DP-mor ønsker at mine børn ska bruge sut.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.103 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. september 2011

Anonym trådstarter

Er li ano af flere årsaager, men sagen er det, at vores DP-mor gerne ser at mine drenge begynder at bruge sut (de er 18 mdr og 8 mdr) den store sagde jeg at der absolut ikke var nogen grund til at proppe en sut i munden på ham, nu hvor han var så gammel ig aldrig har brugt sut - fair nok.

Men da den bette på 8 mdr, (er li startet i DP) til tider er en lille hissiprop ville hun gerne ha en sut til ham, jeg har ikke brugt den til hn i over 3 mdr, da han ik ville have den og jeg lod derfor bare være, færdig....

Hva ville i gøre?

(De er begge to først li begyndt i DP)

Jeg kan sagtens forstå at hun har 2 børn udover mine, men jeg finder det meget ufortående overfor at hun vil proppe en sut i munden på ham, fordi han er gal, min holdning er klart, at hvis de bsolut ka bruge sut, så er det altså kun når de ska sove......

Er jeg helt på afveje???

Det jo heller ikke sikkert han vil ha sutten, overhovedet - hvilket jeg også håber lidt på, hvi jeg overgiver mig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

CamillaSoefelt

Anonym skriver:

Er li ano af flere årsaager, men sagen er det, at vores DP-mor gerne ser at mine drenge begynder at bruge sut (de er 18 mdr og 8 mdr) den store sagde jeg at der absolut ikke var nogen grund til at proppe en sut i munden på ham, nu hvor han var så gammel ig aldrig har brugt sut - fair nok.

Men da den bette på 8 mdr, (er li startet i DP) til tider er en lille hissiprop ville hun gerne ha en sut til ham, jeg har ikke brugt den til hn i over 3 mdr, da han ik ville have den og jeg lod derfor bare være, færdig....

Hva ville i gøre?

Jeg kan sagtens forstå at hun har 2 børn udover mine, men jeg finder det meget ufortående overfor at hun vil proppe en sut i munden på ham, fordi han er gal, min holdning er klart, at hvis de bsolut ka bruge sut, så er det altså kun når de ska sove......

Er jeg helt på afveje???

Det jo heller ikke sikkert han vil ha sutten, overhovedet - hvilket jeg også håber lidt på, hvi jeg overgiver mig....

Det synes jeg bestemt ikke hun skal bestemme!! Og jeg synes ikke du skal overgi dig. Det er et valg du har taget, og dine ungers tænder har jo godt af det!

Jeg synes du skal holde fast i din beslutning og sige det pænt til hende

Anmeld

2. september 2011

caceca

halløjsa..

Du skal selvfølgelig da slet slet ikke lade din DP bestemme om dine drenge skal bruge sut eller ej.

Jeg har selv været DP i godt 5 år og ville da aldrig overhovedet bede forældre om sådan noget. 

Der er helt klart andre måder at trøste sure og gale børn på end sutten.

Har drengene ikke en klud eller noget i den dur i stedet? det trøster tit ligeså godt, specielt hvis det dufter lidt af mor

Anmeld

2. september 2011

Anonym trådstarter

TAK

Det er nu ltid rart at der er en der støtter en, jeg syntes det er underligt, at begyndte nu hvor de er henholdsvis 8 og 18 mdr ogå vil ha dem til at bruge sut, jeg hader at se børn der render rundt med sut uden grund og det har nok afholdt mig fra at "tvinge" mine til at bruge dem og derved ikke fastholdt dem den indtil de blev fortrolige med den, og ja deres tænder tager heller ikke skade

Anmeld

2. september 2011

dorthemus

Det skal hun sgu da ikke bestemme!!!! Hvad ligner det at fremkomme med sådan et krav??!! Hold du fast i din egen beslutning så må hun spænde hjælmen og finde en anden måde at trøste dine børn på.

Anmeld

2. september 2011

Anonym trådstarter

CACECA:

Min computer ville ik li citerer, så det blir li sådan, jo han har hans stofble, som han putter med når hn sk sove eller får når der er noget han er utryg ved o.s.v. og dem har hun fået i stakkevis med i DP'en

Anmeld

2. september 2011

Ciss

Børn er forskellige og dine er altså ikke afhængige af sut. Så dejligt!

Det har mine heller ikke været, og hvis de i VS havde bedt mig give dem sut, ville jeg have nægtet.

Hvis børnene ikke bruger sut, så må hun finde en anden måde at berolige dem på. Det er en del af arbejdet.

Man begynder jo heller ikke at give en tør unge bleer på igen, fordi det er enklere for DP/VS end at skulle følge barnet på toilettet....?

Anmeld

2. september 2011

Mor-til-asta-09

Anonym skriver:

Hva ville i gøre?

Er jeg helt på afveje???

Det synes jeg bestemt ikke hun skal bestemme, det er dig der er deres Mor, og derfor dig der bestemmer.. Og hvis de alligevel aldrig har brugt sut, så kan jeg heller ikke se nogen grund til det.. Hmm

Anmeld

2. september 2011

Anonym trådstarter

Thank you all!!

Jeg holder fast i min første beslutning om ikke at begynde med sutten, det er dog altid rart at få af vide at ens første indskydelse var go' nok

Anmeld

2. september 2011

Nemesis

Selvfølgelig skal de ikke begynde at bruge sut, hvis de ikke bruger det nu!

Sara har heller aldrig ville bruge sut, og det har heldigvis aldrig været et problem i vs eller når andre har skulle passe hende.

Det kan godt være din DP tror at det vil lukke munden på "hidsigproppen" med en sut, men så må hun jo finde andre måder..måske han forsøger at fortælle hende noget?!

:-) Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.