Først fik vores søn en grøn tandbørste med håndtag til bare at lege med, sutte på den og holde den..
Så fik han blå med blød børste, som han også bare havde til at lege med, sutte på og undersøge..
Så opdagede han at far børstede tænder med en elektrisk, så fik han også een til børn (fra Bilka) med vistnok Spiderman på (det var enten det eller en barbie tror jeg, ikke så betydningsfuldt) Den brugte han i en rum tid og elskede at tænde og slukke for den, da han fandt ud af det.
Dernæst er vi nu gået tilbage til den blå tandbørste med blød børste og jeg børster tænder på ham når han er i bad, han åbner gerne munden og jeg tvinger ham ikke til det. (Personligt tror jeg ikke, det giver gode minder, men igen har heller ikke haft en dreng der stritter imod og ikke vil..så det er op til pågældende)
Jeg har også sunget for ham i tidens løb..
Og nu hvor han har fået sin egen skammel til badeværelset, så børster jeg dem stadigvæk mens han er i bad, og når jeg så spørger om han skal børste tænder, så springer han fluks ud af badekarret, trækker skamlen ud fra håndvasken, stiller sig op og får sin tandbørste med tandpasta (en tandlæge skrev i en artikel at man lige så godt kunne begynde på "voksen" tandpastaen istedet for børnetandpastaerne der har alverdens sødelige smag med det samme) og så børster han tænder selv mens vandet stille løber ud af hanen...
Herhjemme er tandbørstningen et HIT! Til stor glæde for os alle tre. Og det er en win-win, for ud af badet skal han jo også og det har været svært nok i sig selv... men nu, vupti så er han ude 
Anmeld