Flaske i stedet for bryst en hel dag = problemer bagefter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. september 2011

Sitrani

Nu skal mor her til indflytterfest.. som jeg også har skrevet i et andet indlæg, vil jeg gerne have at min datter får min mælk på flaske dagen efter, fordi jeg gerne vil have et par drinks eller øl til festen... Og vil ikke risikere, at hun får alkohol i mælken jo... Derfor er jeg igang med at pumpe ud, så jeg har rigelig til dagen efter - men jeg kom da lige til at tænke over noget.. Kan hun blive så "glad" for flasken på den ene dag, at hun måske ikke vil have brystet bagefter, når jeg så begynder at amme hende normalt igen??

Nogen med erfaring i dette...????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

132319

Jeg har med begge mine børn været i byen da de var henholdsvis 6 og 10 måneder, hvor de ikke blev ammet i 24 timer. Her har der ingen problemer været efterfølgende

Anmeld

13. september 2011

Sitrani

132319 skriver:

Jeg har med begge mine børn været i byen da de var henholdsvis 6 og 10 måneder, hvor de ikke blev ammet i 24 timer. Her har der ingen problemer været efterfølgende

Det var da dejligt at høre.. Tror da også, at dét at sutte på brystet ikke bare lige er noget de glemmer Er så heldid at min datter sover hele natten, uden at skulle have mad, så hun ænser måske nok ikke at jeg er væk, når hun bliver passet af sin mormor, for jeg er jo hos hende igen om morgenen.... Regner ikke med at jeg kan være væk fra hende for mange timer inden jeg begynder at savne hende igen... hehe

Anmeld

13. september 2011

132319

STN skriver:

Det var da dejligt at høre.. Tror da også, at dét at sutte på brystet ikke bare lige er noget de glemmer Er så heldid at min datter sover hele natten, uden at skulle have mad, så hun ænser måske nok ikke at jeg er væk, når hun bliver passet af sin mormor, for jeg er jo hos hende igen om morgenen.... Regner ikke med at jeg kan være væk fra hende for mange timer inden jeg begynder at savne hende igen... hehe

Nyd det nu og giv dig selv lov til at være andet end kun mor -God fornøjelse.

Anmeld

13. september 2011

Sitrani

132319 skriver:

Nyd det nu og giv dig selv lov til at være andet end kun mor -God fornøjelse.

Jo tak Skal prøve... hehe..

Anmeld

13. september 2011

missie20

STN skriver:

Jo tak Skal prøve... hehe..

Desværre kan du risikere h*n bliver glad for flasken, men tror chancen er minimal.

Anmeld

13. september 2011

Sitrani

missie20 skriver:

Desværre kan du risikere h*n bliver glad for flasken, men tror chancen er minimal.

Okay.... Har du erfaring med det.. altså har dit barn ikke ville tage brystet bagefter eller..?

Anmeld

13. september 2011

missie20

STN skriver:

Okay.... Har du erfaring med det.. altså har dit barn ikke ville tage brystet bagefter eller..?

Da min søn var 3½ måned ville han have for ofte til jeg kunne mætte ham, så jeg suplerede op med mme, og langsomt efter nogle uger nægtede han mit bryst.

Anmeld

13. september 2011

Sitrani

missie20 skriver:

Da min søn var 3½ måned ville han have for ofte til jeg kunne mætte ham, så jeg suplerede op med mme, og langsomt efter nogle uger nægtede han mit bryst.

Det er også noget helt andet... Min datter får kun bryst og har nok mælk til hende.. Hun får kun flasken den ene dag, fordi jeg har drukket alkolhol aftenen/natten før....
I din situation fik din søn jo flaske sammen med bryst hver dag, og da flasken jo giver mælken en del hurtigere end et bryst, er det klart han favoritiserede flasken.... Min pige får ikke flaske hver dag, kun bryst... Tror det er noget andet, når det ikke er noget hun bliver vant til, i og med det kun er den ene dag...

Anmeld

13. september 2011

missie20

STN skriver:

Det er også noget helt andet... Min datter får kun bryst og har nok mælk til hende.. Hun får kun flasken den ene dag, fordi jeg har drukket alkolhol aftenen/natten før....
I din situation fik din søn jo flaske sammen med bryst hver dag, og da flasken jo giver mælken en del hurtigere end et bryst, er det klart han favoritiserede flasken.... Min pige får ikke flaske hver dag, kun bryst... Tror det er noget andet, når det ikke er noget hun bliver vant til, i og med det kun er den ene dag...

Ja det tror jeg også, det var jo over længere tid det skete.
Men husk og pump alt det "sjove" mælk ud med alkohol, efter din aften

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.