Årh, hvorfor spiser han næsten intet????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

833 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. september 2011

marloutti

Ja, altså Magne vejer ca 6 kilo, så skulle han jo spise ca 1000 ml i døgnet. Da han kun spiser 4 gange skulle han jo spise ca 250 ml ad gangen...

Det gik også fint en overgang, men nu spiser han 100-120 maks 150 ad gangen... Det er umuligt at tvinge mere i ham. Han vrider og vender sig og begynder til sidst at græde hvis vi bliver ved... Hvis han endelig overgiver sig og spiser lidt mere, er resultatet bare at det står ud af næse og mund på ham...

Hvad f..... gør vi? Sundhedsplejersken sagde sidste gang(da han stadig spiste 250 ml) at vi skulle give ham mere mad, for han ligger lidt til den tynde side... Hvilket vi nu ikke kan se... Men altså nu spiser han endnu mindre...

What to do?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2011

Valle81

Jeg ville ikke gøre mere end i gør - du kan ikke tvinge ham til at spise - endelig ikke - det skader mere end det gavner.

Børn spiser når de er sultne, nogle mere andre mindre.

Knus

Anmeld

7. september 2011

Rsa

MAn får aldrig noget ud af at tvinge mad i et barn... Tvært imod kan det udvikle sig til et akavet og negativt forhold til mad!  Forstår udemærket din bekymring i henhold til, at din søn ligger i den mindre ende af skalaen.. Men husk altid på, at han tager det til sig, som han skal bruge. - så længe han er glad og tilfreds, får han hvad han har brug for

Og du skriver selv, at får han mere mad end han egentlig kan have i sig, står det ud til alle sider...  Ergo, er han mæt!

Børn tager det til sig de har brug for, de har perioder hvor de spiser meget da de vokser og perioder, hvor de ikke spiser så meget - der hvor der sker meget i deres psykiske udvikling.

Så respekter at han ikke vil spise mere end han gør lige nu og måske han også er ved at være klar til skemad? (ved ikke hvor gammel din søn er)

Anmeld

7. september 2011

B&J

Jamen forstår ikke helt din sp.. ja han ligger i den tynde ende men han har jo sin egen kurve og han spiser jo til han er mæt og som du skriver står det ud af ham hvis der kommer mere ind vores dreng kom aldrig op på 250ml eller ikke da han næsten var ved at slippe flasken da han var 11mdr vores dreng spiser ikke særlig meget forhold til mange andre børn men han spiser sig mæt og det er jo det han har brug for

og man må aldrig tvinge mad i børn så ender det med de slet ikke vil have noget

Anmeld

7. september 2011

marloutti

Valle81 skriver:

Jeg ville ikke gøre mere end i gør - du kan ikke tvinge ham til at spise - endelig ikke - det skader mere end det gavner.

Børn spiser når de er sultne, nogle mere andre mindre.

Knus

Ja, det tænker jeg også... Vi har prøvet at købe nye sutter til flaskerne, men lige vidt...

Jeg regner altså også med, han nok skal ta, hvad han har brug for... Bare når hun siger han skal spise mere, og han så spiser endnu mindre, så kan jeg godt bekymre mig lidt...

Anmeld

7. september 2011

Valle81

marloutti skriver:

Ja, det tænker jeg også... Vi har prøvet at købe nye sutter til flaskerne, men lige vidt...

Jeg regner altså også med, han nok skal ta, hvad han har brug for... Bare når hun siger han skal spise mere, og han så spiser endnu mindre, så kan jeg godt bekymre mig lidt...

Han kan mærke at du er anspændt i mad situationerne:0) Så slap af, så kommer det og så har børn også perioder hvor de ikke spiser.

har selv en søn på 4 1/2 måned som gør det samme i øjeblikket - vi er dog også startet op på grød og det gør at han er meget mæt længe, så han spiser næsten ikke flasken i tiden - men det kommer igen.

Da jeg fik min datter var hun også sådan en tiny en - jeg ammede men SP sagde hele tiden at hun var for lille osv opg min amning blev smadret af det og begyndte på flaske - men tjah - det hjalp altså ingenting - hun spiste ikke ret meget og tog ikke på og idag er hun snart 8 år og er stadig det mindste nips:0)

Anmeld

7. september 2011

Clisolka

marloutti skriver:

Ja, altså Magne vejer ca 6 kilo, så skulle han jo spise ca 1000 ml i døgnet. Da han kun spiser 4 gange skulle han jo spise ca 250 ml ad gangen...

Det gik også fint en overgang, men nu spiser han 100-120 maks 150 ad gangen... Det er umuligt at tvinge mere i ham. Han vrider og vender sig og begynder til sidst at græde hvis vi bliver ved... Hvis han endelig overgiver sig og spiser lidt mere, er resultatet bare at det står ud af næse og mund på ham...

Hvad f..... gør vi? Sundhedsplejersken sagde sidste gang(da han stadig spiste 250 ml) at vi skulle give ham mere mad, for han ligger lidt til den tynde side... Hvilket vi nu ikke kan se... Men altså nu spiser han endnu mindre...

What to do?

Du skal ikke tvinge maden i ham - han skal nok selv sige til, når han er sulten Vi har efterhånden haft nogle perioder her, hvor Isabella har nægtet meget mad - andre dage spiser hun mere, men hun skal nok selv sige til, hvis hun er sulten

Anmeld

7. september 2011

marloutti

Valle81 skriver:

Han kan mærke at du er anspændt i mad situationerne:0) Så slap af, så kommer det og så har børn også perioder hvor de ikke spiser.

har selv en søn på 4 1/2 måned som gør det samme i øjeblikket - vi er dog også startet op på grød og det gør at han er meget mæt længe, så han spiser næsten ikke flasken i tiden - men det kommer igen.

Da jeg fik min datter var hun også sådan en tiny en - jeg ammede men SP sagde hele tiden at hun var for lille osv opg min amning blev smadret af det og begyndte på flaske - men tjah - det hjalp altså ingenting - hun spiste ikke ret meget og tog ikke på og idag er hun snart 8 år og er stadig det mindste nips:0)

Ja, jeg frygter også lidt at han kan mærke at jeg synes det er træls... Må prøve at slippe bekymringerne og stole på at han spiser det han kan og har brug for...

Anmeld

7. september 2011

marloutti

Babymor2010 skriver:

Du skal ikke tvinge maden i ham - han skal nok selv sige til, når han er sulten Vi har efterhånden haft nogle perioder her, hvor Isabella har nægtet meget mad - andre dage spiser hun mere, men hun skal nok selv sige til, hvis hun er sulten

Ja, det satser jeg altså også meget stærkt på, at det er sådan...

Anmeld

7. september 2011

Maria-s

marloutti skriver:

What to do?

Hvordan kan det være han kun spiser 4 gange i døgnet?.... Bare et spørgsmål for jeg synes godt nok det lyder som meget, meget lidt?.... Jeg tænker bare du kunne tilbyde ham mad noget oftere og så bare mindre af gangen. Undskyld hvis det virker som meget dumt spørgsmål, for det gjorde du jo sikkert hvis det var aktuelt?...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.