SP ang. jerndråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

AnneBJ

DAs mor skriver:

Min SP sagde at hvis han fik mellem 200 g 400 ml kunne vi nøjes med "halv dosis" (det skiller ved 400 om de overhovedet skal have dem); under 200 ml skal han have fuld dosis

Men TS siger hun har fået at vide at det kun er 5 dråber der er fuld dosis...? Der står 8 dårber på den flaske jeg har. Og Adam har altså fået den dosis i 2½ md nu - han bliver først 1 år på fredag.

Okay, tak for det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

FamilenStorm

Nadia&Daniel skriver:

Hvor mange dråber om dagen?

Hver dag? - har nemlig hørt det kan give maveproblemer..

Fik at vide af min SP at hvis hun ikke fik 400ml mme eller mælkproduker, så skulle hun have 8 dråber jern om dagen..

Her får dun dog de 400ml enten ved flaske eller mælk i en kop, men hvis det ikke skulle blive til 400ml i løbet af dagen får hun de 8 dråber, og her har der ikke været noget problem..

Min prinsesse er 11 mdr lige om lidt, og har kørt sådan siden hun blev 7 mdr ca..

Anmeld

6. september 2011

Clisolka

DAs mor skriver:

Min SP sagde at hvis han fik mellem 200 g 400 ml kunne vi nøjes med "halv dosis" (det skiller ved 400 om de overhovedet skal have dem); under 200 ml skal han have fuld dosis

Men TS siger hun har fået at vide at det kun er 5 dråber der er fuld dosis...? Der står 8 dårber på den flaske jeg har. Og Adam har altså fået den dosis i 2½ md nu - han bliver først 1 år på fredag.

Det samme fik vi at vide fra vores SP

Vi giver ingen flaske her mere, så det eneste MME hun får, er i hendes grød om morgenen - ikke engang i hendes tudekop vil hun drikke MME

Anmeld

6. september 2011

LinLin

Babymor2010 skriver:

Det samme fik vi at vide fra vores SP

Vi giver ingen flaske her mere, så det eneste MME hun får, er i hendes grød om morgenen - ikke engang i hendes tudekop vil hun drikke MME

Kan ikke huske hvornår vi stoppede med at komme det i grød men det er da "længe siden" synes jeg Adam synes det er så hyggeligt med god nat-flaske - jeg synes snart det må være slut

Anmeld

6. september 2011

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Hvor mange dråber om dagen?

Hver dag? - har nemlig hørt det kan give maveproblemer..

På apoteket kan du købe jernpulver i breve som er til børn under 1år.

MEN min SP siger at man ikke skal dele dråberne op, det er 8 dråber, no matter what.

Anmeld

6. september 2011

Clisolka

DAs mor skriver:

Kan ikke huske hvornår vi stoppede med at komme det i grød men det er da "længe siden" synes jeg Adam synes det er så hyggeligt med god nat-flaske - jeg synes snart det må være slut

Haha jeg tror bare det er en vane med det MME i grøden Jeg ved faktisk ikke hvornår vi skal stoppe med det

Uha, hvis bare vi kunne få en natflaske i hende. Men til sidst drak hun kun 20-30 ml, så det droppede vi Men hun vil til gengæld gerne have flasken, hvis der er vand i....

Anmeld

6. september 2011

LinLin

Babymor2010 skriver:

Haha jeg tror bare det er en vane med det MME i grøden Jeg ved faktisk ikke hvornår vi skal stoppe med det

Uha, hvis bare vi kunne få en natflaske i hende. Men til sidst drak hun kun 20-30 ml, så det droppede vi Men hun vil til gengæld gerne have flasken, hvis der er vand i....

Jeg synes han er ved at være for stor - han bliver 1 år på fredag

Anmeld

6. september 2011

tweety2060

vores sp sagde 5 drb dagligt. De 8 drb er til behandling af jernmangel, mens de 5 er kun gives forebyggende. Tjek evt sundhedsguiden.dk der står der om jern til børn...
Ved der er mange der bruger pulver i stedet for drb, ved ikke om det er mere skånsomt for maven. .. .

Anmeld

6. september 2011

Nadia&Daniel

Tak for alle svarene

Anmeld

6. september 2011

sandratobias

Det kommer vist an på hvilke jerndråber det er.. 
Glycifir (staves) så er det 5 dråber... Ellers 8... Men det var vist oz hvis h*n ikk var på MME..  Ellers 400 ml MME og ingen dråber..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.