Er så meget i tvivl, mangler støtte og hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Det er nemlig det jeg er i tvivl om......

Og når det handler om det kære børn, så er det bare SÅ svært. Hvad er det bedste for dem. Mit barn vil være ulykkelig over at blive flyttet fra denne bh, tror jeg

Men i princippet betyder det vel ikke så meget. Uagtet hvad skal han jo  starte på en frisk - det er bare et spørgsmål om hvornår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Mumto3

Anonym skriver:

Det er også det jeg tænker.
(dog havde jeg aldrig håbet at hun skulle væk herfra)
Men nye ting kan opstå
Hvad sagde din søn til, at han ikke skulle starte i skole med dem fra Bh, fx da de skulle se på skolen i området inden skolestart osv.

Han spurgte nogle gange: Hvorfor skal jeg ikke gå på X-skole?

-og så svarede vi bare at vi havde fundet en skole vi synes der ville være god for ham (vi ville ikke sige at den ene skole var god og den anden var dårlig. Så vi lagde meget vægt på at vi fandt en skole der passede til ham).

Da han først startede i skolen var det slet ikke noget.

Da der var besøg på hans 'nye' skole, hvor alle de andre kom fra børnehaverne rundt om i vores nye by, der tog jeg bare med der ham derop. Det synes han var super fedt at have en dag sammen med mor og se den nye skole sammen med mig, og jeg synes faktisk det var rigtig dejligt at møde hans kommende klassekammerater og hans kommende lærer, så det var bestemt ikke noget problem ikke at komme med børnehaven.

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Men i princippet betyder det vel ikke så meget. Uagtet hvad skal han jo  starte på en frisk - det er bare et spørgsmål om hvornår

Hvad mener du?
Hvis vi bliver her, skal mit barn gå i skole med de børn han/hun kender.

Anmeld

13. september 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Er fuldstændig i vildrede omkring dette.
Vores barn går pt i børnehave i byen, vi har kigget på hus længere væk og det vil så sige at vores barn skal gå i skole væk fra hvor vi altid har boet, væk fra vante omgivelser, børnehjemmet, GODE venner/veninder i bh of fra dagplejen. Hvad tænker i? Har i prøvet det? Er det vigtigt for jer, at jeres børn fortsætter i skole med dem de kender fra Bh..... Kan ikke hitte ud af det. Vores barn kommer til at fortsætte i samme børnehave indtil skolestart.

Har i nogle forslag, råd eller har i prøvet lign.??

Knus herfra, er virkelig i tvivl. Da jeg i forvejen er så glad for stedet hvor vi bor, menneskerne og det hele.

Jeg tror ikke det betyder noget om barnet kender de andre børn, når det starter i skole. For mig var miljøskiftet ikke noget problem!

Anmeld

13. september 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hvad mener du?
Hvis vi bliver her, skal mit barn gå i skole med de børn han/hun kender.

Jeg troede I havde besluttet at flytte, og dermed bare skulle beslutte, hvornår barnet skulle flyttes

Hvorfor vil I så flytte?

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg troede I havde besluttet at flytte, og dermed bare skulle beslutte, hvornår barnet skulle flyttes

Hvorfor vil I så flytte?

Nej som beskrevet var vores plan at vi altid ville blive her.

Anmeld

13. september 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Nej som beskrevet var vores plan at vi altid ville blive her.

Ok... SÅ forstår jeg bare ikke problematiken

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Ok... SÅ forstår jeg bare ikke problematiken

Nej det gør du vidst ikke
Det er fordi vi bor et super skønt sted hvor mit barn har gået i både dp og børnehave, vi var sikre på at vi skulle blive her foraltid. Og vi havde det bedst med altid at blive her, hvor vores børn kendte til stedet og hvor vennerne bor osv.
Men nu er sagen den, at vi har fundet drømmehuset i en halt anden by. SÅ TÆNKER JEG - er der andre der har flyttet deres børn fra bh med venner, og til en skole med helt nye mennesker hvor barnet ikke starter med de kendte venner fra Bh.  Hvordan deres børn reagerede osv... Da det jo ikke bare er sådan at flytte barnet, barnets behov frem for alt.
Sog sagt er det jo ligemeget med et dp barn, de har jo ikke 'venner' på den måde...

Anmeld

14. september 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Nej det gør du vidst ikke
Det er fordi vi bor et super skønt sted hvor mit barn har gået i både dp og børnehave, vi var sikre på at vi skulle blive her foraltid. Og vi havde det bedst med altid at blive her, hvor vores børn kendte til stedet og hvor vennerne bor osv.
Men nu er sagen den, at vi har fundet drømmehuset i en halt anden by. SÅ TÆNKER JEG - er der andre der har flyttet deres børn fra bh med venner, og til en skole med helt nye mennesker hvor barnet ikke starter med de kendte venner fra Bh.  Hvordan deres børn reagerede osv... Da det jo ikke bare er sådan at flytte barnet, barnets behov frem for alt.
Sog sagt er det jo ligemeget med et dp barn, de har jo ikke 'venner' på den måde...

Ok. På den måde Så længe børnene er små, er de meget tilpasningsdygtige. Jeg gik selv i BH langt fra hjemmet og kendte ingen da vi flyttede, men jeg kom hurtigt til at få venner

Anmeld

17. september 2011

bare mig

bare en lille tanke.. børn er rigtig god til at omstille sig til nye ting meget bedre end os voksne..

har du overvejet at han måske skulle have skiftet når i flyttede, så han startede i børnehaven der hvor i flytter til?? så vil han nå at lære børnene at kende inden han vippede til skole..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.