Planlagt kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.360 visninger
51 svar
3 synes godt om
3. september 2011

FogL

Hejsa piger. 

Jeg har nu siddet og overvejet lidt om jeg måske skal få foretaget et planlagt kejsersnit når jeg engang skal føde.. Min mand er kun i Danmark 3 ugers tid, så det kan blive lidt besværligt ved en almindelig fødsel. 

Men jeg ville lige høre jer kloge piger, om man skal have nogle specielle forudsætninger for det, eller om man bare skal snakke om det med lægen/jordemoderen? Og er der ellers andet jeg bør vide? 

Kram herfra! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2011

jette1983

jeg er ikke helt sikker men jeg mener bestemt ikke at man bare sådan får lov til at få et kejsersnit hvis der ikke er en medicinsk grund til det, en naturlig fødsel er altid langt at foretrække hvis der ikke er nogen komplikationer, det er bedre for både barnet og moderen, og også for tilknytningen mor og barn imellem.

Anmeld

3. september 2011

svanen73

Det er nu ik noget man bare såen lige kan bestemme sig til selv

For et barn har bedst af at bli født naturligt...hvis ik noget er galt self.
Jeg tror man skal være meget psykisk ude af kurs eller der skal være noget fysisk, for at få pks...men jeg gætter kun her.

Anmeld

3. september 2011

gonefishing

ciepige skriver:

Hejsa piger. 

Jeg har nu siddet og overvejet lidt om jeg måske skal få foretaget et planlagt kejsersnit når jeg engang skal føde.. Min mand er kun i Danmark 3 ugers tid, så det kan blive lidt besværligt ved en almindelig fødsel. 

Men jeg ville lige høre jer kloge piger, om man skal have nogle specielle forudsætninger for det, eller om man bare skal snakke om det med lægen/jordemoderen? Og er der ellers andet jeg bør vide? 

Kram herfra! 

Jeg troede faktisk heller ikke man fik lov til sådan bare at bestemme om man ville have kejsersnit. Det koster jo vildt mange penge.

Jeg fik akut kejsersnit da de efter 37timer i fødsel og jeg kan IKKE anbefale det! Jeg mistede desværre for meget blod og må ikke føde normalt næste gang, så resten af mine fødsler skal være kejsersnit -og jeg er bare så ked af det for det er virkelig ikke fedt! hverken under eller efter. -og jeg kom mig enda hurtigt.

Anmeld

3. september 2011

Sara85

ciepige skriver:

Hejsa piger. 

Kram herfra! 

Mener du virkeligt det??

Jeg har fået 2 akut kejsersnit, hvilket betyder at næste gang SKAL være planlagt kejsersnit
- Det betyder at jeg højst sandsynligt ikke skal have flere børn!

Jeg ville gøre alt for at kunne føde normalt, og jeg fatter virkelig ikke at nogen vælger kejsersnit bare fordi det måske lige gør det lidt lettere

Det er den værste jeg har oplevet nogensinde!
Det er et helvede at skulle op og stå og gå efter et kejsersnit, det gør ondt at grine, nyse og hoste osv.
Man kan ikke selv sørge for baby de første dage, men skal have hjælp til stort set alt!
Og det der har været hårdest for mig - man får ikke baby lagt op på maven efter h*n er kommet ud.
Først på opvågningen kan man selv holde sit barn.

Jeg ved ikke om man selv kan vælge kejsersnit på den måde, men hvis man kan, så tænk dig lige om en ekstra gang.

Anmeld

3. september 2011

FogL

Sara85 skriver:

Mener du virkeligt det??

Jeg har fået 2 akut kejsersnit, hvilket betyder at næste gang SKAL være planlagt kejsersnit

Jeg ville gøre alt for at kunne føde normalt, og jeg fatter virkelig ikke at nogen vælger kejsersnit bare fordi det måske lige gør det lidt lettere

Det er et helvede at skulle op og stå og gå efter et kejsersnit, det gør ondt at grine, nyse og hoste osv.
Man kan ikke selv sørge for baby de første dage, men skal have hjælp til stort set alt!
Og det der har været hårdest for mig - man får ikke baby lagt op på maven efter h*n er kommet ud.

Jeg ved ikke om man selv kan vælge kejsersnit på den måde, men hvis man kan, så tænk dig lige om en ekstra gang.

Jamen jeg ved jo heller ikke ret meget om det. Jeg har det bare sådan, at jeg VIL have min mand med til fødslen, og det kan han ikke hvis jeg føder udenfor de 2-3 uger han er hjemme :s 

Men ja, kan godt se problemet. 

Anmeld

3. september 2011

iris-mor

Man kan godt få pks på morens ønske det fik jeg. Fordi jeg havde fået akut første gang og oplevelsen gjorde at jeg ikke turde føde og dermed få flere børn.

Man kan betale for det på privat hospital det koster ca 40.000.

Jeg kan ikke anbefale et kejsersnit for barnets skyld hvis ikke det er nødvendigt vores den sidste der blev taget planlagt havde vejrtrækningsproblemer etc efter fødslen, så vi var indlagt 2 uger, mod kun 5 dage ved først barn, som muligvis var det bedre fordi hun selv bestemte sit fødselstidspunkt.

Pøj pøj - kan han ikke tage noget ekstra ferie eller den slags

Anmeld

3. september 2011

-Sigrid-

Sara85 skriver:

Mener du virkeligt det??

Hun gør det jo ikek for sin egen skyld, men fordi faderen tager afsted til et andet land kort efter, og derfor måske ikke kan være med til fødsel eller kende barnet de første par uger? 

Anmeld

3. september 2011

D-Micka

Jeg tror ikke det bare lige er noget du selv vælger som de andre skriver

Jeg har selv fået et aks. synes dog ikke det var så slemt.. Jeg tog mig selv at min søn ligeså snart jeg kom på opvågning og gik rundt nogle timer efter ..

Kan dog kun anbefale dig at føde selv, da det  jo er det ''bedste''.
Og jeg vil tro det er den bedste oplevelse man kan tænke sig til

Glæder mig til jeg en dag selv skal føde ''igen''.
Håber i finder ud af det

Anmeld

3. september 2011

-Sigrid-

ciepige skriver:

Hejsa piger. 

Kram herfra! 

Måske du kan få sat fødsel igang lidt tidligere end normalt? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.