min mælkeproduktion er stoppet :'( hjælp mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.215 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. september 2011

kiwilouise

hvordan kan det overhovedet lade sig gøre???  

de sidste 2 dage har min datter skreget på mad. hun ligget ved brystet hele dagen fordi hun ikke kunne få nok. jeg vælger så at malke ud for at se hvor meget hun egentlig spiser. der er kun 20 ml fra begge bryster. for en uge siden kunne jeg sagtens malke 200 ml ud.

min datter er 1 måned gammel.

jeg er så ulykkelig lige nu

hvordan kan brysterne pludselig producere mindre????

jeg har brug for alle råd lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

Hailiesmom11

Jeg måtte stoppe med at amme efter 5 uger, jeg var også tygget fuldstændig i stykker til sidst, men var nu ikke derfor mit forsvandt bare lige pludselig, ved ikke om det havde noget at gøre med at jeg pincillin for betændelse i livmoderen eller hvad det var men det blev så slemt til sidst at jeg måtte supplere op med flaske.. Jeg havde fra starten kunne malke min 200 ud fra hvert bryst...

Kan ikke give dig noget råd på hvad du skal gøre, jeg prøvede at sætte min produktion op igen men det kunne ikke lade sig gøre..

Håber det hjalp lidt

Anmeld

13. september 2011

Christine

kiwilouise skriver:

hvordan kan det overhovedet lade sig gøre???  

de sidste 2 dage har min datter skreget på mad. hun ligget ved brystet hele dagen fordi hun ikke kunne få nok. jeg vælger så at malke ud for at se hvor meget hun egentlig spiser. der er kun 20 ml fra begge bryster. for en uge siden kunne jeg sagtens malke 200 ml ud.

min datter er 1 måned gammel.

jeg er så ulykkelig lige nu

hvordan kan brysterne pludselig producere mindre????

jeg har brug for alle råd lige nu

Ej øv, det lyder da ikke godt. Men det bedste råd jeg har fået er at tage tøjet af sig selv på overkroppen og babyens tøj af og så ligge i sengen med babyen og putte, så får i både hudkontakt og du får ro og hvile. Begge dele skulle være ret vigtige for mælkeproduktionen. Og så selvfølgelig at hun sutter, rigtigt meget. Held og lykke! Håber dte bliver bedre. Måske er det bare lige en dag eller to det er lidt nede? Det håber jeg da

Anmeld

13. september 2011

JeNoVa

Sørg også for at du får masser af væske. Jeg lægger selv mærke til, at hvis jeg ikke drikker nok vand, producerer jeg ikke nok mælk.

Anmeld

13. september 2011

Rsa

Har ikke oplevet, at mælkeproduktionen pludselig ophørte, men oplevde da jeg fik min datter, at mælken ikke løb til....

Er mælken der først, tager det ingen tid at få mælkeproduktionen op igen, men det kræver at du er villig til at gære en indsats - suppler op, hvis din datter ikke får nok hos dig. Læg hende til hos dig hver 3 time og pump derefter ved hvert bryst i 15.minutter - hele døgnet rundt. Det tog mig 1½ dag at få sat gang i mælkeproduktionen...

Men det kan også være, at din datter nu har behov for meget mere mælk end for en uge siden og derfor er ved at sætte produktionen op nu... Vil dog tilføje, at jeg i de perioder min datter har sat produktionen op, ikke har oplevet hun har været utilfreds,, kun hyppigere spisende.

Måske du skal kontakte Sp'en og høre hende ad, hvad hendes råd er... Mit råd er, at gå i gang selv, hvis du har en brystpumpe...

Anmeld

13. september 2011

Muhmi

Kan være et appetitspring Drik vand, tag et dejlig varmt bad, slap af, sig til dig selv at du godt kan og så læg din datter til så ofte hun vil...  Det er kun baby der kan hæve mælkeproduktionen har jeg hørt fra min sp... Det er rigtig øv at tro man ikke har mælk nok, men det tror jeg du har, du skal også bare selv tro på det og slappe godt af... Spise godt og sundt og drikke en masse

Anmeld

13. september 2011

BabyThilde

fik at vide at en sundp. dengang jeg ammede at man sagtens kunne sætte den igang igen når der ikke er gået længere tid.

først skulle jeg lægge hende til så ofte som muligt

Hun foreslog at vi lagde os på sengen, hørte noget roligt musik og slappede af, tæt op af hinanden (det skulle gøre noget ved homornerne)

Håber det kommer til at lykkes for dig 

Om ikke andet så måske giv hende lidt MME indtil det kører igen, så det ikke stresser dig og du har en glad og mæt baby 

Anmeld

13. september 2011

Moster Lagkage

malk ud og malk ud og atter malk ud. efter hver gang hun har spist så malk ud fra det det hun har spist ved, og også det andet. drik masser af ammethe, det virkede her, det kan købes i helsam. og så sørg for at du ikke skal noget i et par dage, det kan gøre det hele lidt mere overskueligt og afslappende. var det igennem med min datter og har indtil nu selv forøget min "produktion" adskillige gange. det kan sagtens lade sig gøre, men en brystpumpe er simpelhen uundværlig.

Anmeld

13. september 2011

kiwilouise

Moster Lagkage skriver:

malk ud og malk ud og atter malk ud. efter hver gang hun har spist så malk ud fra det det hun har spist ved, og også det andet. drik masser af ammethe, det virkede her, det kan købes i helsam. og så sørg for at du ikke skal noget i et par dage, det kan gøre det hele lidt mere overskueligt og afslappende. var det igennem med min datter og har indtil nu selv forøget min "produktion" adskillige gange. det kan sagtens lade sig gøre, men en brystpumpe er simpelhen uundværlig.

der er ikke andet for. forstår bare ikke hvordan det kan dykke sådan... har givet hende bryst fra første dag og har næsten haft overflod af mælk. og så lige pludselig er der ingenting

tusind tak for svar

Anmeld

13. september 2011

Mca<3

kiwilouise skriver:

der er ikke andet for. forstår bare ikke hvordan det kan dykke sådan... har givet hende bryst fra første dag og har næsten haft overflod af mælk. og så lige pludselig er der ingenting

tusind tak for svar

Har hun stadig fint med våde bleer ?? Det med du ikke kan malke så meget ud er normalt , din mælk har stabiliseret sig nu og du kan normalt aldrig malke så meget ud som hun kan suge pga nedløbsrefleksen ... Hvis der er nok af våde bleer så stol på du har nok  så er hun bare i gang med at sætte mælkeproduktionen op  ,, ingen alarm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.