvstændigheden? Hun er jo kun 9 måneder...synes det er så grotesk hvis de ik tager hende op, så hun ender med at ligge på gulvet og holde om deres fødder! Der skulle min pige IKKE være! Selvf. Skal du give dit barn opmærksomhed, anerkende dets behov osv..da ik noget værre end at blive ignoreret eller at ens behov ik anerkendes. Min teori er at de kunne sige til hende: "jeg ved godt du vil op, men ligenu kan jeg ikke lige for sofus skal også have hjælp, men vi kunne jo alle sammen sætte os sammen på gulvet, så kan du sidde ved siden af mig". Så skulle hun jo ik op til dem, men de kom ned til hende..Jeg mener at man på den måde anerkender barnets følelser også selvom hun ikke forstår hvad man siger, så oplever hun stadig at blive anerkendt..tror bare det er så vigtigt for et barn! sunes du skal tage en snak med den pågældende pædagog evt. Sammen med din kontakt pæd. Hvis I har sådan en, eller lederen på stuen. Og simpelthen høre hvilken pædagogik de arbejder ud fra, om de virkelig mener at dit barn i en alder af 9 måneder skal være selvstændigt og have mindre opmærksomhed. Selvf. Skal hun lære også at underholde sig selv og kunne lege uden at være ved en voksen, men mener altså at denne tryghed til at kunne gøre det først komme når barnets behov anerkendes. Det er sku da okay at synes verden er vild og voldsom i en alder af 9 måneder..og det er da i allerhøjeste grad pædagogernes ansvar at støtte og hjælpe barnet til at turde udforske verden selv, vel vidne at der er en tryg havn også i vuggestuen! ja det var bare lige min holdning..blev lidt lang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.