Hvad leger jeres 2 årige med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.304 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Mussen2

Jeg har virkelig brug for noget inspiration til hvad jeres 2 årige leger med (mn datter er 2 år og 3 mdr.)

Hun har tegnesager, dukker med tilbehør, dukkebarnevogn, legoklodser, doktorsæt, osv osv. Men jeg synes bare det er det samme og det sammen vi finder frem og det lader ikke tiol at have den store interesse altid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

mor-til-vanessa

Mussen2 skriver:

Jeg har virkelig brug for noget inspiration til hvad jeres 2 årige leger med (mn datter er 2 år og 3 mdr.)

Hun har tegnesager, dukker med tilbehør, dukkebarnevogn, legoklodser, doktorsæt, osv osv. Men jeg synes bare det er det samme og det sammen vi finder frem og det lader ikke tiol at have den store interesse altid

min datter er dog kun knap 21 mdr, men vi leger tit farlige løver og kravler rundt som sindsyge. og så laver vi koldbøtter og hopper i sengen. (det må man godt indtil videre hos mig)

Anmeld

5. september 2011

MinNoah

Har godt nok en dreng, men her er det populært at:

Lege med "grill" altså ligesom et køkken i træ så bare en grill hvor han griller pølser osv

En tegnetavle hvor han kan stå op og tegne med kridt og viske ud igen.

Biler/traktor

Kører på wheely bug/scooter

Duplo er han kørt lidt træt i...

Anmeld

5. september 2011

Mussen2

mor-til-vanessa skriver:

min datter er dog kun knap 21 mdr, men vi leger tit farlige løver og kravler rundt som sindsyge. og så laver vi koldbøtter og hopper i sengen. (det må man godt indtil videre hos mig)

Herhjemme er den en farlig krokodille den kommer også frem hver dag og hvis jeg ikke selv er hurtig nok, så kommer opfordringen

Men jeg synes bare det er som om at vores datter kræver enormot meget "være sammen tid" og ikke er så interesseret i at lege selv som hun har været Det er ski hårdt i længden.

Anmeld

5. september 2011

Mussen2

MinNoah skriver:

Har godt nok en dreng, men her er det populært at:

Lege med "grill" altså ligesom et køkken i træ så bare en grill hvor han griller pølser osv

En tegnetavle hvor han kan stå op og tegne med kridt og viske ud igen.

Biler/traktor

Kører på wheely bug/scooter

Duplo er han kørt lidt træt i...

Ja, en tavle måske. Det er noteret

Anmeld

5. september 2011

mor-til-vanessa

Mussen2 skriver:

Herhjemme er den en farlig krokodille den kommer også frem hver dag og hvis jeg ikke selv er hurtig nok, så kommer opfordringen

Men jeg synes bare det er som om at vores datter kræver enormot meget "være sammen tid" og ikke er så interesseret i at lege selv som hun har været Det er ski hårdt i længden.

ja det bliver lidt hårdt. er der ikke nogle legekammeratter?

min søster har en pige på samme alder som min, så vi er tit sammen og vi går også tit på legepladsen. det er ligesom det hele går lidt lettere når de er ude

Anmeld

5. september 2011

Mussen2

mor-til-vanessa skriver:

ja det bliver lidt hårdt. er der ikke nogle legekammeratter?

min søster har en pige på samme alder som min, så vi er tit sammen og vi går også tit på legepladsen. det er ligesom det hele går lidt lettere når de er ude

NEj, legekammerater er der faksitk ikke nogen af, sådan rigtig Har ingen i familien der har små børn og ingen i nabolaget. Så hun leger når hun er i DP eller i weekenden, når vi tager ud til fællesarrangementer, men det bliver ikke til noget ihverdagen.

Anmeld

5. september 2011

mor-til-vanessa

Mussen2 skriver:

NEj, legekammerater er der faksitk ikke nogen af, sådan rigtig Har ingen i familien der har små børn og ingen i nabolaget. Så hun leger når hun er i DP eller i weekenden, når vi tager ud til fællesarrangementer, men det bliver ikke til noget ihverdagen.

øv det var da trist. jeg håber der kommer nogle på et tidspunkt. bliver nok også lidt lettere at have nogen med hjem når de begynder i børnehave

Anmeld

5. september 2011

Mi

Jeg syntes ikke rigtig at der er noget som hitter lige nu. Min er 2 år og 10 måneder. Men det var det samme med de store, det var også en mærkelig alder med hensyn til at lege. De har alle tre været mere fysiske i den alder, så de skal helst noget vildt

Hun er glad for trampolinen og sandkassen og så er vand jo altid et hit. Faktisk kan hun få en hel dag til at gå med at fylde vand i alverdens kander, spande og flasker, bare for at hælde det ud igen

Modellervoks er også et hit. Vi laver det selv, så det er dejligt blødt og nemt at arbejde med. Hun elsker også at male, men det har jeg ikke så stor tålmodighed med.

Hendes storesøstre har jo en del littlest petshop, så dem er hun også glade for at lege med, men det er mest sådan noget med at rende rundt med dem.

Anmeld

5. september 2011

Silja&Noam

Min datter har samme alder og hun bruger rigtig meget tid på sine dukker. Gir dem mad, vasker dem, putter dem og giver dem tør mås så har hun sådan en tegnetavle hvor der hænger en slags blyant på som hører til og så kan det viskes ud (lige som de der røde nogen hvor man ku dreje på to knapper og så tegne vandret og lodret og så viske det ud igen ved at ryste den), og så leger vi prinsesser, hun har sådan et sminkebord med prinsesseting til. Ja så har vi en farlig Bjørn her hjemme og så elsker hun pippi, Peter pedal og bamse og kylling, så det hygger hun sig os med på tv'et.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.