Tandbørstning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.534 visninger
20 svar
0 synes godt om
2. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Hej tøser..
Maja har jo fået sine to første tænder for et par mdr siden og de bliver selvfølgelig børstet hverdag med meget lidt tandpasta, men hun bliver sur og ked af det når jeg går det, plus skubber med tungen så jeg er bange for det ikke bliver gjort ordentligt..

Hvordan gør i og har i nogle tricks?

- Malene&Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

Ciss

Jeg har en "tandbørstesang" som jeg bruger - du kan egentlig bruge en hvilken som helst sang - og hvis han skubber tandbørsten ud af munden, bidder i den eller på anden måde forsøger at hindre mig, så holder jeg den tone og det ord, jeg nu er kommet til i sangen helt til jeg får lov igen, eller til han begynder at le, fordi han synes det er komisk. Når han ler åbner han munden, så da kan jeg komme til med børsten igen. Og så letter det stemningen en del, så efter at jeg begyndte med sangen, så hygger vi os med det begge to, så han er ikke længere uvillig.

Et andet tips er at sætte sig foran vaskemaskinen, når den kører. Det synes min lille fyr i hvert fald er fascinerende at se på, så da går det meget let og hurtigt at børste tænderne.

Anmeld

2. september 2011

Maja_4000

Vi lader vandet løbe .. Bare en lille tynd stråle .. Hun er meget facineret af det nemlig , og så får vi nemt lov

Anmeld

2. september 2011

Prinsessens'Mor<3

okay så simpel hen distrahere eller finde ud af og gøre det sjovt..  Super, må prøves i aften..

Anmeld

2. september 2011

Tona

Ciss skriver:

Jeg har en "tandbørstesang" som jeg bruger - du kan egentlig bruge en hvilken som helst sang - og hvis han skubber tandbørsten ud af munden, bidder i den eller på anden måde forsøger at hindre mig, så holder jeg den tone og det ord, jeg nu er kommet til i sangen helt til jeg får lov igen, eller til han begynder at le, fordi han synes det er komisk. Når han ler åbner han munden, så da kan jeg komme til med børsten igen. Og så letter det stemningen en del, så efter at jeg begyndte med sangen, så hygger vi os med det begge to, så han er ikke længere uvillig.

Et andet tips er at sætte sig foran vaskemaskinen, når den kører. Det synes min lille fyr i hvert fald er fascinerende at se på, så da går det meget let og hurtigt at børste tænderne.

Det med tandbørste-sangen bruger jeg også...virker så fint

Anmeld

2. september 2011

Maria-s

Måske dumt spørgsmål, men: Børstede i tænder på jeres pus allerede fra samme dag som tanden tittede bare lidt frem, eller hvornår startede i?....

Anmeld

2. september 2011

Lone Jakobsen

Ciss skriver:

super sjov ide med vaskemaskinen.

vi synger også eller siger simpelthen AAAAAAArhhh så prøver han at abe efter, og så er det super nemt at komme til

Anmeld

2. september 2011

Tina&Laura

MaleneS2011baby<3 skriver:

Hej tøser..
Maja har jo fået sine to første tænder for et par mdr siden og de bliver selvfølgelig børstet hverdag med meget lidt tandpasta, men hun bliver sur og ked af det når jeg går det, plus skubber med tungen så jeg er bange for det ikke bliver gjort ordentligt..

Hvordan gør i og har i nogle tricks?

- Malene&Maja

Her børster jeg Lauras tænder til at starte med, og så får hun selv lov at sidde hos mig bagefter og prøve.

Af min mor fik jeg at vide at det er en god idé at lade dem lære tandbørsten at kende først. I den forstand at de selv får lov at sidde med den og bliver tryg ved det - selvfølgelig ikke alene da det kan gå helt galt - men bare på skødet af mor eller far.
Det kunne jo rent faktisk være at den blev lidt spændende så :-) 

Anmeld

2. september 2011

Fru Nielsen

Herhjemme har vi også prøvet ALT mulig, men intet hjælper... Mathias går helt i selvsving når han får børstet tænder.

Vi er nået dertil nu hvor han simpelthen må hade os mens det står på, for børstet tænder det skal han altså.

Han vil også hade mig senere hen hvis ikke jeg holdt fast på at hans tænder skulle børstes.... Og i stedet får rigtig rigtig grimme tænder!

Anmeld

2. september 2011

Ciss

Maria-s skriver:

Måske dumt spørgsmål, men: Børstede i tænder på jeres pus allerede fra samme dag som tanden tittede bare lidt frem, eller hvornår startede i?....

Jeg begyndte egentlig med at lade ham gnave lidt på en tandbørste selv, før den første tand kom fram, så han vidste lidt, hvad det var. Fra den første tand stak frem begyndte vi at børste ordenligt - men til at begynde med er det jo gjort på 5 sekunder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.