Var jeres graviditet planlagt (for unge forældre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

BrightStar

RGN skriver:

Det var dog forfærdeligt!!!!!

Hvad døde han af?

Ja.. Meget 

Han var født lige knap 4 mdr for tidligt, så vi havde desværre været en del igennem inden vi mistede ham. Det vi har fået at vide, er at det højst sandsynligt ikke var fordi han var født for tidligt, men fordi at han formentlig havde en nyresygdom, som ikke var blevet opdaget. 

Denne nyresygdom havde dog været meget svær at gøre noget ved, selvom han havde været 2 eller 3 år.. 

Der var lige præcis 9 mdr og 2 dage imellem ham og vores datter..

Heldigvis har vi en sød familie der har hjulpet os rigtig meget, vores datter var jo kun lige knap 11 mdr da vi mistede ham, så de var en enorm hjælp 

Vi priser os lykkelige for, at vi havde vores datter, ellers ved jeg virkelig ikke hvad vi havde gjort. Hun har været den bedste terapi man kunne forestille sig. Man kunne jo nemt bare lægge sig under dynen og græde dagen lang, men idet vi havde hende, var vi jo nødt til at få en hverdag til at fungere.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

piadas

Jeg var 21 år, da vi fik den første, og min mand var 24 år. Vi fik den næste, da vi var 25 og 28, og nu har vi lige fået nr. 3 i en alder af 31 og 34 år. Alle tre var planlagte

Jeg var i en førfødselsMG for unge mødre under 23 år, da jeg ventede Oliver. Vi var 6, hvor af vores og én mere var planlagte - resten var smuttere eller lavet på p-piller

Jeg påbegyndte uddannelsen som finansøkonom en måned, før jeg blev gravid med nr. 2, så det passede med, at jeg skulle føde i juli, tog et års orlov og tog det sidste år efter endt barselsorlov.

Det var da hårdt, men ikke værre end at jeg ville gøre det hele igen.

Jeg var på kontanthjælp et år eller to i den periode, hvor vi fik de to store og min mand var også en del af tiden, så pengene var absolut ikke store hos os i den periode, men vi klarede os. Da vi fik nr. 2 var jeg jo også på SU, som er endnu mindre end kontanthjælpen, men vi klarede også den uden at optage SU-lån, banklån osv. Vi klarede os for det vi havde, så det KAN altså godt lade sig gøre.

Idag har jeg et godt job og min mand er selvstændig, vi har eget hus (som vi er på vej til at sælge så vi kan bygge nyt), to biler osv.

Så bare klø på - det kan sagtens være positivt at blive unge forældre. Oliver kom hjem fra skole for et par uger siden og fortalte, at de andre i klassen ikke kunne forstå, hvorfor hans forældre ikke var ældre, når deres var!

Anmeld

8. september 2011

RGN

Profilbillede for RGN
BrightStar skriver:

Ja.. Meget 

Han var født lige knap 4 mdr for tidligt, så vi havde desværre været en del igennem inden vi mistede ham. Det vi har fået at vide, er at det højst sandsynligt ikke var fordi han var født for tidligt, men fordi at han formentlig havde en nyresygdom, som ikke var blevet opdaget. 

Denne nyresygdom havde dog været meget svær at gøre noget ved, selvom han havde været 2 eller 3 år.. 

Der var lige præcis 9 mdr og 2 dage imellem ham og vores datter..

Heldigvis har vi en sød familie der har hjulpet os rigtig meget, vores datter var jo kun lige knap 11 mdr da vi mistede ham, så de var en enorm hjælp 

Vi priser os lykkelige for, at vi havde vores datter, ellers ved jeg virkelig ikke hvad vi havde gjort. Hun har været den bedste terapi man kunne forestille sig. Man kunne jo nemt bare lægge sig under dynen og græde dagen lang, men idet vi havde hende, var vi jo nødt til at få en hverdag til at fungere.. 

Tak for din historie.

Jeg kan slet ikke forestille mig den smerte I har gået igennem. Umenneskeligt!!!

Men du har fuldstændig ret. Når man går igennem alvorlige livskriser er ens børn guld værd.
De kan virkelig holde livsmodet oppe hos en, i stunder hvor det ellers ville være fuldstændigt forsvundet.

