SP ang. jerndråber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
19 svar
0 synes godt om
6. september 2011

Nadia&Daniel

Hvor mange dråber om dagen?

Hver dag? - har nemlig hørt det kan give maveproblemer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Den lykkelige

Ved godt det ikke lige er svar på dit spørgsmål..
Nu læste jeg lige den anden dag at dit barn får MME.. så skal man ikke give jern dråber.. Fik jeg afvide af min SP.. Havde ellers købt dem.. Men det er åbenbart i MME.. De er kun amme børn der skal have jern..

Anmeld

6. september 2011

Nadia&Daniel

Den lykkelige skriver:

Ved godt det ikke lige er svar på dit spørgsmål..
Nu læste jeg lige den anden dag at dit barn får MME.. så skal man ikke give jern dråber.. Fik jeg afvide af min SP.. Havde ellers købt dem.. Men det er åbenbart i MME.. De er kun amme børn der skal have jern..

Det er fordi - vi prøver at trappe ned på flasker, og dette vil gå udover mængden af ml.

Anmeld

6. september 2011

LinLin

Nadia&Daniel skriver:

Hvor mange dråber om dagen?

Hver dag? - har nemlig hørt det kan give maveproblemer..

Den står jo på flasken 8 dråber...Og hver dag, ja. Adam får dog kun fire da han stadig får en god nat-flaske inden han skal i seng (210 ml)

Anmeld

6. september 2011

Nadia&Daniel

DAs mor skriver:

Den står jo på flasken 8 dråber...Og hver dag, ja. Adam får dog kun fire da han stadig får en god nat-flaske inden han skal i seng (210 ml)

Der står: 1-10 år: 8 dråber.

Men Laura er kun 10 mdr. - så hun må ikke få 8 dråber.. Kan bare ikke huske om det var 5 eller..

Laura kommer op på ca. 330 ml. - vist hun kun får 2 flasker..

Anmeld

6. september 2011

Den lykkelige

Nadia&Daniel skriver:

Det er fordi - vi prøver at trappe ned på flasker, og dette vil gå udover mængden af ml.

Nå ok undskyld..  så godt lige hun er ældre end min

Anmeld

6. september 2011

AnneBJ

DAs mor skriver:

Vil det sige at man godt kan give jern hver dag, men blot lidt mindre end "fuld dosis"?

Jeg er helt overbevist om, at jeg ikke evner at holde styr på, om han lige præcis har fået 400 ml...

Undskyld til TS for sidebemærkning...  

Anmeld

6. september 2011

Isabella_mor

Nadia&Daniel skriver:

hvis din barn får 400 ml og der over i døgnet skal det ikke have jerndråber.. 

og hvis det er under og i begynder på jerndråber og han får hård mave så kan i jo servere sveskegrød eller sveskemos osv.. som hjælper godt på det.. 

Anmeld

6. september 2011

Fru.Mäes <3

Altså - mener at det er 2 dråber pr. 100 ML. MME. - så får barnet intet MME skal der 8 dråber til..

F.eks. Felix får godt 200 ML. MME om dagen - og det er til natten..Så skal han kun have 4 dråber om dagen...

Krams Rikke  

Anmeld

6. september 2011

LinLin

AnneBJ skriver:

Vil det sige at man godt kan give jern hver dag, men blot lidt mindre end "fuld dosis"?

Jeg er helt overbevist om, at jeg ikke evner at holde styr på, om han lige præcis har fået 400 ml...

Undskyld til TS for sidebemærkning...  

Min SP sagde at hvis han fik mellem 200 g 400 ml kunne vi nøjes med "halv dosis" (det skiller ved 400 om de overhovedet skal have dem); under 200 ml skal han have fuld dosis

Men TS siger hun har fået at vide at det kun er 5 dråber der er fuld dosis...? Der står 8 dårber på den flaske jeg har. Og Adam har altså fået den dosis i 2½ md nu - han bliver først 1 år på fredag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.