Dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

Vial

Uh, det bliver sgu så personligt med de dagplejer en gang i mellem.

Mine skifter over i vuggestue her d. 16. sep. Duer ikke til det der.

Dagplejer åbner kl. 7. En dag kom jeg med børnene 2 min over 7. Så står hun demonstrativt og kigger på uret og siger, det var da liiiige til tiden. Spørger om den ikke er over 7. Jeg blev sgu helt flov! Fik at vide, at det var den. Så sagde jeg bare, jamen så er der jo ingen problemer! SUK altså!!

Ang. sovning. Mine sover hjemmefra. Dvs. når de vågner, så kører jeg dem i dagpleje. Plejer at være 9.15-30. Nu har jeg fået at vide, at de skal være der før kl. 9, så hun kan lave aftaler ude i byen. Hun har KUN mine børn i dagpleje!! IH!!! Så istedet for at de kommer ca. 20 min over 9, så skal jeg gud hjælpende vække mine sovende børn. Gud, hvor det pisser mig af!

I vuggestuen skal de bare komme inden 9.30, da deres grupper starter der. Det er altså lidt lettere at acceptere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Zeus

Forresten, i et par indlæg længere oppe, har jeg skrevet at hun normalt sover kl.07 - der skulle selvfølgelig stå, at hun normalt kommer i seng/sover kl.19

Hun vågner kl.06

Spiser morgenmad kl.07

Sover kl.08.00-kl.08.30

Sover igen kl.12-?

Spiser aftensmad kl.17.30

Bliver puttet kl.19 og sover med det samme, til næste morgen..

Synes det ser ret normalt ud, og det er nogenlunde den rytme hun kører fast efterhånden.. Kan ikke helt forstå, hvad alt det postyr skal laves over, fordi hun én gang sover lidt længere om formiddagen.. Forstår slet ikke, hvorfor vi får af vide, at vi skal vække hende tidligere om morgenen, hvis hun ikke vågner af sig selv, når hun nu normalt kun sover til kl.06. Jeg går da et eller andet sted ud fra, at hvis hun virkelig sover længere end til kl.06, at så er det fordi hun har brug for lidt ekstra søvn.. 

Det er jo ikke fordi vi flytter hver 14.dag, og hun har været "advaret" om det siden d.15 aug. at der måske kom nogen reaktioner nu her, og synes da hun er sluppet billigt, hvis det kun er 30 min rutine ændring hun var nødt til, og ikke at skulle stå med en skrigende baby som ikke kan finde hoved og hale i noget, og er snotforvirret Der er sket en del ændringer på det sidste, både hjemme og ny dp'er, så synes faktisk hun har klaret det rigtigt flot!

Anmeld

6. september 2011

Zeus

KaMa skriver:

Uh, det bliver sgu så personligt med de dagplejer en gang i mellem.

Mine skifter over i vuggestue her d. 16. sep. Duer ikke til det der.

Dagplejer åbner kl. 7. En dag kom jeg med børnene 2 min over 7. Så står hun demonstrativt og kigger på uret og siger, det var da liiiige til tiden. Spørger om den ikke er over 7. Jeg blev sgu helt flov! Fik at vide, at det var den. Så sagde jeg bare, jamen så er der jo ingen problemer! SUK altså!!

Ang. sovning. Mine sover hjemmefra. Dvs. når de vågner, så kører jeg dem i dagpleje. Plejer at være 9.15-30. Nu har jeg fået at vide, at de skal være der før kl. 9, så hun kan lave aftaler ude i byen. Hun har KUN mine børn i dagpleje!! IH!!! Så istedet for at de kommer ca. 20 min over 9, så skal jeg gud hjælpende vække mine sovende børn. Gud, hvor det pisser mig af!

I vuggestuen skal de bare komme inden 9.30, da deres grupper starter der. Det er altså lidt lettere at acceptere.

Det er ret træls med de tidspunkter der.. Jeg havde også et være bøvl med at finde på tidspunkterne, da jeg helst ville aflevere kl.09 og hente kl.15.30, da jeg er i skole til kl.15, 3 dage om ugen. Nu har jeg så fået rykket rundt på nogen timer, men det vidste jeg ikke den dag vi skulle aftale dem.

Men hun ville under ingen omstændigheder have, at vi afleverede kl.09, for hvis hun skulle ned i byen eller noget, og vi først kom med hende kl.09, så ville hun jo ikke kunne nå noget Så hellere at jeg skal fræse gennem hele byen på min cykel, for at kunne nå at hente hende kl.15.15 - hvor jeg SKAL være UDE af døren hos hende Arhmen come on altså.. Heldigvis rykkede de rundt på mine timer, så det kun er om onsdagen jeg først har fri kl.15..

Anmeld

6. september 2011

Vial

Zeus skriver:

Det er ret træls med de tidspunkter der.. Jeg havde også et være bøvl med at finde på tidspunkterne, da jeg helst ville aflevere kl.09 og hente kl.15.30, da jeg er i skole til kl.15, 3 dage om ugen. Nu har jeg så fået rykket rundt på nogen timer, men det vidste jeg ikke den dag vi skulle aftale dem.

Men hun ville under ingen omstændigheder have, at vi afleverede kl.09, for hvis hun skulle ned i byen eller noget, og vi først kom med hende kl.09, så ville hun jo ikke kunne nå noget Så hellere at jeg skal fræse gennem hele byen på min cykel, for at kunne nå at hente hende kl.15.15 - hvor jeg SKAL være UDE af døren hos hende Arhmen come on altså.. Heldigvis rykkede de rundt på mine timer, så det kun er om onsdagen jeg først har fri kl.15..

Utroligt så ufleksible de kan være. De har SÅ travlt med at komme ud af den dør. De keder sig vel..

(nej, nu er jeg grov, men for fanden, hvor kan de damer holde en i et jerngreb... Glæder mig til vuggestue - selvom ungerne ELSKER dagplejeren og hun ellers er meget sød)

Anmeld

6. september 2011

BellaT

Hvor mange timer har I i ugen? For er det ikke det der tæller? Fremfor tidspunkt for aflevering og hentning?

Anmeld

6. september 2011

Zeus

BellaT skriver:

Hvor mange timer har I i ugen? For er det ikke det der tæller? Fremfor tidspunkt for aflevering og hentning?

Lige nu har vi 32 timer (deltid) fordelt på ugen, men tidspunkterne for aflevering og afhentning skal ligge fast Ved ikke om det også skal det når man har fuld tid?

Anmeld

6. september 2011

Zeus

tweety2060 skriver:

jeg tror nok jeg ville spørge næste gang hun siger ' ikke komme før tid', om hun føler i gør det, for nu har hun nævnt det et par gange, og så vil i da gerne vide hvis hun ikke føler i lever op til aftalen? Det kan jo være det en vane hun bare siger det uden at tænke over det?
Dernæst mener jeg hun burde have forståelse for de omvæltninger jeres datter går igennem. Igen skal hun jo også have en dag til at fungere med alle børnene, så hvis de skal sove på alle tider, kan de jo ikke lave noget. Men mon ikke din datters øget søvnbehov er midlertidigt pga omstændighederne.
Syntes du pænt skal spørge ind til de ting hun siger, så i ikke går skævt af hinanden. Pøj pøj

Du har nok ret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.