Gravid på dagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

Anonym trådstarter

Heidi lisborg skriver:

Nej jeg lavede aftalen med dem på kurset..!! Fordi jeg ikk kunne sidde på deres stole med bækkenløsning fra 9-14.. Så jeg kom når jeg kunne.. Og ikk havde ondt..

Ah hvor dejligt!

Blev du sendt i praktik eller lign under graviditet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Heidi lisborg

Anonym skriver:

Ah hvor dejligt!

Blev du sendt i praktik eller lign under graviditet?

Nej det gjorde jeg heldig vis ikk.. Men jeg valgte det selv, jeg kunne godt.. Men hvem gider have en gravid i praktik der var på det tidspunkt over 4 mdr henne, havde en stor mave, dårlig ryg, så måtte ikk løfte noget, kunne ikk stå op en hel dag, og heller ikk sidde ned.. Så er det sku svært at finde et sted.. Og jeg er udd. Salgsassistent i tøj, så havde lidt svært ved at opfylde alle deres krav..!! Og for 2 mdr siden indgik jeg en aftale med min fagforing at jeg blev fritaget for at skrive de 2 pligt ansøgninger, for det gjorde mig stressede at jeg skulle søge job hele tiden.. Når jeg godt vidste at jeg ikk ville få et pga jeg er gravid.. Var indlagt en kort periode, med stress så derfor valgte de at jeg ikk skulle søge job før efter barsel.. Så det har været utrolig dejligt, at man ikk skulle tænke på det mere, og man kunne slappe af.. Så fødslen ikk gik i gang, alt for tidligt..!! Håber det er svar på alle dine spørgsmål.. Hav en dejlig dag.. :-))

Anmeld

17. december 2011

Mor til matilde og gustav

Heidi lisborg skriver:

Nej det gjorde jeg heldig vis ikk.. Men jeg valgte det selv, jeg kunne godt.. Men hvem gider have en gravid i praktik der var på det tidspunkt over 4 mdr henne, havde en stor mave, dårlig ryg, så måtte ikk løfte noget, kunne ikk stå op en hel dag, og heller ikk sidde ned.. Så er det sku svært at finde et sted.. Og jeg er udd. Salgsassistent i tøj, så havde lidt svært ved at opfylde alle deres krav..!! Og for 2 mdr siden indgik jeg en aftale med min fagforing at jeg blev fritaget for at skrive de 2 pligt ansøgninger, for det gjorde mig stressede at jeg skulle søge job hele tiden.. Når jeg godt vidste at jeg ikk ville få et pga jeg er gravid.. Var indlagt en kort periode, med stress så derfor valgte de at jeg ikk skulle søge job før efter barsel.. Så det har været utrolig dejligt, at man ikk skulle tænke på det mere, og man kunne slappe af.. Så fødslen ikk gik i gang, alt for tidligt..!! Håber det er svar på alle dine spørgsmål.. Hav en dejlig dag.. :-))

hvor lang tid havde du været arbejdløs da du blev gravid?

Anmeld

17. december 2011

Muffinmus

AndreasMor2011 skriver:

Ja medmindre faderen vælger at tage nogle af de 32 uger..

Jep, eller bliver tvunget...for der er ved at være skabt et ligetal for og imod faderes TVANG tild e 3 mdr af barslen som moderen ikke kan få i stedet for. Så med de måske kommende nye regler vil du få noget af det og din mand vil få resten, dvs de 3 mdr eller også går de til spilde.

Så alt i alt er det jo ok, hvis man har økonomi til at det er manden der ryger på dagpenge i stedet for og du så enten ryger på dagpenge med ham, eller kontanthjælp senere hvis du ikke finder job. Men de ting er jo noget man skal regne ud om der er råd til inden og ellers gør sit bedte for at få råd til:-)

Troede heller ikke vi ville have råd til at få 3 børn, men det kan godt hænge sammen. Vil dog være på røven de 3 mdr manden evt bliver tvunget til barsel hvis det er, for så mister vi 8000 om måneden....det er skisme mange penge at skulle hive ad af et budget med 3 børn.

Men den tid den sorg. Så jeg tænker du da bare skal i gang med nr 2 hvis det er det i vil:-)

Anmeld

3. januar 2012

Heidi lisborg

Mor til lille Matilde skriver:

hvor lang tid havde du været arbejdløs da du blev gravid?

I næsten 7 mdr.. :-( 

Anmeld

3. januar 2012

Mor til matilde og gustav

Heidi lisborg skriver:

I næsten 7 mdr.. :-( 

hvad gør du så efter end barsel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.