cykelhjelm på 3hjulet cykel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

Diana...

serinasmor skriver:

Tjae .. jeg ved det ikke .. Jeg havde som sagt ikke engang tænkt tanken.... det underlige ved det er at vi bor på en meget stille vej med MANGE børn .. og ingen af dem bruger cykelhjelm på 3hjulet ... men jo .. måske man burde .. når det kommer til gå lidt stærkere ... men omvendt går det jo pænt stærkt på scooter ..

kan en 3hjulet vælte ?

Ja en trehjulet kan snilt vælte. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Pikku Myy

Jeg har stemt blankt.

Vi bruger cykelhjelm når vi cykler ude på/ved vejen, men ikke inde i vores gård.

Det vil være så forstyrrende for hans leg, hvis han hele tiden skulle tage hjelmen af og på. Vores gård er også forholdsvis lille så han kommer aldrig op på max hastighed.

Ude i den store verden har han altid cykelhjelm på.

Må jeg have lov til at spørge jer andre hvordan I administerer at jeres barn skal have cykelhjelm på hjemme ved jer selv? Skal h*n så komme og have hjelm på hver gang h*n lige vil køre lidt? Bliver det ikke surt i længden?

Anmeld

6. september 2011

Pikku Myy

Diana... skriver:

scooter gør han ikke men cykel, løbecykel og 3 hjulet cykel ALTID! uanset om det her hjemme i gården eller andre steder! 

Du ser nok ikke mit indlæg, så jeg tillader mig lige at spørge/citere dig direkte

Må jeg have lov til at spørge jer andre hvordan I administerer at jeres barn skal have cykelhjelm på hjemme ved jer selv? Skal han så komme og have hjelm på hver gang han lige vil køre lidt? Bliver det ikke surt i længden?

Anmeld

7. september 2011

Diana...

Pikku Myy skriver:

Du ser nok ikke mit indlæg, så jeg tillader mig lige at spørge/citere dig direkte

Må jeg have lov til at spørge jer andre hvordan I administerer at jeres barn skal have cykelhjelm på hjemme ved jer selv? Skal han så komme og have hjelm på hver gang han lige vil køre lidt? Bliver det ikke surt i længden?

Vi har lært ham at han selv kommer og får den på når han skal cykle og det gør han glædeligt for han elsker sin cykelhjelm  Han tager den heller ikke af når han er færdig med at cykle så han kan godt rende rundt med cykelhjelm den halve dag  tosset unge som elsker sin hjelm mere end cyklen griner. 

Anmeld

8. september 2011

Pikku Myy

Diana... skriver:

Vi har lært ham at han selv kommer og får den på når han skal cykle og det gør han glædeligt for han elsker sin cykelhjelm  Han tager den heller ikke af når han er færdig med at cykle så han kan godt rende rundt med cykelhjelm den halve dag  tosset unge som elsker sin hjelm mere end cyklen griner. 

Fedt! Det ville bare slet ikke gå her hos os Tak for svaret

Anmeld

8. september 2011

Diana...

Pikku Myy skriver:

Fedt! Det ville bare slet ikke gå her hos os Tak for svaret

Han har jo også været vand til det fra dag et af  

Anmeld

8. september 2011

Ciss

Her har datteren cykelhjelm, men den bliver kun brugt, når hun er i cykkelstol/cykkelhænger. På den trehjulede - som ikke bliver brugt på offentlig vej - har hun ikke hjelm på. For mig er trehjulcyklen o lign et legetøj, og hun er lige hurtigt af den som på den. Hjelm skal ikke bruges ved anden slags leg. Den dag, hun får en tohjulet, skal hjelmen på hver gang.

I børnehaven ser jeg, at de gør det samme. Sålænge ungerne er på trehjulscyklerne eller løbecyklerne, så er de uden hjelm, men i samme øjeblik der er snak om en tohjulet med støttehjul, så er det på med hjelmen.

Hvis hun cyklede rundt på offentlig vej, så ville jeg muligvis overveje det, men lige nu ser jeg ikke helt pointet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.