Æbler!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2011

Chillien

Madam Blå skriver:

Eller en æbletærte med creme fraiche Også rigtig lækkert.

Ja det n sådan noget lignende jeg må lave til Kenneth.. Tror ikk jeg slipper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

SjeBets

jamen jeg bruger 

250 g mel

50 g margerine

300 g sukker

4 æg

2 dl mælk

3 tsk bagepulver 

i tsk vanillie pulver

3-5 æbler alt efter størrelsen 

kanel og rørsukker til topping

Pisk æg og sukker skummende, vend de tørre sager i, og tilsæt smeltet margerine og mælk tilsidst. 

smid dejen i en form, og skræl æblerne og skær dem i smalle både, så dumper jeg dem i dejen drysser kanel og sukker ud over og så ca en 25-30 min i ovnen ved 200 grader så nem og så lækker med lidt creme fraice eller vanilie is til 

Anmeld

5. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Chillien skriver:

Har fået en hel posefuld af æbler..

Manden insisterer på at jeg laver æblekage.. Men hvad skal jeg finde på med resten? Kan ikk selv lide æblekage nemlig..

Og kan ikk finde min juicepresser... desværre..

Nogen der har nogle gode opskrifter på et eller andet man kan bruge æbler til..? Så kom hid med dem

Æble trifli 

Anmeld

5. september 2011

Chillien

SjeBets skriver:

jamen jeg bruger 

250 g mel

50 g margerine

300 g sukker

4 æg

2 dl mælk

3 tsk bagepulver 

i tsk vanillie pulver

3-5 æbler alt efter størrelsen 

kanel og rørsukker til topping

Pisk æg og sukker skummende, vend de tørre sager i, og tilsæt smeltet margerine og mælk tilsidst. 

smid dejen i en form, og skræl æblerne og skær dem i smalle både, så dumper jeg dem i dejen drysser kanel og sukker ud over og så ca en 25-30 min i ovnen ved 200 grader så nem og så lækker med lidt creme fraice eller vanilie is til 

Det lyder meget som noget jeg har fået engang.. Ku være jeg sku prøve den opskrift Det er også alt sammen noget vi har i køkkenet i forvejen..

Tak for den!

Anmeld

5. september 2011

Buckley

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=15299&Amerikansk%20Æblekage%20med%20flødeskumDenne er MUMS og super nem at bage!

Anmeld

5. september 2011

Chillien

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Æble trifli 

Det er jeg ikk sikker på hva er.. Har hørt ordet.. Men aldrig bidt mærke i det..

Anmeld

5. september 2011

Chillien

Buckley skriver:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=15299&Amerikansk%20Æblekage%20med%20flødeskumDenne er MUMS og super nem at bage!

Jeg tror desværre det er sådan en æblekage jeg ikk kan lide..

Anmeld

5. september 2011

Madam Blå

Chillien skriver:

Dét lyder lækkert... Putter man så bare kanelsukkeret i hulning hvor kernerne har været? Og hvor længe skal de bage?

Jeg drysser bare en god del over æblet, så det ikke kun er hullet. Så fylder jeg til gengæld pisket fløde i hullet Puha - kan faktisk ikke huske det. Men et godt stykke tid. De skal gerne blive helt bagte og bløde. Nok lidt over en halv time ved god varme.

Anmeld

5. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Chillien skriver:

Det er jeg ikk sikker på hva er.. Har hørt ordet.. Men aldrig bidt mærke i det..

Det er en dessert. Man kan lave det både med bagte og kogte æbler. Det er lidt forskelligt hvordan det laves. Men MUMS 

I øvrigt kan  du da lige få min opskrift på en rigtig god is dessert med bage æbler og pærer, hvis du vil 

Anmeld

5. september 2011

Chillien

Madam Blå skriver:

Jeg drysser bare en god del over æblet, så det ikke kun er hullet. Så fylder jeg til gengæld pisket fløde i hullet Puha - kan faktisk ikke huske det. Men et godt stykke tid. De skal gerne blive helt bagte og bløde. Nok lidt over en halv time ved god varme.

Vi har aftalt at prøve det på torsdag.. Glæder mig til at smage det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.