Hvordan gør i det egentlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

Miss T

Tynde lagkagebunde eller chokoladekage du skærer ud i bunde og derved byg den op som et tårn. Bund, mousse, bund mousse - så får du mere og bedre smag, det er i hvert fald min erfaring.

Masse af husblas så kan der godt være et ordentlig lag i og jeg kommer altid lidt mere f.eks i hyldeblomst- limemoussen tilsætter jeg altid lidt mere saft end nórmalt.

Kommer du moussen på køl inden brug, så den er "stiv" når du får den ud? Hvis du evt. ligger kagebundene i en kagering på skift med moussen så kan du få rigtig meget mousse i.. Læg den på køl eller i fryseren nogle timer, så har du faktisk en fast kage som du kan overtrække bagefter.. og derefter lade den trække så burde den altså smage...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

koger også bærene... med sukker og vanilje stang... blender dem ikke... men blander husblast i og lader det stå på køl til dagen efter (eller om aftenen hvis jeg laver den om morgnen)... så pisker jeg flødeskum og blander ½ delen af flødeskummet i... hvor jeg bare rør det i til det er en jævn masse... og derefter vender jeg den anden ½-del i så det er luftigt...

med chokomuss bruger jeg 200 g. chokolade og 1/4 l. fløde der bliver varmet under omrøring til chokoladen er smeltet... kommer på køl til dagen efter (eller om aftenen hvis jeg laver den om morgnen).. og så pisker jeg den luftig...

Hov, glemte at skrive hvordan jeg laver chokolade mousse, men det er på den samme måde som dig!

Mærkeligt med den frugtmousse, da det jo stort set er samme fremgangsmåde som du beskriver! 

Laver du smørcremes kant hele vejen rundt, langs hver kagebund , inden du fylder mousserne i, så det ikke løber ud over kanterne?

Anmeld

10. september 2011

Kay

Anonym skriver:

Hov, glemte at skrive hvordan jeg laver chokolade mousse, men det er på den samme måde som dig!

Mærkeligt med den frugtmousse, da det jo stort set er samme fremgangsmåde som du beskriver! 

Laver du smørcremes kant hele vejen rundt, langs hver kagebund , inden du fylder mousserne i, så det ikke løber ud over kanterne?

jeps det gør jeg... og så glemte jeg lige st skrive... at after jeg har fyldt den... får den lov at stå min. ½ døgn på køl... og sætte sig

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

jeps det gør jeg... og så glemte jeg lige st skrive... at after jeg har fyldt den... får den lov at stå min. ½ døgn på køl... og sætte sig

Hvor højt lægger du "smørcremes" kanten, tænker måske jeg laver min for lav, og det så siver ud, selvom det lyder mystisk 

Anmeld

10. september 2011

Kay

Anonym skriver:

Hvor højt lægger du "smørcremes" kanten, tænker måske jeg laver min for lav, og det så siver ud, selvom det lyder mystisk 

puhh det har jeg ikke sådan mål på... men kan du se at der er løbet noget ud når det er??

hvis ikke du bor langt væk... kan du jo komme forbi endag og så kan vi lave kager... så kan vu se hvordan den anden gør

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

puhh det har jeg ikke sådan mål på... men kan du se at der er løbet noget ud når det er??

hvis ikke du bor langt væk... kan du jo komme forbi endag og så kan vi lave kager... så kan vu se hvordan den anden gør

nogen gange synes jeg det godt kan virke som om det løber lidt over, men slet ikke altid.

Ihh det vil jeg mægtig gerne, men kan ikke se hvor i landet du bor ??

Anmeld

10. september 2011

Dot D

Anonym skriver:

JEg plejer også at lægge bund, frugtmousse, bund, chokolademousse, og en bund.

jeg bruger husblas i min frugtmousse, tror du det har nogen effekt.

Selvom moussen svinder væk, så synes jeg ikke at det smagen sidder i bundene

Har du frugtmoussen nederst? Chokolademoussen kan godt være tungere nemlig, og derved presse din frugtmousse ud. Så måske vende om på dine lag

Jeg lægger altid en smørcremekant rundt, og den er lidt høj, så jeg har også ca 2 til 3 cm frugtmousse, nogengange lidt mere...

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

Dot D skriver:

Har du frugtmoussen nederst? Chokolademoussen kan godt være tungere nemlig, og derved presse din frugtmousse ud. Så måske vende om på dine lag

Jeg lægger altid en smørcremekant rundt, og den er lidt høj, så jeg har også ca 2 til 3 cm frugtmousse, nogengange lidt mere...

jeg har altid frugtmoussen nederst, tak for tippet jeg vil prøve at bytte rundt. Det havde jeg ikke lige tænkt over  

Og så må jeg prøve med smørcremen, at give den en ordentlig omgang i kanterne 

Anmeld

10. september 2011

Dot D

Anonym skriver:

jeg har altid frugtmoussen nederst, tak for tippet jeg vil prøve at bytte rundt. Det havde jeg ikke lige tænkt over  

Og så må jeg prøve med smørcremen, at give den en ordentlig omgang i kanterne 

Jeg laver en tynd kant rundt, så en tyndere indeni og der ovenpå kommer jeg så et til to tynde kanter, det synes jeg er den nemmeste måde at få den høj, uden den bliver "for meget".

Held og lykke med det....

Anmeld

10. september 2011

Kay

Anonym skriver:

nogen gange synes jeg det godt kan virke som om det løber lidt over, men slet ikke altid.

Ihh det vil jeg mægtig gerne, men kan ikke se hvor i landet du bor ??

Jamen jeg bor i Lyngby uden for kbh...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.