Rutine..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

mortilnoahogmelina

MissChrista skriver:

Min lille søn er snart 9 mdr.

- Mellem 7 og 8 : Vi står op og morgenmad serveres; typisk havregrød el. øllebrød
- Så leger vi heelt vildt og tumler rundt inde  i stuen. Går typisk en tur rundt i huset og kigger på de enkelte ting og jeg siger hvad de hedder. Lige nu er det store hit "Lys" .. Så peger han med hele armen op på lampen og griner hehe :0)
- Omkring 9 går han total død, og han bliver puttet i sin barnevogn
- Omkring 10-10.30 står vi op, og han får typisk en frugtstang som han spiser selv
- Omkring 12 får han en skive rugbrød med pålæg, og dette bruger vi gerne 30 min på, da han lige er begyndt at holde gaflen selv og spise selv
- Så går vi gerne en tur ud i naturen, kravler rundt i græsset i haven, er ude og gynge eller noget
- Omkring 14.00 går han død igen, og bliver puttet i barnevognen
- Omkring 16,00 står vi op, og han får riskiks, frugtmos, ½ banan eller MME
- Så bliver han sat i kravlegård eller gulvet i stuen og leger selv. Mor her ordner vasketøj/aftensmad osv osv
- Omkring 18,00 er der mad, og han spiser hvad vi spiser.
- Omkring 18,30 kommer han i bad
- Mellem 19 - 19,30 er det godnat med en flaske MME (som vi så småt er ved at skære ned på)

Og så sover bassen resten af natten indtil næste morgen omkring 7-8 :0)

Nu bliver jeg lidt nys min søn bliver nemlig 9 måneder i slut den her måned , og jeg kunne så godt tænke mig vi kunne lege uden for hver dag da jeg tror det vil være godt for ham , men hvad pokker giver du din dreng på af tøj når i går ud , min søn kan nemlig os kravle men jeg synes bare en flyver dragt er for varm endnu ? Men har overvejet regntøj ??

Og jeg undskylder mange gange ts at jeg lige indbryder med noget helt andet .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

Mor Christa

Pernille08 skriver:

Nu bliver jeg lidt nys min søn bliver nemlig 9 måneder i slut den her måned , og jeg kunne så godt tænke mig vi kunne lege uden for hver dag da jeg tror det vil være godt for ham , men hvad pokker giver du din dreng på af tøj når i går ud , min søn kan nemlig os kravle men jeg synes bare en flyver dragt er for varm endnu ? Men har overvejet regntøj ??

Og jeg undskylder mange gange ts at jeg lige indbryder med noget helt andet .

Jamen det kommer fuldstændig an på vejret.. Når det regner, så får han regntøj på, når det er tørt, men lidt koldt i det, så giver jeg ham sådan en tynd ulddragt til udendørsbrug på, og når det er varmt og tørt, så får han bare sit alm. tøj på og evt med jakke på også.  
Men det er jo ved at blive koldere nu, så i dag hatr jeg været ude og købe termotøj, så får han det på, når det er koldt men tørt, og når det så er koldt og vådt, så får han termotøj indenunder på regntøj udenover
Og når det så bliver RIGTiG koldt, så får han isn flyverdragt på ..
Og så en tynd elefant hue når det ikke er varmt ..

Anmeld

12. september 2011

mortilnoahogmelina

MissChrista skriver:

Jamen det kommer fuldstændig an på vejret.. Når det regner, så får han regntøj på, når det er tørt, men lidt koldt i det, så giver jeg ham sådan en tynd ulddragt til udendørsbrug på, og når det er varmt og tørt, så får han bare sit alm. tøj på og evt med jakke på også.  
Men det er jo ved at blive koldere nu, så i dag hatr jeg været ude og købe termotøj, så får han det på, når det er koldt men tørt, og når det så er koldt og vådt, så får han termotøj indenunder på regntøj udenover
Og når det så bliver RIGTiG koldt, så får han isn flyverdragt på ..
Og så en tynd elefant hue når det ikke er varmt ..

