At give tøj på - Diskution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Isabella_mor

manden_1982 skriver:

Hejsa.

Måske lyder mit spørgsmål ret latterligt, men ikke destomindre, så er det vigtigt for mig. Og jeg har brug for at høre hvad i mener...

Vi har en datter på 1 år som går i dagpleje.

Jeg arbejder rigtig meget mandag - fredag. Jeg kører vores datter i dagpleje hver morgen (er begyndt på det for nyligt, efter min mødetid har ændret sig lidt, så jeg kan nå det nu).

Jeg kører af sted kl. 06.30 hver morgen. Afleverer hende og kører så på arbejde. Jeg er hjemme igen kl. ca. 19.30 hver aften og når altså ikke at se hende, da hun jo sover på det tidspunkt.

For mig er den ½ - 1 time hver morgen meget vigtigt. Det er det eneste tidspunkt i hverdagene, hvor jeg kan "bestemme" noget for hende og føle mig som en far.

Hertil hører for mig også 2 små ting, som er :

1. At pakke hendes taske

2. At give hende tøj på (og vælge hvilket tøj hun skal have på).

Vi har en diskution her i familien pt omkring det. For min kæreste kan slet ikke håndtere at jeg står for de 2 ting om morgenen nu. Hvis jeg har valgt noget tøj, så kommer hun ind og siger at det ikke er godt nok og vælge noget andet i stedet for. Hun tjekker også om jeg nu har pakket tasken korrekt.

Det irriterer mig grænseløst og jeg har sagt at hun bliver nødt til at vise mig den tillid og stole på at jeg godt kan pakke en taske og finde ud af at vælge noget pænt tøj.

For mig at se så er det helt uforståeligt at hun bliver hidsig, når jeg insiterer på at hun skal lade mig gøre det, og ikke blande sig.

Jeg har forsøgt at forklare hende hvad det betyder for mig, men møder ingen forståelse overhovedet. Ikke det mindste.

Jeg har virkelig brug for at vide om det er mig som er helt gal på den eller om der er forståelse for mit synspunkt.

Håber at læse nogle af jeres tanker omkring dette emne.

jeg tror det er en kvindeting. det er jo ikke fordi hun ikke stoler på dig at hun tjekker op på det.. det er hvertfald ikke sådan jeg har det... jeg VED også med 100% sikkerhed at skal min kæreste pakke pusletasken så plejer jeg at remse op med om han har husket det og det og det. og der er ALTID et eller andet han har glemt som måske ikke kan undværes... 

og han gør faktisk det samme ved mig. og jeg ser det ikke som nogen irritation at vi lige tjekker efter og hjælper hinanden med at huske hinanden på det vi skal have med fordi at det ville være næsten en lille katastrofe hvis vi f.eks har glemt vådservietter, ekstre tøj eller noget i den stil hvis man skal et sted hen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Lone Jakobsen

tror din situation er helt klassisk.... desværre

mange kvinder ser sig som en overordnet i forhold til barnet, og de deler ikke altid mandens smag for tøj eller dets sammensætning.

jeg tror det er super vigtigt at du fortæller hende helt præcist hvor stor betydning det har for dig at du har lidt at sku ha sagt. det kan være super svært for os kvinder at give slip på noget af ansvaret, men det er bare utroligt vigtigt for at fars rolle kan blive opretholdt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.