Hun spiser for lidt, lidt for tit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2011

helle85

Saram skriver:

God eftermiddag skønne kvinder.

Min datter er 3 mdr og får nu kun mme (nan1).

Problemet er at hun spiser hele tiden!
Hun vil helst spise hver anden time, og ofte før! Gør aaalt for at strække den, men hun bliver bare rigtig umulig hvis der går mere end 2 timer. Det er kun når hun sover jeg kan strække den, men så heller ikke mere end 3½ time!

Og når hun så endelig spiser, vil hun max spise 120, ofte mindre.. Synes det er SUPER træls at hele tiden skulle lave den ene flaske efter den anden, og når hun så ikke spiser op er der jo en del der går til spilse..

Altså det er jo ikke mærkeligt at hun kun spiser så lidt, når hun vil spise så ofte.

Har regnet lidt på det, og af hvad jeg kan se skal de jo spise 1/6 del af deres vægt, ca 6 gange i døgnet.

Hun vejer ca 5800 og det må jo så svare til hun skal spise ca 160 ml, 6 gange i døgnet. 

Hvordan får jeg hende tildet??

Undskyld det blev lidt langt, håber i kan hjælpe.

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

nu er det lang tid siden min har fået flaske og jeg kan ikke rigtig huske de der sutte str til flaskerne, men kan det værer at hun skal skal have en sut med et størrer hul i, hvis hun skal kæmpe for meget for at få meden ud kan det værer hun nå at blive træt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

B&J

Saram skriver:

Jamen hvor gammel var jeres søn da han gjorde det?

det var lige fra han blev født til han var 4mdr så begynde vi på grød og flaske og grød og flaske små spise han stadig af

Anmeld

5. september 2011

Saram

Valle81 skriver:

Hey,

Jeg ville straks skifte pulvermærke - det kunne være hun ikke kan lide det - og derfor kun spiser til hun er mæt.

Óplevede det selv med min datter i sin tid - skiftede til Hipp og vupti så røg det ned:0)

Christina

Vidste faktisk ikke man kunne få mme i det der hipp..

Jamen syne da hun ligner en der godt kan lide det.. Men ved self ikk, kan jo godt være du har ret.. Men må man godt bare skifte mme sådan fra den ene dag til den anden?

Anmeld

5. september 2011

Saram

helle85 skriver:

nu er det lang tid siden min har fået flaske og jeg kan ikke rigtig huske de der sutte str til flaskerne, men kan det værer at hun skal skal have en sut med et størrer hul i, hvis hun skal kæmpe for meget for at få meden ud kan det værer hun nå at blive træt.

Det kan du have ret i ! Vil se om jeg kan finde et nr større, får hun bruger stadig 1'erne !

Anmeld

5. september 2011

Mia&Allan

Saram skriver:

Hun vil helst spise hver anden time, og ofte før! Gør aaalt for at strække den, men hun bliver bare rigtig umulig hvis der går mere end 2 timer. Det er kun når hun sover jeg kan strække den, men så heller ikke mere end 3½ time!

Og når hun så endelig spiser, vil hun max spise 120, ofte mindre.. Synes det er SUPER træls at hele tiden skulle lave den ene flaske efter den anden, og når hun så ikke spiser op er der jo en del der går til spilse..

Altså det er jo ikke mærkeligt at hun kun spiser så lidt, når hun vil spise så ofte.

Har regnet lidt på det, og af hvad jeg kan se skal de jo spise 1/6 del af deres vægt, ca 6 gange i døgnet.

Hun vejer ca 5800 og det må jo så svare til hun skal spise ca 160 ml, 6 gange i døgnet. 

Min datter gjorde præcis det samme indtil vi skiftede til allomin  Vi skiftede med det samme og det gav ingen problemer, tvært imod.. fik en glad og tilfreds datter, og så skal du selvfølgelig huske at skifte sutterne på flasken ud i takt med hun bliver ældre.....

Anmeld

5. september 2011

Tona

Man kunne også prøve at skifte til Nan 2 og se om det hjalp. Det mætter lidt mere og må gives til børn som udelukkende får flaske allerede fra fødslen (der står "fra 4 mdr." udenpå pakken, men inden i står der at det må gives fra fødslen).

Det hjalp i alt fald mig i sin tid.

Anmeld

6. september 2011

twiggi

Min datter er 3 1/2 mdr. Og spiser også kun 120 ml.. Hver 2-3 time. Nan 1

Anmeld

6. september 2011

Dansker I Holland

Saram skriver:

Sover hun hele natten igennem eller? Kan godt forstå det er træls

Anmeld

6. september 2011

SaNiNa

Hvor meget sover hun om natten?

Da jeg ammede Nicklas spise han også mellem 1½-2 time men sov så om natten.

Da han var 3½ månede måtte vi gå over til grød da han ikke blev mæt nok af ammningen og ville ikke tage imod flasken.

Men prøv at snak med din sp om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.