Dilemma ang. gudmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

Rosa

Jeg synes nu sagtens at du kan vælge din veninde - nedjusteringen i gaver m.m. kommer jo nok helt naturligt når der er to der skal deles om goderne. Jeg ville nærmere synes at det var lidt synd for den lille ny hvis hans gudmor ikke går så meget op i sin rolle som den stores gudmor... Tænk hvis han skal opleve at den store bliver forkælet en hel masse mens han ikke selv gør, det forstår børn jo ikke før de bliver store... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Camulla

LuciaLiann skriver:

Altså der er jo forskel på at være fadder og så være gudmor...

for ens gudmor er (så vidt jeg ved) den der bærer en til døbefonten, hvor imod fadderne er dem der påtager sig den kristne opdragelse hvis nu forældrene ikke skulle kunne være i stand til det.

så vidt jeg ved er det meget normalt med de samme faddere men ikke med samme gudmor...

ved ikke om det var til nogen hjælp??

Jo, det er nok sådan det er, men min mands søster som bar ham, er der ikke rigtig for ham, hun gider ham faktisk ikke, så vi kalder bare min veninde for gudmor, for hun er der er der mest for ham. Vi går ikke så højt op i hvem der er fadder og hvem der er gudmor, men kalder bare dem alle for gudmor

Men tak for svar, det sidste vidste jeg ikke og var til stor hjælp... 

Anmeld

6. september 2011

Camulla

Rosa skriver:

Jeg synes nu sagtens at du kan vælge din veninde - nedjusteringen i gaver m.m. kommer jo nok helt naturligt når der er to der skal deles om goderne. Jeg ville nærmere synes at det var lidt synd for den lille ny hvis hans gudmor ikke går så meget op i sin rolle som den stores gudmor... Tænk hvis han skal opleve at den store bliver forkælet en hel masse mens han ikke selv gør, det forstår børn jo ikke før de bliver store... 

Åhh, god pointe der... Der er selvfølgelig rigtigt... Hmm...

Åhh, det er næsten kun til besvær... Man vil jo ikke træde nogle over tæerne 

Anmeld

6. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har de samme gudforældre til vores børn - et rigtigt godt vennepar. Jeg ville aldrig vælge to forskellige til vores børn. Det vigtigste for mig er, at vedkommende er der for mine børn og vil hygge med dem - ikke hvad de får af gaver. Vi har taget dem ind som familiemedlemmer på lige fod med resten af familien og bliver som de eneste venner inviteret med til fødselsdage mv.

Anmeld

6. september 2011

Camulla

MoarHvidovre skriver:

Vi har de samme gudforældre til vores børn - et rigtigt godt vennepar. Jeg ville aldrig vælge to forskellige til vores børn. Det vigtigste for mig er, at vedkommende er der for mine børn og vil hygge med dem - ikke hvad de får af gaver. Vi har taget dem ind som familiemedlemmer på lige fod med resten af familien og bliver som de eneste venner inviteret med til fødselsdage mv.

Jeg håber ikke du hentyede til, at jeg ville vælge hende, for at den næste i rækken skulle få gaver ligesom den store, for det har intet med det at gøre... Jeg skrev netop at jeg synes det er for meget og faktisk lidt for meget til tider...

Men det er svært.. en anden skriver at man ikke vælger de samme til forskellige børn og u skriver du det modsatte... hmm... 

Anmeld

6. september 2011

-Sigrid-

Tja, flybilletterne koster det samme om man har 1 gudbarn eller 2, gaverne bliver jo bare ikke helt så store (forhåbelig &nbsp, og hun kommer sikkert til at elske Noam lige så meget som hun elsker Mica, og hun lyder som den bedste Gudmor man kunne få

Jeg har planer om at alle mine børn skal have samme Gudforældre (eller par som overtager barnet hvis vi dør), kan ikke se nogen grund til at man skal vælge forskellige Gudforældre? Min bror og jeg har den samme, og det giver en fin tryghed at vide at det er den samme person som kommer til at tage sig af os - eller det gjorde det da vi var mindre 

Anmeld

6. september 2011

MoarHvidovre

Camulla skriver:

Jeg håber ikke du hentyede til, at jeg ville vælge hende, for at den næste i rækken skulle få gaver ligesom den store, for det har intet med det at gøre... Jeg skrev netop at jeg synes det er for meget og faktisk lidt for meget til tider...

Men det er svært.. en anden skriver at man ikke vælger de samme til forskellige børn og u skriver du det modsatte... hmm... 

Nej, slet ikke - det var fordi, at du selv hentydede til, at det kunne blive dyrt for hende, hvis hun skulle købe det samme til nr. 2.

Jeg synes, at det er dejligt, at mine børn har de samme gudforældre. Jeg ved, at der ikke vil blive gjort forskel og det ville hurtigt opstå med to forskellige gudældre.

Men I skal gøre, hvad I synes er rigtigt for jeres børn

Anmeld

6. september 2011

Camulla

MoarHvidovre skriver:

Nej, slet ikke - det var fordi, at du selv hentydede til, at det kunne blive dyrt for hende, hvis hun skulle købe det samme til nr. 2.

Jeg synes, at det er dejligt, at mine børn har de samme gudforældre. Jeg ved, at der ikke vil blive gjort forskel og det ville hurtigt opstå med to forskellige gudældre.

Men I skal gøre, hvad I synes er rigtigt for jeres børn

Årh, det er jeg glad for. Det lød bare sådan nemlig og så blev jeg sku lidt stødt og ked af det... 

Anmeld

6. september 2011

MoarHvidovre

Camulla skriver:

Årh, det er jeg glad for. Det lød bare sådan nemlig og så blev jeg sku lidt stødt og ked af det... 

Det kan jeg også godt forstå, men det var absolut ikke ment på den måde

Anmeld

7. september 2011

Nessie

Jeg synes du skal vælge efter hjertet.

Det bånd hun har med din store dreng vil altid være der, uanset om hun også bliver fadder/gudmor for den næste.
Det er jo ikke gavemængden det kommer an på, og hun vil nok uanset hvad, have lige mange gaver med til dem begge.

Børn forstår ikke at der er noget specielt i at de har en gudmor/fadder, de synes bare det er skønt at moster kommer med gaver.

Om I vil have de samme til at bære / være faddere er helt op til jer, Der er ingen regler, men nogen familier har måske nogle traditioner.

Vi vil have de samme mennesker, hvis vi får et  barn mere, blot bliver gudmoren skiftet ud, så den ene der sidst var fadder, nu bliver gudmor, og omvendt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.