At give tøj på - Diskution

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.241 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. september 2011

manden_1982

Hejsa.

Måske lyder mit spørgsmål ret latterligt, men ikke destomindre, så er det vigtigt for mig. Og jeg har brug for at høre hvad i mener...

Vi har en datter på 1 år som går i dagpleje.

Jeg arbejder rigtig meget mandag - fredag. Jeg kører vores datter i dagpleje hver morgen (er begyndt på det for nyligt, efter min mødetid har ændret sig lidt, så jeg kan nå det nu).

Jeg kører af sted kl. 06.30 hver morgen. Afleverer hende og kører så på arbejde. Jeg er hjemme igen kl. ca. 19.30 hver aften og når altså ikke at se hende, da hun jo sover på det tidspunkt.

For mig er den ½ - 1 time hver morgen meget vigtigt. Det er det eneste tidspunkt i hverdagene, hvor jeg kan "bestemme" noget for hende og føle mig som en far.

Hertil hører for mig også 2 små ting, som er :

1. At pakke hendes taske

2. At give hende tøj på (og vælge hvilket tøj hun skal have på).

Vi har en diskution her i familien pt omkring det. For min kæreste kan slet ikke håndtere at jeg står for de 2 ting om morgenen nu. Hvis jeg har valgt noget tøj, så kommer hun ind og siger at det ikke er godt nok og vælge noget andet i stedet for. Hun tjekker også om jeg nu har pakket tasken korrekt.

Det irriterer mig grænseløst og jeg har sagt at hun bliver nødt til at vise mig den tillid og stole på at jeg godt kan pakke en taske og finde ud af at vælge noget pænt tøj.

For mig at se så er det helt uforståeligt at hun bliver hidsig, når jeg insiterer på at hun skal lade mig gøre det, og ikke blande sig.

Jeg har forsøgt at forklare hende hvad det betyder for mig, men møder ingen forståelse overhovedet. Ikke det mindste.

Jeg har virkelig brug for at vide om det er mig som er helt gal på den eller om der er forståelse for mit synspunkt.

Håber at læse nogle af jeres tanker omkring dette emne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

FrKLA

Herhjemme er det også manden der pakker taske til dagpleje og finder tøj frem.

Og forstår så udemærket godt at det det du vil.

Måske I kunne gøre det sammen i en periode. Og hun så efter et par uger, måske er klar til slippe taget i hende.

Evt kunne din kæreste sove længe, så du og din datter havde morgenen helt for jer selv. Hun er jo lige i nærheden. Og hvem kunne ikke lige sove en time længere?!?!?

Din kæreste har måske svært ved at slippe, når hun nu er så meget alene med jeres datter som hun...

Håber du kan bruge det til noget..

Anmeld

13. september 2011

Bianka

Jeg har fuld forståelse for dit synspunkt.

For mig lyder det som om, at din kæreste ikke mener du kan udføre den opgave at klæde jeres datter ordentligt på - tænker at hun måske ikke synes at farver, mønstre osv. passer sammen.

Herregud - hvis blot jeres datter har tøj på, så er det vel det vigtigste, og mon ikke dagplejemoderen kan være behjælpelig med de ting der måtte mangle i tasken. Det er jo trods alt også din datter, og dit tøjvalg er vel lige så godt som hendes......?

Jeres datter er vel i virkeligheden den der MINDST bekymrer sig om hendes tøj og taske .

Jeg synes din kæreste burde være dig taknemmelig for det initiativ du tager for at hjælpe både hende selv og jeres datter!

Anmeld

13. september 2011

bøgelund

syns ærlig talt det lyder som noget pjat.. sorry to say.. altså at hun er sådan..

virker slet ikke som om hun har tillid til dig.. du kan da sikkert gøre det ligeså godt som hende.. du må lige gøre det klart, at hun skal slappe af.. jeg nyder hvert sekund min kæreste bruger med vores datter.. kan halvtudende nyde deres kærlighed til hinanden.. jeg er overbevist om, at min kæreste gør tingene ligeså godt som mig.. 

i vil jo dem det bedste.. 

hun skal være glad for at du har lyst, og interesserer dig.. 

Anmeld

13. september 2011

JeNoVa

manden_1982 skriver:

Hejsa.

Måske lyder mit spørgsmål ret latterligt, men ikke destomindre, så er det vigtigt for mig. Og jeg har brug for at høre hvad i mener...

Vi har en datter på 1 år som går i dagpleje.

Jeg arbejder rigtig meget mandag - fredag. Jeg kører vores datter i dagpleje hver morgen (er begyndt på det for nyligt, efter min mødetid har ændret sig lidt, så jeg kan nå det nu).

Jeg kører af sted kl. 06.30 hver morgen. Afleverer hende og kører så på arbejde. Jeg er hjemme igen kl. ca. 19.30 hver aften og når altså ikke at se hende, da hun jo sover på det tidspunkt.

For mig er den ½ - 1 time hver morgen meget vigtigt. Det er det eneste tidspunkt i hverdagene, hvor jeg kan "bestemme" noget for hende og føle mig som en far.

Hertil hører for mig også 2 små ting, som er :

1. At pakke hendes taske

2. At give hende tøj på (og vælge hvilket tøj hun skal have på).

Vi har en diskution her i familien pt omkring det. For min kæreste kan slet ikke håndtere at jeg står for de 2 ting om morgenen nu. Hvis jeg har valgt noget tøj, så kommer hun ind og siger at det ikke er godt nok og vælge noget andet i stedet for. Hun tjekker også om jeg nu har pakket tasken korrekt.

