Rutine..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

Philippa

AnneBJ skriver:

Det er du ikke

Er på vej ud af døren, men skal forsøge at svare på det senere, måske først i aften!

TAK : )

God dag til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

_-Kathrine-_

Villads 4 mdr:

7.30 vågner vi og der får han mad
9-10 Lur
12-13.30(14) Lur
15.30-16.30 Lur
kl. 18.00 Grød
kl 20.00 putter vi ham
kl.22.30 tager jeg ham ind og han spiser mens han sover, og bliver lagt tilbage i sin seng igen

Ind imellem de her lure er der leg og spisning hos mig

Anmeld

2. september 2011

camillakrath

Philippa skriver:

Åh, hvor lyder det også b are hyggeligt

Men det er som om Columbus han ikke vil sove?? syns virkelig jeg har prøvet alt.. ??

Jeg synes også det var svært i starten.

Benjamin skal bruge laaang tid til at gøres klar og falde i søvn. Det vil sige at vi allerede kl. 18 begynder at forberede ham på at nu skal der soves. Så vi gør belysningen hyggelig inde i soveværelset og putter ham i nattøj over i vores seng. Vi synger stille og nusser. Hvis han ikke har spist meget i løbet af dagen tilbydes han MME imens han ligger og putter med sin dyne. Ca. kl. 18.30 kommer han så i sin tremmeseng inde ved os. I hans seng har vi rullet et tæppe sammen, så det blir en lang pølle. Og den ligger vi så tæt rundt om han. Så får han hans sovemus og sin sut, og så tænder vi uroen. Den ligger han og snakker med og falder stille til ro. Fra 18:30 - 19 går vi ind til ham et par gange. Så får han sutten og blir puttet med dynen. Kl. 19 sover han så som en sten.

Men vi SKAL nå at putte Benjamin inden han blir for træt. Ellers skriger han som en stukken gris. Det er så vigtigt hjemme ved os at han ikke er ked af det før han skal puttes. For så kammer det helt over.

Anmeld

2. september 2011

Philippa

Philippa skriver:

EJ!!!!
( Jeg havde svøbt ham inden.. ) lagde en hånd på hans mave og sagde shyyy og vuggede ham i hans seng, som du sagde.. Han græd et lille stykke tid og så faldt han i søvn )) HURRAAA!!

han vågnede i morges ved en lidt over seks, så gav min kæreste ham noget mme og så lagde han ham ind igen ved en lidt over otte tiden og så vågnede han kl. 9.
legede med columbus og ham mos ved en ti tiden og nu sover han..

Kan du skære mere ud i pap med tid og det hele hvad i gør? håber ikke jeg er for irrirterende?

Hold nu kæft, knægten sover stadig.. Det jo for vildt!!
Han har seriøst ikke sover i over 3 timer i laaaaaaaaaaaaaaaang tid. Hvor er det dog bare fedt!!! Syns lige du skulle vide det : )

Anmeld

2. september 2011

Philippa

AnneBJ skriver:

Måske skal I øve nogle gode soverutiner?

Felix gjorde det samme for et par måneder siden, indtil vi besluttede at han skulle lære at falde i søvn selv. Vi brugte sovecoach.dk metoden, samt hvad vi selv følte er rigtigt!

Nu falder han selv i søvn, både til lur i barnevognen, men også om aftenen i tremmesengen! 

Han har seriøst ikke sover i over 3 timer i laaaaaaaaaaaaaaaang tid. Hvor er det dog bare fedt!!! Syns lige du skulle vide det : )

Anmeld

2. september 2011

AnneBJ

Philippa skriver:

Hvor er det dejligt at høre!!

Hvad er det du gerne vil have jeg uddyber? Bare så jeg svarer på det du gerne vil vide!  

Anmeld

3. september 2011

Philippa

AnneBJ skriver:

Hvor er det dejligt at høre!!

Hvad er det du gerne vil have jeg uddyber? Bare så jeg svarer på det du gerne vil vide!  

eks. med kl. 7 står han op osv osv så gir vi ham en flaske, imens vi putter ham eller moget noget lign. ?

Anmeld

3. september 2011

AnneBJ

Philippa skriver:

eks. med kl. 7 står han op osv osv så gir vi ham en flaske, imens vi putter ham eller moget noget lign. ?

Jamen altså... 

Fx henter jeg ham i hans seng når han vågner kl. 6. Inden jeg tager ham op, laver jeg flasken klar til ham og går ind og giver ham, mens han ligger i sengen. Så får han sin sut igen, kommer op og når at bøvse på vej ind i soveværelset, hvor vi sover videre i min seng sammen.

