Baby på ferie - hvad med tidsforskellen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.565 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Sofia

Hej Damer!

Vi skal til Florida til november - og jeg glæææder mig! Men er kommet til at tænke på hvordan jeg griber tidsforskellen an. Alfred sover altid fra 20.00-6.30 eller 7.00. Men der er 6 timers tidsforskel. Så når klokken er 20.00 her, er den kun 14.00 derovre, og han skal jo da helst ikke i seng "til nat" klokken 14, og derfor stå op klokken 00.00 .... Vi skal være der i 9 dage .. Jer der har prøvet at rejse oversøisk med en baby - hvad gjorde I? Tog I det bare lidt som det kom? Og hvordan da I kom hjem til DK igen, fandt han/hun så tilbage i den gamle tidszone?? Det skal lige siges at Alfred er 8.5 måned når vi skal afsted..

På forhånd tak

Knus!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

afrobabies

Sofia skriver:

Hej Damer!

Vi skal til Florida til november - og jeg glæææder mig! Men er kommet til at tænke på hvordan jeg griber tidsforskellen an. Alfred sover altid fra 20.00-6.30 eller 7.00. Men der er 6 timers tidsforskel. Så når klokken er 20.00 her, er den kun 14.00 derovre, og han skal jo da helst ikke i seng "til nat" klokken 14, og derfor stå op klokken 00.00 .... Vi skal være der i 9 dage .. Jer der har prøvet at rejse oversøisk med en baby - hvad gjorde I? Tog I det bare lidt som det kom? Og hvordan da I kom hjem til DK igen, fandt han/hun så tilbage i den gamle tidszone?? Det skal lige siges at Alfred er 8.5 måned når vi skal afsted..

På forhånd tak

Knus!

Jeg har ikke lige prøvet det, men forestiller mig da bare at man må tage det som det kommer, så må han bare få en middagslur ekstra eller noget, så han lige kommer ind i en ny rytme, men jeg tror da ikke at det er et stort problem, børn har det jo med at tilvænne sig hurtigt

Anmeld

12. september 2011

Mette.

Sofia skriver:

Hej Damer!

På forhånd tak

Knus!

Jeg  følger lige med, vi rejser til Kansas og New York i 14 dage nu her i oktober, så jeg er godt nok også spændt på hvordan Emilie tager det, vi har 8 timers tidsforskel.

Anmeld

12. september 2011

Sofia

Mette. skriver:

Jeg  følger lige med, vi rejser til Kansas og New York i 14 dage nu her i oktober, så jeg er godt nok også spændt på hvordan Emilie tager det, vi har 8 timers tidsforskel.

Glæder mig rigtig meget til at høre din erfaring Mette

Anmeld

12. september 2011

Mette.

Glæder mig rigtig meget til at høre din erfaring Mette

Ja, den skal jeg nok give når vi er hjemme igen. Jeg tror flyveturen bliver rigtig rigtig lang, Emilie er jo 17 1/2 måned når vi rejser, så der skal ske noget hele tiden. heldigvis rejser vi over New York til Kansas, så vores længste flyvetur bliverr "kun" 7 timer.

Skal i bare afsted jer 3 eller skal i over og besge nogen? Det bliver da bare super lækkert for jer

Anmeld

12. september 2011

Sofia

Mette. skriver:

Ja, den skal jeg nok give når vi er hjemme igen. Jeg tror flyveturen bliver rigtig rigtig lang, Emilie er jo 17 1/2 måned når vi rejser, så der skal ske noget hele tiden. heldigvis rejser vi over New York til Kansas, så vores længste flyvetur bliverr "kun" 7 timer.

Skal i bare afsted jer 3 eller skal i over og besge nogen? Det bliver da bare super lækkert for jer

Vi skal afsted med min kærestes forældre og svoger + svigerinde! Det bliver skønt. Bliver også dejligt for jer at komme over til dine forældre var??

Vi skal flyve 9 timer i alt og mellemlande i Tyskland et sted..

Anmeld

12. september 2011

Mette.

Sofia skriver:

Vi skal afsted med min kærestes forældre og svoger + svigerinde! Det bliver skønt. Bliver også dejligt for jer at komme over til dine forældre var??

Vi skal flyve 9 timer i alt og mellemlande i Tyskland et sted..

Hvor skønt, det er altid så dejligt at komme lidt ud. Selvom jeg godt nok gruer lidt for hvordan det er når man har børn med.

Ja, jeg glæder mig meget til at se dem. Jeg har ikke set min far i 7 måneder når vi kommer derover. Vi skal desværre først fra Aarhus-København, København-Helsinki, Helsinki-NY, NY-Kansas, så der er mange stop derover, men heldigvis færre hjem, da vi stopper 3 dage i New York der.

Men jeg skal nok lige skrive til dig når vi er hjemme, hvordan det er gået med turen og tidsforskellen.  

Anmeld

16. september 2011

Sofia

Jeg prøver lige at oppe denne tråd

Anmeld

16. september 2011

saraa

Godaften:-)Kunne ikke lige gå forbi tråden uden at svare, jeg rejste til USA en måned i sommers og da var min søn 13 måneder, og tænkte os meget over tidsfordkellen men det gik egentlig fint nok, han tilpassede sig hurtigt og det var heller ikke et problem da vi kom hjem, bortset fra vi var fuldstændig kvæstet:-) vil dog sige at flyveturen synes jeg var det sværeste!! Men synes du skal tage det som det kommer, og rigtig god tur!!Mvh sara

Anmeld

17. september 2011

Sofia

saraa skriver:

Godaften:-)Kunne ikke lige gå forbi tråden uden at svare, jeg rejste til USA en måned i sommers og da var min søn 13 måneder, og tænkte os meget over tidsfordkellen men det gik egentlig fint nok, han tilpassede sig hurtigt og det var heller ikke et problem da vi kom hjem, bortset fra vi var fuldstændig kvæstet:-) vil dog sige at flyveturen synes jeg var det sværeste!! Men synes du skal tage det som det kommer, og rigtig god tur!!Mvh sara

Hej Sara, tusind tak for dit svar, det beroligede mig!! Vi skal kun være afsted en 9-10 dage så jeg er nervøs for om det er for kort tid til at han vænne sig til en ny rytme.. Men jeg håber det, så jeg også kan holde lidt ferie i udhvilet form Ja flyveturen gruer jeg også lidt for, kunne din søn ikke sove på flyet? Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.