Det irriterer mig grænseløst og jeg har sagt at hun bliver nødt til at vise mig den tillid og stole på at jeg godt kan pakke en taske og finde ud af at vælge noget pænt tøj.

For mig at se så er det helt uforståeligt at hun bliver hidsig, når jeg insiterer på at hun skal lade mig gøre det, og ikke blande sig.

Jeg har forsøgt at forklare hende hvad det betyder for mig, men møder ingen forståelse overhovedet. Ikke det mindste.

Jeg har virkelig brug for at vide om det er mig som er helt gal på den eller om der er forståelse for mit synspunkt.

Håber at læse nogle af jeres tanker omkring dette emne.

En klassiker!

Vi kvinder har nok en tendens til at ville kontrollere og bestemme alt, når det kommer til vores børn (og visse andre ting). Men ud fra dit indlæg, får jeg en fornemmelse af, at du er en fornuftig far, og du vælger hendes tøj efter bedste evne.

Det er nok bedst at snakke om det, når det ikke er morgen, og I står i situationen. Spørg hende hvad det værste er, der kan ske, hvis jeres datter ikke lige har det tøj på, hun ønsker? Spørg hende om hun ikke sætter pris på, at du interesserer dig for jeres datter, og gør hvad du kan for at være en god far.

Et kompromis kunne være, at hun lægger tøj frem til en uge ad gangen. Så kan du vælge hvilket sæt, hun skal have på hvilken dag, og I har begge haft indflydelse på hendes påklædning.

Med hensyn til tasken kan hun muligvis lave en list over de ting, der er vigtige at få med i tasken, og hvis du følger den, kan hun være sikker på, at der ikke mangler noget.

Anmeld

13. september 2011

1977

Profilbillede for 1977

Har du fortalt HVORFOR det er så vigtigt for dig? Min opfattelse (og den kan meget vel være helt forkert) er at mange kvinder føler de bliver stemplet som "dårlig mor", hvis ikke deres børns tøj matcher, er pænt og rent osv. Måske det kan spille ind i hendes underbevidsthed?

Noget andet jeg tænker er at hun jo har "kontrol" med jeres datters liv 99% af tiden og at det derfor er svært for hende ikke at ville have den sidste %. Prøv at snakke med hende om hvorfor hun har det sådan

Anmeld

13. september 2011

sarahb

Kan godt forstå du er mega frustreret.. Jeg var blevet så ked og rigtig træls over at dette ...
Du må banke i bordet og be hende stole på at du også er rigtig god til dette!! Jeg elsker når min mand tager fat og ordner ungerne inden de skal afsted og specielt når jeg kan de hvor glad fr han er at hn har valgt tøj. Så skid hul i om strømperne ikke lige passer til deres bluse som jeg ville.. Men bare det at han er glad og stolt gør mig lykkelig!!!
Vis hende dette vi alle har svaret og se om hun begynder at indse hvor vigtigt det er for dig!!

Anmeld

14. september 2011

Mig med maven

Her hjemme er det min mand der sørger for ALT om morgenen. (Jeg arbejder om natten).

Når jeg henter min prinsesse i dagpleje, ligner hun en af de børn der har haft et uheld i løbet af dagen, da der ikke er noget der passer sammen. Rottehalerne har tit forskellige elastikker og andet godt. Noget som jeg havde gjort anderledes.

Men de enkelte morgener, hvor jeg er heldig at nå dem inden jeg hopper i seng, kan jeg se hvor meget de hygger, og leger. Skriger af grin, og har et dejligt sammen.

Det betyder mere for mig, end hvad hun har på når jeg henter hende.

Jeg kan godt forstå at du gerne vil gøre de her ting. Det er da noget alle skal have lov til, da det er 100% kvalitetstid inden dagen rigtig bryder løs for jer alle.

Pak tasken og lig tøj frem om aftenen, så kan hun "godkende" det, og så er det bare dig og din prinsesse om morgenen. Og så må mor forstå, at far er mindst lige så god!!!!

Anmeld

14. september 2011

Bom

Herhjemme er det også min kæreste som giver vores datter tøj på og aflevere hende, da jeg møder før ham..
Og han er bare super til det, dog måtte jeg trække på smilebåndet den anden dag da jeg hentede hende, Klaus havde nemlig givet hende en bluse på, som egentlig hører til et sæt nattøj, men herre gud, vores datter havde tøj på og havde haft en dejlig dag.. Mig og dagpleje moderen grinte bare lidt af det..
Så ærligt kan jeg ikke forstå din kæreste.. Det er vel hende som køber tøjet, og hun køber vel ikke noget hun synes er grimt, ergo bliver hun fin i tøjet hver dag..

Anmeld

14. september 2011

Lusi

Her rettede jeg også på min mand, når han gav Luna tøj på, men jeg følte selv jeg var pisse irriterende, så stoppede det hurtigt. Hun ser ud som hun gør, bare hun har tøj på! Han ordner hende også hver morgen nu og det er ik altid jeg lige står op. Det er da skøøøønt at blive liggende i sengen lidt kan din kæreste slet ik det? Hun har vel også brug for lige at være sig selv og kunne gøre hvad hun har lyst til? Hun bliver ihvertfald nødt til at droppe kontrollen, ellers ødelægger det jo jer begge to..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.