gode råd til en begynder???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. september 2011

Kay

er der nogle af jer gæve sy kvinder der vil komme med nogle gode råd inden jeg kaster mig ud i at sy nye puder til vores fine sofa???

stoffet er købt og puder til inden i er købt, mors symaskine og alt grejet er lånt.... har en ide om at betrækket skal kunne tages af... men ved ikke helt hvordan....

alle gode råd billeder og vejledninger er velkomne... har ikke syet siden 4. klasse....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

ann-kristina

Mine bedste råd må vist været at vaske og stryge stoffet først så det ikke krymper og så kan du jo sy en lynlås i midt på bagsiden. Så er de lette at tage af og vaske

Og så er det bare at kaste sig ud i det. Det er ikke så svært

Anmeld

8. september 2011

Kay

ann-kristina skriver:

Mine bedste råd må vist været at vaske og stryge stoffet først så det ikke krymper og så kan du jo sy en lynlås i midt på bagsiden. Så er de lette at tage af og vaske

Og så er det bare at kaste sig ud i det. Det er ikke så svært

smart... den med at vaske det først havde jeg ikke tænkt på....

Anmeld

8. september 2011

Nitz - <3 David

Du kan også sy det lige som mange pudebetræk er lavvet.. hvor der er en "lomme" i bunden.. og evt. sætte nogle fine knapper på, på bagsiden..

Anmeld

8. september 2011

Kay

Nitz - Med en lille Akrobat i hulen :) skriver:

Du kan også sy det lige som mange pudebetræk er lavvet.. hvor der er en "lomme" i bunden.. og evt. sætte nogle fine knapper på, på bagsiden..

god ide... er ikke sikket på jeg tør bevæge mig ud i det med lynlås... det ser ret svært ud at få pænt...

Anmeld

8. september 2011

Nitz - <3 David

Kay skriver:

god ide... er ikke sikket på jeg tør bevæge mig ud i det med lynlås... det ser ret svært ud at få pænt...

Jeg kan heller ik finde ud af lynlås.. Ellers kan du prøve med velcro.. jeg har syet noget tøj til mine hunde hvor jeg har syen velcro i.. Og det var super nemt..

Anmeld

8. september 2011

Chillien

Jeg har også lavet sådan en lille lomme på de betræk jeg har lavet... Fungerer fint.. Du skal bare regne med lidt ekstra stof på længden...
Har syet mine af et langt stykke som er bukket.. Hvis du forsåtr...
Kan tage et billede..'?

Anmeld

8. september 2011

Kay

Chillien skriver:

Jeg har også lavet sådan en lille lomme på de betræk jeg har lavet... Fungerer fint.. Du skal bare regne med lidt ekstra stof på længden...
Har syet mine af et langt stykke som er bukket.. Hvis du forsåtr...
Kan tage et billede..'?

du må meget gerne tage et billed... tror jeg forstår... men vil gerne være helt sikker

Anmeld

8. september 2011

Kay

Nitz - Med en lille Akrobat i hulen :) skriver:

Jeg kan heller ik finde ud af lynlås.. Ellers kan du prøve med velcro.. jeg har syet noget tøj til mine hunde hvor jeg har syen velcro i.. Og det var super nemt..

ja... det er jo også en løsning tak

Anmeld

8. september 2011

Nitz - <3 David

Kay skriver:

ja... det er jo også en løsning tak

Det var så lidt God fornøjelse.. Smid endelig billeder ind af resultatet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.