Er så meget i tvivl, mangler støtte og hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2011

Anonym trådstarter

bare mig skriver:

bare en lille tanke.. børn er rigtig god til at omstille sig til nye ting meget bedre end os voksne..

har du overvejet at han måske skulle have skiftet når i flyttede, så han startede i børnehaven der hvor i flytter til?? så vil han nå at lære børnene at kende inden han vippede til skole..

Det var da en mulighed, tror virkelig det vil være hårdt at flytte netop vores barn fra dets nuværende meget gode venner og veninder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Sara.

Anonym skriver:

Er fuldstændig i vildrede omkring dette.
Vores barn går pt i børnehave i byen, vi har kigget på hus længere væk og det vil så sige at vores barn skal gå i skole væk fra hvor vi altid har boet, væk fra vante omgivelser, børnehjemmet, GODE venner/veninder i bh of fra dagplejen. Hvad tænker i? Har i prøvet det? Er det vigtigt for jer, at jeres børn fortsætter i skole med dem de kender fra Bh..... Kan ikke hitte ud af det. Vores barn kommer til at fortsætte i samme børnehave indtil skolestart.

Har i nogle forslag, råd eller har i prøvet lign.??

Knus herfra, er virkelig i tvivl. Da jeg i forvejen er så glad for stedet hvor vi bor, menneskerne og det hele.

Vi er lige flyttet fra centrum Århus til syd for Århus.

Jeg valgte at min søn, som er 1½ helt klart sku skifte vuggestue. Han er så lille og har allerede glemt den gamle vuggestue og er faktisk faldet helt godt til.

Jeg har også en datter på 3½. Synes det var meget svært at finde ud af om hun sku skifte børnehave, eller blive i den gamle. Jeg lavede lidt "fordele-ulemper"..

fordele ved at skifte:

-får nye venner det sted hvor vi flytter hen

-flytter til skole med med kendte venner

-kort til børnehave

-nemt at ha venner med hjem / tage hjem til venner

ulemper ved at skifte:

-hun skal ha skiftet

-starte et sted hun ikke kender nogen

-væk fra det trykke og kendte

Jeg endte med at snakke RIGTIG MEGET med den børnehave hun gik i, og troede det bedste for min pige var at flytte. At gå med dem hun boede i område med, dem hun sku videre i skole med. Og så sagde de at min pige var meget åben og social, så de troede slet ikke det ville blive et problem for hende at skifte.

Så vi valgte hun sku skifte og hun har så gået i  ny institution siden 1 august... hun har fået venner, er faldet til osv... og virker rigtig glad for det. Så for os var det den rigtige beslutning

Anmeld

17. september 2011

Siber

Min datter har gået i en børnehave som var tilknyttet en skole, men da vi bor i en anden skolezone, skulle hun gå på den, og der var ikke en fra hendes børnehave som skulle gå i den skole.

Vi fortalte hende at hun ikke skulle gå i skole sammen med alle sine børnehave venner, da vi jo tilhører en anden zone. Hun spurgte nogen gange hvorfor osv, men det har intet problem været. Det var nemlig også min store frygt.

Hun stor trives i skolen med nye kammerater. Hun er en pige som går godt i spænd med mange, der hvor hun er leges der, og det betyder ikke så meget for hende med hvem.

Vi holder stadigvæk kontakt med de gamle børnehave venner.

Sp her var det ikke et problem, men vi havde også forberedt hende så godt vi kunne

Knus Siber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.