Okay tusind tusind tak for dit svar , jeg synes nemlig det er så synd for Noah at han ikke får lov at lege ude selv men har virkelig ikke Anet HVad jeg skulle give ham på her efter det er blevet koldt så han kommer faktisk kun ud når vi kører tur i barnevogn som vi gør hver dag , Men tror absolut det er sundt for dem at lege uden for
Jeg vil skynde mig ud af købe noget termotøj til ham så og regntøj

Anmeld

12. september 2011

mortilnoahogmelina

Pernille08 skriver:

Okay tusind tusind tak for dit svar , jeg synes nemlig det er så synd for Noah at han ikke får lov at lege ude selv men har virkelig ikke Anet HVad jeg skulle give ham på her efter det er blevet koldt så han kommer faktisk kun ud når vi kører tur i barnevogn som vi gør hver dag , Men tror absolut det er sundt for dem at lege uden for
Jeg vil skynde mig ud af købe noget termotøj til ham så og regntøj

Og lige en sidste ting , hvor har du købt termotøj henne ?

Anmeld

12. september 2011

Mor Christa

Pernille08 skriver:

Og lige en sidste ting , hvor har du købt termotøj henne ?

Det var så lidt da !!
Uh, ja de har super godt af at komme ud  Min ELSKER at gynge, så det gør vi meget
Jeg købte termotøjet i Bilka til 150 kroner :O !! Og det er super fint, så det var lidt af et kup

Anmeld

12. september 2011

Isabella_mor

vågner mellem 7 og 8:30

ren ble og rent tøj. 

får enten flaske eller havregrød... (flaske hvis han har sovet helt igennem, havregrød hvis han har været vågen om natten og fået flaske der... (han vågner nogengange kl 5 og får en flaske der og sover så videre)

børster tænder

kommer evt i bad (2 gange om ugen). og så er det ellers legetid..

og evt også en lille lur

får rugbrødshapsere omkring 3-4 timer efter han fik havregrød.

leger igen, eller går tur.. 

får snacks med på tur eller hjemme i form af agurkestrimler eller figenstang eller riskiks..

får sig en god skraber. det er den længste han får på døgnet som gerne er på 1½ time - 2 timer..

op og lege og her kommer far gerne hjem fra arbejde. og så hygger de sig lidt.. 

så får han noget aftensmad.. det samme som vores gerne. med mindre det er stærk mad.

og så prøver vi at holde ham vågen lidt inden vi giver ham nattøj og børster hans tænder og så får han natflaske og i seng.. 

han spiser ALT... undtaget de ting som han ikke må få. honning osv... 

og så får han en tør ble ca hver 3-4 time i døgnet og så har han natble på som så kun bliver skiftet om natten hvis han laver pooh.. 

villads er lige blevet 8 mdr i går og det her er den rutine vi har kørt med ham generelt.. og s¨er maden blevet skiftet ud med alm mad fra flaskerne til grød til alm mad. men han får grød indimellem... og havregrød næsten hver dag.. 

Anmeld

12. september 2011

mortilnoahogmelina

MissChrista skriver:

Det var så lidt da !!
Uh, ja de har super godt af at komme ud  Min ELSKER at gynge, så det gør vi meget
Jeg købte termotøjet i Bilka til 150 kroner :O !! Og det er super fint, så det var lidt af et kup

Jamen det kan vi kun blive enige om at de har jeg synes bare det er sådan en dum periode med overgangsvejr . Men jeg må i bilka og finde noget så for ud skal vi , jeg ville så pokkers gerne have en gynge til ham men vi har ingen steder at hænge den så træls .
Men vi må jeg med alt det andet vi har

Anmeld

12. september 2011

Mor Christa

Pernille08 skriver:

Jamen det kan vi kun blive enige om at de har jeg synes bare det er sådan en dum periode med overgangsvejr . Men jeg må i bilka og finde noget så for ud skal vi , jeg ville så pokkers gerne have en gynge til ham men vi har ingen steder at hænge den så træls .
Men vi må jeg med alt det andet vi har

Hehe, ja i Bilka med dig
uh, vi var så heldige, at der var gyngestativ her hvor vi flyttede ind, og før det (i vores gamle lejlighed) der hang vi gyngen op i et træ :0)

Anmeld

12. september 2011

mortilnoahogmelina

MissChrista skriver:

Hehe, ja i Bilka med dig
uh, vi var så heldige, at der var gyngestativ her hvor vi flyttede ind, og før det (i vores gamle lejlighed) der hang vi gyngen op i et træ :0)

IH hvor er i heldige , vi har desværre ingen træer i haven eller noget gyngestativ øv øv , men vi må købe et til foråret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.