Anmeld

19. september 2011

MissTas

Jeg er 21 og min forlovede 26. Jeg er gravid i uge 19 og venter derfor vores lille prinsesse her til februar

Vores graviditet var fuldt planlagt, vi havde dog ikke regnet med at jeg blev gravid indenfor de første 14 dage, efter at have været på p piller i 7 år, men det skete heldigvis :') <3

Jeg er under uddannelse som sygeplejerske og mangler knapt halvdelen af uddannelsen når jeg går på barsel. Min forlovede har uddannelse og fast arbejde som er godt-lønnet

Jeg vil være 21 når vores pige kommer til verden

Anmeld

19. september 2011

Hailiesmom11

Vores datter var heller ikke planlagt, men vi passede tilgengæld heller ikke på med ikke at blive gravide så lidt planlagt var hun vel.. Jeg var 21 da jeg blev gravid og 22 da jeg fødte, jeg har ingen uddannelse men skal igang når min barsel er ovre, min kæreste er lige blevet 29 og har fast job og tjener godt så her er det også ham der tjener pengene

Jeg har absolut ikke fortrudt at jeg har fået min datter uden at have en uddannelse

Anmeld

19. september 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Er i dag 22 uger henne, og nej vores lille prinsesse var ikke planlagt, men når nu hun var der synes vi vel begge, at hun skulle have lov at blive - og der er ikke en dag hvor jeg fortryder vores valg!

Jeg er 18 og min kæreste bliver 22 om ikke så længe. Vi er begge på S.U. Jeg er igang med en HF og han går på EUC, kokke-tingting

Og jo da, nogle dage tror jeg da det kan være hårdt mht. pengene, men det er sikker på vi sagtens kan få det til at løbe rundt!  Ellers havde jeg heller ikke valgt, at prinsessen skulle blive.. Ville ikke være fair, hvis ikke vi kunne give hende hvad hun havde behov for..

Nu må det bare gerne blive januar! Vi er helt klar til hende, vi mangler bare at få tilbudt en større lejlighed

Anmeld

19. september 2011

Millesmammi

Den første var ikke planlagt, blev gravid som 16 årig. Men nummer 2 som 18 årig, var helt planlagt :-) ville gerne ha dem tæt på hinanden, og uddannelse kan jeg nå endnu, så det er ikke verdens undergang. :-)

Anmeld

19. september 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Min den ældste på snart 7 år var ikke planlagt.Da jeg blev gravid med hende, der boede jeg stadig hjemme, jeg havde lige afsluttet 10.klasse, og levede generelt set et "festligt liv". Jeg havde ikke de bedste ods med mig, men jeg/vi har klaret den alligevel. Vi har givet vores datter en tryg start på livet, og givet hende al den kærlighed vi overhovedet rummede. Nu sidder jeg så her, knap 7 år senere, og jeg har i mellemtiden taget min 10.klasse om, har fået en HF-eksamen og læser nu til pædagog (har 1,3 år tilbage). Det har været hårdt til tider, men bestemt det hele værd. Dog vil jeg ikke anbefale andre at få børn så tidligt (jeg var knap 18 år). Man har hele livet foran sig - vent - oplev andre sider af verden, tag ud at rejse for eksempel og nyd tilværelsen uden de store forpligtelser som det bl.a indebærer at få børn :-)

Anmeld

11. oktober 2011

Misser1989

Det var planlagt!

Jeg var lige fyldt 19 da jeg smed p-pillerne og kæresten var 24. Vi havde/har hus, gode job (jeg er ufaglært i en sko butik og manden i lære som tømrer) bil og en fin økonomi med opsparing osv. Så vi gik i gang med projekt baby sommer 2008. Men blev først gravid august 2009 (fandt ud af at jeg havde PCO, der kunne gå op til et halvt år mellem mine mens. Så vi blev henvist til fertilits klinik staves? men nåede ikke at starte op på det, da jeg alligevel blev gravid naturligt ) Nu har vi en søn på 18 måneder.. og elsker livet som mor! Det er SÅ stort at blive mor. Har allerede tanker om nummer to, men det må hellere vente, håber at kunne starte på uddannelse om et halvt år, hvis jeg kommer ind  Så må nummer to komme når vi begge er uddannet og det er købt større hus..

Men... Uddannelse er ikke alt! Bare man har et job, så man kan forsørge sin familie og man kan magte at være mor

Held og lykke med projekt baby, når i starter på den

Anmeld

14. april 2012

Tanjadamgaard

Anonym skriver:

Alså fra 15 til 22 år  jeg kender to forskelige par den ene er blevet gravid med vilje og den anden er et uheld.

dem med uheldet egner sig overhoved ikke som forældre!!! og dem med det planlagte har vidst ikke planlagt nok for ingen af dem har jo eller uddanelse...

jeg er selv ung. jeg bliver snart 20.

vi vil selvfølig gerne havde et barn som unge men jeg er bange for at vi skal komme i krise for ingen af os har jo eller uddannelse. og man kan jo ikke leve på kh begge parter + bebs,. så vi må passe ekstra godt på. jeg glæder mig til den dag vi får råd til at få børn....

men vil gerne høre lidt omkring jeres økonomi før og efter bebs er blevet født. hvad i laved og osv og om i har uddannelse

Vores var planlagt og vi venter en lille prinsesse til august (er blevet gravid som 21 årig). Jeg er uddannet Social- og sundhedshjælper, men lige pt læser jeg enkeltfag på VUC og håber på jeg er kommet ind på sygeplejerske udd. til feb 2013 efter endt barsel. Jeg mener sagtens man kan læse, selvom man har et barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.