Findusinde skriver:
Hej.,...
Er der nogen der har lidt erfaring inden for hjemmeplejen, og så det at være gravid?
Jeg arbejder som aftenvagt på et plejehjem.. Og jeg er ikke længere henne end 7 uger, men er allerede meget plaget af kvalme, og har svært ved lugten af forskellige ting som vi bliver udsat for i vores arbejde.. 
Hvordan er din erfaring med at arbejde inden for dette område og så være gravid. Er der nogen specielle ting jeg skal være ekstra opmærksom på?
Har du kunne gå tiden ud indtil barsel...
Knus
Annemette
Hejsa... Og tillykke med din graviditet 
jeg har ikke selv børn og er heller ikke gravid, men jeg arbejder i hjemmeplejen, og nede hos os, er der ingen der har arbejdet til de skulle på barsel, det har simpelthen været for hårdt for dem, nu har vi også mange tunge borgere... Men det jeg tror du skal være opmærksom på, det er at undgå de tunge løft/skub, snak evt med din leder eller kollegaer og fortæl du er gravid, så du kan ikke atge alle de tunge... Og mht lugtende, det må du også sige til dem, så skal de nok være forstående...
Jeg ved ikke om der er ligeså mange løft i aftenvagten som der er i dagvagten, men lyt til din krop, den skal nok sige til, hvis det bliver for tungt for dig...
Endnu engang tillykke 
Knus
Anmeld