Hvor meget flaske skal baby have nu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.940 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. september 2011

MetteS81

Hvordan er det lige med de flasker?

Ella er ved at være 8 mdr nu og får MME i flaske før hun bliver lagt kl. 20, derefter vågner hun mellem 1-2 gange om natten og vil have mere, indtil vi står op kl 7.30-8 og får müsligrød eller lign + vand derefter ...

Men hvad med MME i løbet af dagen?? Hun drikker vand i kop i løbet af dagen, men jeg synes ik hun drikker så meget...skal hun have MME i løbet af dagen også eller er det nok med de 2-3 flasker fra omkring kl 20?

Har hørt at hun egentlig ik behøver mere end 1-2 flasker i døgnet nu, men er det rigtigt? Før hun begyndte at spise grød og mad fik hun 6 flasker i døgnet...

Håber nogen kan hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

afrobabies

MetteS81 skriver:

Hvordan er det lige med de flasker?

Ella er ved at være 8 mdr nu og får MME i flaske før hun bliver lagt kl. 20, derefter vågner hun mellem 1-2 gange om natten og vil have mere, indtil vi står op kl 7.30-8 og får müsligrød eller lign + vand derefter ...

Men hvad med MME i løbet af dagen?? Hun drikker vand i kop i løbet af dagen, men jeg synes ik hun drikker så meget...skal hun have MME i løbet af dagen også eller er det nok med de 2-3 flasker fra omkring kl 20?

Har hørt at hun egentlig ik behøver mere end 1-2 flasker i døgnet nu, men er det rigtigt? Før hun begyndte at spise grød og mad fik hun 6 flasker i døgnet...

Håber nogen kan hjælpe...

Mener at have hørt at når de er under et år, så skal de have mellem 400-800 ml mme i døgnet, eller alm. sødmælk kan også gøre ud for noget af det

Anmeld

12. september 2011

MetteS81

afrobabies skriver:

Mener at have hørt at når de er under et år, så skal de have mellem 400-800 ml mme i døgnet, eller alm. sødmælk kan også gøre ud for noget af det

Ok, hun får ca 3 flasker á 170 ml, dvs 510 ml...så fortsætter vi bare sådan lidt endnu  

Tak for dit svar  

Anmeld

12. september 2011

afrobabies

MetteS81 skriver:

Ok, hun får ca 3 flasker á 170 ml, dvs 510 ml...så fortsætter vi bare sådan lidt endnu  

Tak for dit svar  

Hun ser godt ud på billedet... Måske lidt fræk Men det er jo svært at sige med det mad, det er jo så forskellig hvordan de spiser

Anmeld

12. september 2011

Mor Christa

Så længe hun får 400 mL om dagen, behøver du ikke give jerndråber. Hvis hun får mindre end 400 ml om dagen, skal hun have jerndråber Jeg gør sådan, at min knægt (9 mdr) lige nøjagtigt får 400 ml i døgnet 2 flasker af 200 ml

Anmeld

12. september 2011

Isabella_mor

afrobabies skriver:

men sødmælk kan ikke erstatte mme.. der skal minimun 400 ml om dagen for et barn på 8 mdr ellers skal der jerntilskud til..

(bare lige en sidebemærkning)

jeg tænker lidt omkring de der flasker om natten, er de meget nødvendige?? for 8 mdr er de der 4 fasker alligevel en del.. når er barn er 6 mdr er det nemlig ikke nødvendigt med flaske om natten, så har i prøvet andre metoder, evt bare med at give sutten eller give noget vand at drikke i en kop hvis det er fordi at jeres barn er tørstig.. det kan jo godt ske..

her hos os er vi max oppe på 3 flasker med 240 ml mme pr flaske.... 

Anmeld

12. september 2011

Rikke S

Det er helt fint .

Mellem 500-700 er normalen, sagde min sundhedsplejerske da Noah var 8 mdr.

Anmeld

12. september 2011

MetteS81

afrobabies skriver:

Hun ser godt ud på billedet... Måske lidt fræk Men det er jo svært at sige med det mad, det er jo så forskellig hvordan de spiser

Haha, ja hun er også totalt fræk!  Det er ikke lige til at se på det billede der, men også en værre grinebidder!

Ved godt det er forskelligt hvad de spiser/drikker men blev helt i tvivl om hvor meget hun nu skal have i den her alder....hørte nemlig at nu skulle man trappe ned så det har vi gjort, også fordi hun jo skal erstatte noget af mælken med rigtig mad...og så selvfølgelig drikke mere vand også.  

Det går fint med maden (hun har dog lige været syg og vile der KUN have mælk) men hun drikker ikke så meget vand som hun drak mælk førhen...og i eftermiddags lavede jeg så lige en flaske til hende netop fordi jeg ikke syntes hun havde drukket nok. Hun blev HELT vild og sluprede den i sig! Derfor jeg tænkte at hun måske fik for lidt og at flaskerne om natten måske ikke var nok...men det kan jo også bare være fordi hun stadig husker flaskerne som yndlingsmad, idet hun jo har fået dem de første 6 mdr

Anmeld

12. september 2011

afrobabies

isabellamor skriver:

men sødmælk kan ikke erstatte mme.. der skal minimun 400 ml om dagen for et barn på 8 mdr ellers skal der jerntilskud til..

jeg tænker lidt omkring de der flasker om natten, er de meget nødvendige?? for 8 mdr er de der 4 fasker alligevel en del.. når er barn er 6 mdr er det nemlig ikke nødvendigt med flaske om natten, så har i prøvet andre metoder, evt bare med at give sutten eller give noget vand at drikke i en kop hvis det er fordi at jeres barn er tørstig.. det kan jo godt ske..

Ja, jeg ved godt det med mme, jeg skrev vist også bare at sødmælk kunne erstatte noget af det Har været igennem møllen selv, og skal det igen snart

Anmeld

12. september 2011

MetteS81

isabellamor skriver:

Hun får også 3 flasker á 170, dvs 510 ml i døgnet...så vi giver ikke jern  

Vi har prøvet at tilbyde vand i både glas og flaske om natten, men det gik slet ikke! Sutten virker kun i kort tid, så vågner hun op igen indtil hun har fået flasken... Vi tænker på evt at lave mælken tyndere eller i mindre mængder så hun til sidst ikke gider vågne op for dem.. Og så give mælken om dagen.

Blev bare i tvivl om hvor meget hun mon skulle have...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.