Hun spiser for lidt, lidt for tit!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.826 visninger
18 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Saram

God eftermiddag skønne kvinder.

Min datter er 3 mdr og får nu kun mme (nan1).

Problemet er at hun spiser hele tiden!
Hun vil helst spise hver anden time, og ofte før! Gør aaalt for at strække den, men hun bliver bare rigtig umulig hvis der går mere end 2 timer. Det er kun når hun sover jeg kan strække den, men så heller ikke mere end 3½ time!

Og når hun så endelig spiser, vil hun max spise 120, ofte mindre.. Synes det er SUPER træls at hele tiden skulle lave den ene flaske efter den anden, og når hun så ikke spiser op er der jo en del der går til spilse..

Altså det er jo ikke mærkeligt at hun kun spiser så lidt, når hun vil spise så ofte.

Har regnet lidt på det, og af hvad jeg kan se skal de jo spise 1/6 del af deres vægt, ca 6 gange i døgnet.

Hun vejer ca 5800 og det må jo så svare til hun skal spise ca 160 ml, 6 gange i døgnet. 

Hvordan får jeg hende tildet??

Undskyld det blev lidt langt, håber i kan hjælpe.

// Sara Alrø, som er stolt af at være mor til lille Filuca Nora.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

Saram

33 visninger, og ikke et eneste svar?

Er der virkelig ingen der kan hjælpe?

Anmeld

5. september 2011

AndreasMor84

Saram skriver:

33 visninger, og ikke et eneste svar?

Er der virkelig ingen der kan hjælpe?

Du må snakke med din SP om det.. umiddelbart tyder det jo på, at hun ikke holder sig mæt ret længe på Nan1

Anmeld

5. september 2011

CamillaSoefelt

Saram skriver:

Hun vil helst spise hver anden time, og ofte før! Gør aaalt for at strække den, men hun bliver bare rigtig umulig hvis der går mere end 2 timer. Det er kun når hun sover jeg kan strække den, men så heller ikke mere end 3½ time!

Og når hun så endelig spiser, vil hun max spise 120, ofte mindre.. Synes det er SUPER træls at hele tiden skulle lave den ene flaske efter den anden, og når hun så ikke spiser op er der jo en del der går til spilse..

Altså det er jo ikke mærkeligt at hun kun spiser så lidt, når hun vil spise så ofte.

Har regnet lidt på det, og af hvad jeg kan se skal de jo spise 1/6 del af deres vægt, ca 6 gange i døgnet.

Hun vejer ca 5800 og det må jo så svare til hun skal spise ca 160 ml, 6 gange i døgnet. 

Jeg husker tydeligt at vi havde samme problem med Benjamin dengang. Jeg ammede godt nok, og han ville ha hver anden time. Men jeg begyndte og strække den.. Så der gik 2,5 Time så 3 timer, så 3,5 time og nogen gange faktisk 4 timer. Og gan begyndte at spise meget mere. Ja det er hårdt! Men kun i tilvænningsperioden. Derefter vil jeg mene det blir tusind gange bedre for Jer begge!

Håber det var svar nok og noget der ku bruges?

Anmeld

5. september 2011

Saram

Solstråle2011 skriver:

Du må snakke med din SP om det.. umiddelbart tyder det jo på, at hun ikke holder sig mæt ret længe på Nan1

Har ringet til hende, håber MEGET hun ringer tilbage imorgen.

Men ja det var også min tanke.. Ved bare ikke hvad man kan gøre ved det. Det er jo for tidligt at hun får nan2 og vel også for tidligt at hun får vælling, grød og mos?

Anmeld

5. september 2011

Saram

CamillaSoefelt skriver:

Jeg husker tydeligt at vi havde samme problem med Benjamin dengang. Jeg ammede godt nok, og han ville ha hver anden time. Men jeg begyndte og strække den.. Så der gik 2,5 Time så 3 timer, så 3,5 time og nogen gange faktisk 4 timer. Og gan begyndte at spise meget mere. Ja det er hårdt! Men kun i tilvænningsperioden. Derefter vil jeg mene det blir tusind gange bedre for Jer begge!

Håber det var svar nok og noget der ku bruges?

Altså min første tanke var jo også at man bare skulle kæmpe - tror også det er det jeg ender med at må gøre med mindre min sp har et super råd. Eller nogle andre tøser herinde, har den geniale løsning.

Mange tak for dit svar !

Anmeld

5. september 2011

CamillaSoefelt

Saram skriver:

Altså min første tanke var jo også at man bare skulle kæmpe - tror også det er det jeg ender med at må gøre med mindre min sp har et super råd. Eller nogle andre tøser herinde, har den geniale løsning.

Mange tak for dit svar !

Håber du finder en løsning!

Anmeld

5. september 2011

Valle81

Saram skriver:

Hey,

Jeg ville straks skifte pulvermærke - det kunne være hun ikke kan lide det - og derfor kun spiser til hun er mæt.

Óplevede det selv med min datter i sin tid - skiftede til Hipp og vupti så røg det ned:0)

Christina

Anmeld

5. september 2011

B&J

Jeg har desværre ingen gode råd vores dreng spiste 50ml hver gang istarten og det gjorde han lænnge, og hvis vi var heldige var han oppe på 90ml også spiste han hele tiden altså små spiste vi prøve at ændre det og vi fik også hjælp til gode ideer men niks. det gad han altså ikke

Anmeld

5. september 2011

Saram

B&J skriver:

Jeg har desværre ingen gode råd vores dreng spiste 50ml hver gang istarten og det gjorde han lænnge, og hvis vi var heldige var han oppe på 90ml også spiste han hele tiden altså små spiste vi prøve at ændre det og vi fik også hjælp til gode ideer men niks. det gad han altså ikke

Jamen hvor gammel var jeres søn da han gjorde det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.