Tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

An&Jo

her kom tænderne egentlig ret sent jo.. den første kom frem da han var 15 mdr og nu er han snart 17 mdr og nummer 3 og 4 er på vej..

men han har aldrig været ked af at få børstet tænder, han bliver sat op på wc'et og så åbner han munden, han kan sågar finde på at komme i løbet af dagen og tage mig med ud til badeværelsesdøren, og så vil han have børstet tænder..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Maria-s skriver:

Måske dumt spørgsmål, men: Børstede i tænder på jeres pus allerede fra samme dag som tanden tittede bare lidt frem, eller hvornår startede i?....

Ja det fik jeg afvide vi skulle..

Anmeld

2. september 2011

LilleMie

Jeg har ikke selv børn endnu, men min svigerinde bruger "dukke-tricket".

Om aftenen som en del af putteritualet skal dukken også have nattøj på og have børstet tænder. Så hun sidder omvendt på mors skød med dukken på skøddet og så børster pigen tænder på dukken samtidig med at min svigerinde børster hendes tænder. Ret smart og meget sødt i praksis!

Anmeld

2. september 2011

2babygirls

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej tøser..
Maja har jo fået sine to første tænder for et par mdr siden og de bliver selvfølgelig børstet hverdag med meget lidt tandpasta, men hun bliver sur og ked af det når jeg går det, plus skubber med tungen så jeg er bange for det ikke bliver gjort ordentligt..

Hvordan gør i og har i nogle tricks?

- Malene&Maja

Her er der også en meget sur baby som IKKE vil, så nu ligger hun med armene låst under vores ben så vi bedre kan komme til.

Anmeld

2. september 2011

Hasselnødden

Først fik vores søn en grøn tandbørste med håndtag til bare at lege med, sutte på den og holde den..

Så fik han blå med blød børste, som han også bare havde til at lege med, sutte på og undersøge..

Så opdagede han at far børstede tænder med en elektrisk, så fik han også een til børn (fra Bilka) med vistnok Spiderman på (det var enten det eller en barbie tror jeg, ikke så betydningsfuldt) Den brugte han i en rum tid og elskede at tænde og slukke for den, da han fandt ud af det.

Dernæst er vi nu gået tilbage til den blå tandbørste med blød børste og jeg børster tænder på ham når han er i bad, han åbner gerne munden og jeg tvinger ham ikke til det. (Personligt tror jeg ikke, det giver gode minder, men igen har heller ikke haft en dreng der stritter imod og ikke vil..så det er op til pågældende)

Jeg har også sunget for ham i tidens løb..

Og nu hvor han har fået sin egen skammel til badeværelset, så børster jeg dem stadigvæk mens han er i bad, og når jeg så spørger om han skal børste tænder, så springer han fluks ud af badekarret, trækker skamlen ud fra håndvasken, stiller sig op og får sin tandbørste med tandpasta (en tandlæge skrev i en artikel at man lige så godt kunne begynde på "voksen" tandpastaen istedet for børnetandpastaerne der har alverdens sødelige smag med det samme) og så børster han tænder selv mens vandet stille løber ud af hanen...

Herhjemme er tandbørstningen et HIT! Til stor glæde for os alle tre. Og det er en win-win, for ud af badet skal han jo også og det har været svært nok i sig selv... men nu, vupti så er han ude

Anmeld

2. september 2011

tweety2060

vi startede med at bruge tandbørste længe før tænderne kom, men hun brugte den som ' bidering' vi startede med den tandbørste som er til baby og formet som en ring. På den måde blev hun tryg ved den.
I en alder af 1 år og 4 tænder bliver hun nogle gange hys og nægter at få tænderne børstet. Men som regl får hun lov at børste selv og så børster vi efter. Når hun protesterer tæller vi til 10 og så er det slut. Så er det ok. . . . Vi leger også nogle dage at hun børster vores tænder- uden på munden men det gør trickset

Anmeld

2. september 2011

morethanperfect

tweety2060 skriver:

vi startede med at bruge tandbørste længe før tænderne kom, men hun brugte den som ' bidering' vi startede med den tandbørste som er til baby og formet som en ring. På den måde blev hun tryg ved den.
I en alder af 1 år og 4 tænder bliver hun nogle gange hys og nægter at få tænderne børstet. Men som regl får hun lov at børste selv og så børster vi efter. Når hun protesterer tæller vi til 10 og så er det slut. Så er det ok. . . . Vi leger også nogle dage at hun børster vores tænder- uden på munden men det gør trickset

Vi gav Også Oscar den tandbørste med bidering i enden

Til TS: Oscar plejede ikke at have noget mod det da han kun havde to tænder . Nu har han fået 4 mere i overmunden , og nu HADER han det .. Jeg plejer og ligge ham ned og holde en hånd på hans brøst så han ikke flytter sig .. Han skriger i vilden sky og så er munden jp åben så det blir hurtigt overstået

Anmeld

2. september 2011

MIWULA

Ciss skriver:

Jeg begyndte egentlig med at lade ham gnave lidt på en tandbørste selv, før den første tand kom fram, så han vidste lidt, hvad det var. Fra den første tand stak frem begyndte vi at børste ordenligt - men til at begynde med er det jo gjort på 5 sekunder.

Det samme har vi gjord og nu når han har fået sine 2 tænder sys han det er sjovt og få bøstede tænderne.

Anmeld

2. september 2011

Lou87

Først inden bisserne kom fik hun lov og ligge og bide og gnubbe gummerne med en - for at få kendskab til den... (blot råd til andre)

Efter der så når hun har været irriteret over det, eller måske øm over nye tænder.. så har vi pjattet lidt med hende.. og sagt ahhhh.. så hun enten griner eller aber efter.. og derved er munden jo åben.

Anmeld

2. september 2011

Maria-s

Ciss skriver:

Jeg begyndte egentlig med at lade ham gnave lidt på en tandbørste selv, før den første tand kom fram, så han vidste lidt, hvad det var. Fra den første tand stak frem begyndte vi at børste ordenligt - men til at begynde med er det jo gjort på 5 sekunder.

Jeg må hellere få købt tandbørste og tandpasta så  Dumme mig havde da ikke tænkt over det før i dag da jeg så dette indlæg!.... PIIINLIGT  Her dukkede den første tand frem for ca en uge siden på vores godt 5 måneder gammel "baby". Den titter godt nok kun lige frem med et par milimeter, men tand er tand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.