flaske i vuggestue

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2011

K&S

Han kan sagtens undvære flasken i vuggestuen

Hvor mange flasker får han dagligt? For i hans alder burde han jo spise "normal" mad det meste af dagen  

1 måneds tid inden Anton startede i DP (han startede også som 10 måneder), begyndte vi at erstatte formiddags- og eftermiddagsflasken med frugt, brød eller andet mellemmåltid, så da han startede i DP spiste han almindelig mad hele dagen og fik kun en flaske inden han blev puttet om aftenen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

Nadia&Daniel

K&S skriver:

Han kan sagtens undvære flasken i vuggestuen

Hvor mange flasker får han dagligt? For i hans alder burde han jo spise "normal" mad det meste af dagen  

1 måneds tid inden Anton startede i DP (han startede også som 10 måneder), begyndte vi at erstatte formiddags- og eftermiddagsflasken med frugt, brød eller andet mellemmåltid, så da han startede i DP spiste han almindelig mad hele dagen og fik kun en flaske inden han blev puttet om aftenen

Får han så de 400 ml. han skal have??

Anmeld

5. september 2011

K&S

Nadia&Daniel skriver:

Får han så de 400 ml. han skal have??

Nej, han fik jernpulver - DP´en spurgte om han kunne drikke af kop, for hun ville meget gerne give ham MME´en i kop, men hun synes ikke det var nødvendigt at give flaske i den alder. Jeg snakkede derefter med SP´en som sagde god for den løsning  

Anmeld

5. september 2011

Mi

Det er slet ikke nødvendigt at han får flaske i løbet af dagen. Giv ham en flaske inden han skal i seng, og så får han jo bare mme i kop i vuggestuen til sin mad.

Anmeld

5. september 2011

henh01

Npår barnet er 9 mdr kan det spise alt det vi andre spiser. Her er min søn også 10 mdr og han får 2 flasker i løbet af dagen - en om formiddagen når han er for træt til at spise sin formiddagsmad og så en at sove på.. Derudover får han masser af komælk i kop - 3 gange om dagen.. Når han skal starte i vuggestue forventer jeg at han kun får sin flaske om aftenen og så masser mælk i kop.

Anmeld

5. september 2011

Nadia&Daniel

K&S skriver:

Nej, han fik jernpulver - DP´en spurgte om han kunne drikke af kop, for hun ville meget gerne give ham MME´en i kop, men hun synes ikke det var nødvendigt at give flaske i den alder. Jeg snakkede derefter med SP´en som sagde god for den løsning  

Årh okay

Laura får 4 flasker om dagen - hun nægter at drikke det i en kop/glas..

Anmeld

5. september 2011

Dansker I Holland

Vores datter er 9 mdr, snart 10 mdr og hun får kun 2 flasker om dagen. En kl 16 og en kl 20 når hun bliver puttet i seng. Så den kan han SAGTENS undvære i vuggestuen Ingen  probs der Han har jo ikke SUPER meget brug for den mælk mere

Anmeld

5. september 2011

K&S

Nadia&Daniel skriver:

Årh okay

Laura får 4 flasker om dagen - hun nægter at drikke det i en kop/glas..

Anton gad sine flasker mindre og mindre, da vi startede på rigtig mad, så han spiste ikke meget ad gangen, så det var nemt at erstatte med andre former for mellemmåltid

Vil hun heller ikke drikke sødmælk i kop? For så kan i jo give hende jernpulver  Da Anton startede i DP´en stoppede vi med at bruge MME i kop, så fik han vand/sødmælk istedet

Anmeld

5. september 2011

Nadia&Daniel

K&S skriver:

Anton gad sine flasker mindre og mindre, da vi startede på rigtig mad, så han spiste ikke meget ad gangen, så det var nemt at erstatte med andre former for mellemmåltid

Vil hun heller ikke drikke sødmælk i kop? For så kan i jo give hende jernpulver  Da Anton startede i DP´en stoppede vi med at bruge MME i kop, så fik han vand/sødmælk istedet

Hun nægter sødmælk og mme i glas/kop.. Hun vil kun have mme i flaske eller vand i glas.. Skal til møde i vs imorgen, må snakke med dem om det..

Hun drikker ca.:

100-125 ml. kl. 7.00

100-125 ml. 8.30

100 ml. 12.30

100-125 ml. 20.00

Anmeld

5. september 2011

Lise

Jeg stemmer i med de andre og siger, ja - den kan han sagtens undvære.

Når det så er sagt, vil jeg tilføje at min yngste søn fik én flaske om dagen i vuggetuen de første par måneder. Jeg bad dem bare give ham den, og købte flasker til dem. Og så gjorde de det. Og en dag så stoppede de - og det var fint, for han skal jo ikke have flaske for evigt.

Hvis du har aftalt med dem at de skal give ham en flaske, men de ikke gør det, så må du jo bede om at få et møde med dem, og høre dem ad hvorfor. Og hvorfor vil du gerne have at han får den, hvis han godt kan undvære den?

Min ældste søn startede da han var 8½ mdr, og har aldrig fået flaske i vuggestuen. Han fik kun om aftenen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.