Anonym skriver:
Hej Piger..
Altså jeg synes det er svært at finde rundt i... Hvad er bedst?
1) At gøre sit barn til skilsmissebarn
2) at leve videre i et forhold med temmelig mange op og nedture.
Jeg læser alle steder (bl.a. på netsundhedssplejersken, som iøvrigt modsiger sig selv) Det ene svar hun giver er; "I skal virkelig kæmpe for jeres parforhold, det sidste barnet ønsker er at i skal skilles..." Derefter læser jeg et andet svar... " I skal huske at tænke på at jeres barn bliver meget påvirket hvis der er negativ stemning i hjemmet, dette kan godt resultere i et meget udadreagerende barn eller et meget stille barn fordi det ikke får lov til at være sig selv og føler sig tryg."
Nå tænker jeg så..
Jeg lever sammen med min kæreste, faren til vores søn på knap 2,5 år. Jeg er personligt temmelig træt af min kæreste, har ingen forelskesfølelse, og hans mor driver mig snart derud hvor jeg har lyst til at slå op pga hende! Jeg kan simpelthen ikke holde kvinden ud og får en klump i maven bare jeg hører hendes navn - og vi ser hende ofte!! Ofte flere gange om ugen og magter ikke at skulle blive så irriteret/sur/ked så mange gange.
Vi diskuterer af og til - vi råber aldrig af hinanden, men diskuterer dte gør vi, som oftest handler det om vores familier.
Ofte er jeg irritabel når hans mor er her - prøver virkelig at gøre alt for ikke at være det, men det sidder bare fast! Vi kan ikke med hinanden ret godt. Jeg kan være irriteret på min kæreste længe efter hun er kørt ( er ofte også halvsur på ham alligevel fordi han er doven og irriterende)
Men hvad er bedst??!! Jeg mener jo personligt at det allerbedste er at forældrene bor sammen, så længe der ikke er vold, voldsomme skænderier/råberi, druk osv. indblandet .- når det "bare" er mig der er dødtræt af min kæreste! Men når jeg så læser at barnet tager skade af hvis det mærker dårlig stemning i hjemmet - ja så ved jeg sgu ikke??? Det tager jo også skade af at man går fra hinanden??!
Og hvad er dårlig stemning?? Hvornår er den dårlig nok til at barnet tager skade???

Jeg er skilsmissebarn, og mine forældre skændes (næsten) aldrig, men det var også tydeligt at de ikke var forelskede mere.
Så jeg spurgte en dag min mor om hende og far ikke snart skulle skilles, og det sagde hun at det skulle de.
Familielivet har været meget bedre siden, ikke kun for vores forældre, men også for min bror og jeg.
Mine forældre har hygget mere sammen sammen med os efter skilsmissen end før, og det går meget bedre nu.
Jeg tror på at barnet har bedst af at forældrene er sammen, men det er kun hvis de har lyst til at være sammen og ikke gør det af finansielle årsager, eller noget i den stil.
Slå op med manden, det er nemmere at finde sammen igen, end det er at få en skilsmisse om 2-3 år der ender lykkeligt.
Held og lykke