Hvad leger jeres 2 årige med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2011

Lone Jakobsen

her er Rasmus også 2 år, og nogle af hans favoritter er:

* legekøkken med masser af lyd og plastic mad

* lille lege computer

* fisher price telefon på hjul

* fisherprice legedør

* bøger i alle afskygninger

* sangbøger hvor vi synger sammen

* tavle og kridt

* tusser, vandfarver

udenfor leger han bla. med:

* den store trampolin

* legehuset

* de små røde/blå scootere

* sandkassen

nu er Rasmus så også lidt mere spoleret end andre børn når det kommer til legetøj, men det er så en helt anden sag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

Mussen2

SiljasMoar skriver:

Min datter har samme alder og hun bruger rigtig meget tid på sine dukker. Gir dem mad, vasker dem, putter dem og giver dem tør mås så har hun sådan en tegnetavle hvor der hænger en slags blyant på som hører til og så kan det viskes ud (lige som de der røde nogen hvor man ku dreje på to knapper og så tegne vandret og lodret og så viske det ud igen ved at ryste den), og så leger vi prinsesser, hun har sådan et sminkebord med prinsesseting til. Ja så har vi en farlig Bjørn her hjemme og så elsker hun pippi, Peter pedal og bamse og kylling, så det hygger hun sig os med på tv'et.

Hvad er det for et sminkebord i har - det kunne lige være sagen herhjemme, er jeg sikker på. Ja der findes mange farlig dyr i de danske børnefamilier

Anmeld

5. september 2011

Mussen2

Mi skriver:

Jeg syntes ikke rigtig at der er noget som hitter lige nu. Min er 2 år og 10 måneder. Men det var det samme med de store, det var også en mærkelig alder med hensyn til at lege. De har alle tre været mere fysiske i den alder, så de skal helst noget vildt

Hun er glad for trampolinen og sandkassen og så er vand jo altid et hit. Faktisk kan hun få en hel dag til at gå med at fylde vand i alverdens kander, spande og flasker, bare for at hælde det ud igen

Modellervoks er også et hit. Vi laver det selv, så det er dejligt blødt og nemt at arbejde med. Hun elsker også at male, men det har jeg ikke så stor tålmodighed med.

Hendes storesøstre har jo en del littlest petshop, så dem er hun også glade for at lege med, men det er mest sådan noget med at rende rundt med dem.

Det er da rart at høre vi ikke er de eneste. Udeleg er også et hit her, men helst hvis vi er med Forhåbentlig går det over.

Anmeld

5. september 2011

Mi

Mussen2 skriver:

Det er da rart at høre vi ikke er de eneste. Udeleg er også et hit her, men helst hvis vi er med Forhåbentlig går det over.

Her er Maja heller ikke meget for at lege selv. Jeg skal helst spise hendes sandkager, og hoppe på trampolinen med hende.

Anmeld

5. september 2011

Mussen2

Lone Jakobsen skriver:

her er Rasmus også 2 år, og nogle af hans favoritter er:

* legekøkken med masser af lyd og plastic mad

* lille lege computer

* fisher price telefon på hjul

* fisherprice legedør

* bøger i alle afskygninger

* sangbøger hvor vi synger sammen

* tavle og kridt

* tusser, vandfarver

udenfor leger han bla. med:

* den store trampolin

* legehuset

* de små røde/blå scootere

* sandkassen

nu er Rasmus så også lidt mere spoleret end andre børn når det kommer til legetøj, men det er så en helt anden sag

Herhjemme er bøger også et hit og musik. Hun har altid elsket bøger. Tidligere har hun sagtens selv kunent læse dem, men nu skal vi være med. faktisk skal vi helst være med i alt. I dag har jeg leget med hende hele dagen, fra vi kom hjem til hun skulle i seng. Mande har taget sig af det praktiske.

hun harvirkelig nydt ogjeg håber hun så er fyldt lidt op

Anmeld

5. september 2011

Mussen2

Mi skriver:

Her er Maja heller ikke meget for at lege selv. Jeg skal helst spise hendes sandkager, og hoppe på trampolinen med hende.

Et eller andet sted er det dejligt befriende at det ikke er min datter der re helt unormal. Så må man jo bare få det bedste ud af det.

Anmeld

5. september 2011

Mi

Mussen2 skriver:

Et eller andet sted er det dejligt befriende at det ikke er min datter der re helt unormal. Så må man jo bare få det bedste ud af det.

Og det går over igen, om ikke andet, så når de bliver teenagere, så vil vi tigge og bede om at få lov at være lidt med  Men jeg tænker også ofte på, at min Maja skulle have haft en tvillingesøster, på samme måde som mine store tvillinger har hinanden. Det er altså bare guld værd...når de altså ikke bare laver dobbelt ballade

Anmeld

5. september 2011

Silja&Noam

Mussen2 skriver:

Hvad er det for et sminkebord i har - det kunne lige være sagen herhjemme, er jeg sikker på. Ja der findes mange farlig dyr i de danske børnefamilier

Det er et hun fik i gave til hendes fødselsdag af noget familie, men tror faktisk det er fra bog og ide eller bøger og papir det kan spille musik og er virkelig et hit her hjemme

Anmeld

5. september 2011

camilla28

gynger meget sandkasse

modelervoks

male sten

dukker

lego (ødelægge det storebror har bygget)

tegne

kikke i reklamer

lave "mad"

Anmeld

6. september 2011

Lone Jakobsen

Mussen2 skriver:

Herhjemme er bøger også et hit og musik. Hun har altid elsket bøger. Tidligere har hun sagtens selv kunent læse dem, men nu skal vi være med. faktisk skal vi helst være med i alt. I dag har jeg leget med hende hele dagen, fra vi kom hjem til hun skulle i seng. Mande har taget sig af det praktiske.

hun harvirkelig nydt ogjeg håber hun så er fyldt lidt op

tror ikke på at børn på den måde bliver "fyldt op"

her har Rasmus også haft en kort periode hvor han helst ville ha selskab. men efter jeg startede som dp. for 9 mdr siden, har han nydt meget at lege alene. (men han er så også mindstemand ud af 5)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.