Anonym skriver:
Er fuldstændig i vildrede omkring dette.
Vores barn går pt i børnehave i byen, vi har kigget på hus længere væk og det vil så sige at vores barn skal gå i skole væk fra hvor vi altid har boet, væk fra vante omgivelser, børnehjemmet, GODE venner/veninder i bh of fra dagplejen. Hvad tænker i? Har i prøvet det? Er det vigtigt for jer, at jeres børn fortsætter i skole med dem de kender fra Bh..... Kan ikke hitte ud af det. Vores barn kommer til at fortsætte i samme børnehave indtil skolestart.
Har i nogle forslag, råd eller har i prøvet lign.??
Knus herfra, er virkelig i tvivl. Da jeg i forvejen er så glad for stedet hvor vi bor, menneskerne og det hele.
Vi er lige flyttet fra centrum Århus til syd for Århus.
Jeg valgte at min søn, som er 1½ helt klart sku skifte vuggestue. Han er så lille og har allerede glemt den gamle vuggestue og er faktisk faldet helt godt til.
Jeg har også en datter på 3½. Synes det var meget svært at finde ud af om hun sku skifte børnehave, eller blive i den gamle. Jeg lavede lidt "fordele-ulemper"..
fordele ved at skifte:
-får nye venner det sted hvor vi flytter hen
-flytter til skole med med kendte venner
-kort til børnehave
-nemt at ha venner med hjem / tage hjem til venner
ulemper ved at skifte:
-hun skal ha skiftet
-starte et sted hun ikke kender nogen
-væk fra det trykke og kendte
Jeg endte med at snakke RIGTIG MEGET med den børnehave hun gik i, og troede det bedste for min pige var at flytte. At gå med dem hun boede i område med, dem hun sku videre i skole med. Og så sagde de at min pige var meget åben og social, så de troede slet ikke det ville blive et problem for hende at skifte.
Så vi valgte hun sku skifte og hun har så gået i ny institution siden 1 august... hun har fået venner, er faldet til osv... og virker rigtig glad for det. Så for os var det den rigtige beslutning