På et eller andet tidspunkt omkring kl. 8, vågner jeg ved han ligger og snakker og piller mig i hovedet. Så snakker vi lidt, og står så op. Går nedenunder og laver grød til ham, mens han sidder i skråstolen. Når han har spist det, får han ren ble og tøj på, og måske når han at lege lidt på gulvet alene, eller også kommer han bare ud at sove i barnevognen med det samme.
Jeg lægger ham i vognen, giver ham sut og nusseklud, og lægger dynen om ham. Siger: "kan du putte godt", nusser ham let på panden og går.
Så ligger han og snakker, undersøger sin sut osv., indtil han brokker lidt, jeg går ud, giver sutten, uden øjenkontakt og uden at tale med ham, og så sover han.

Når han vågner tager jeg ham ind når han "kalder". Dvs. han sagtens kan ligge vågen i barnevognen i 10-15 minuter, nogle gange en halv time, før han kommer ind. Så tilbyder jeg ham en flaske MME (hvis det er ca. 3 timer siden han har spist) ellers venter jeg, til han begynder at vrøvle, på grund af sult.
Så leger vi på tæppet på gulvet, går en tur, handler, han sidder i skråstolen og ser hvad jeg laver i køkkenet fx, eller hvad vi nu finder på.

Når han viser tegn på træthed, lægger jeg ham ud, ligesom tidligere på dagen. han sover ca. 3 lure i barnevognen dagligt og så miniluren i min seng om morgenen. Lurerne om dagen foregår stadig når han er træt, så der er ikke noget fast tidspunkt.

Omkring kl. 18 får han kartoffelmos med gulerod/blomkål/ærter eller hvad vi nu har. Den ene af os giver mad, den anden laver vores aftensmad. Han ligger som regel på spisebordet og leger/kigger på os mens vi spiser, og efter maden rydder den, som ikke lavede maden af. Den anden putter Felix i bad. Efter badet får han nattøj på får en flaske  MME inde i sengen, mens lyset er tændt osv. Når han har spist den, siger vi godnat, slukker lys og går ud.

Han får grød én gang mere, end den portion om morgenen, og det ligger oftest omkring kl. 14 men det er ldit forskelligt..

Omkring kl. 20 sover han, og ca. kl. 22 får han vælling.

Håber det var svar nok? 

Anmeld

4. september 2011

Philippa

AnneBJ skriver:

Jamen altså... 

Fx henter jeg ham i hans seng når han vågner kl. 6. Inden jeg tager ham op, laver jeg flasken klar til ham og går ind og giver ham, mens han ligger i sengen. Så får han sin sut igen, kommer op og når at bøvse på vej ind i soveværelset, hvor vi sover videre i min seng sammen.

På et eller andet tidspunkt omkring kl. 8, vågner jeg ved han ligger og snakker og piller mig i hovedet. Så snakker vi lidt, og står så op. Går nedenunder og laver grød til ham, mens han sidder i skråstolen. Når han har spist det, får han ren ble og tøj på, og måske når han at lege lidt på gulvet alene, eller også kommer han bare ud at sove i barnevognen med det samme.
Jeg lægger ham i vognen, giver ham sut og nusseklud, og lægger dynen om ham. Siger: "kan du putte godt", nusser ham let på panden og går.
Så ligger han og snakker, undersøger sin sut osv., indtil han brokker lidt, jeg går ud, giver sutten, uden øjenkontakt og uden at tale med ham, og så sover han.

Når han vågner tager jeg ham ind når han "kalder". Dvs. han sagtens kan ligge vågen i barnevognen i 10-15 minuter, nogle gange en halv time, før han kommer ind. Så tilbyder jeg ham en flaske MME (hvis det er ca. 3 timer siden han har spist) ellers venter jeg, til han begynder at vrøvle, på grund af sult.
Så leger vi på tæppet på gulvet, går en tur, handler, han sidder i skråstolen og ser hvad jeg laver i køkkenet fx, eller hvad vi nu finder på.

Når han viser tegn på træthed, lægger jeg ham ud, ligesom tidligere på dagen. han sover ca. 3 lure i barnevognen dagligt og så miniluren i min seng om morgenen. Lurerne om dagen foregår stadig når han er træt, så der er ikke noget fast tidspunkt.

Omkring kl. 18 får han kartoffelmos med gulerod/blomkål/ærter eller hvad vi nu har. Den ene af os giver mad, den anden laver vores aftensmad. Han ligger som regel på spisebordet og leger/kigger på os mens vi spiser, og efter maden rydder den, som ikke lavede maden af. Den anden putter Felix i bad. Efter badet får han nattøj på får en flaske  MME inde i sengen, mens lyset er tændt osv. Når han har spist den, siger vi godnat, slukker lys og går ud.

Han får grød én gang mere, end den portion om morgenen, og det ligger oftest omkring kl. 14 men det er ldit forskelligt..

Omkring kl. 20 sover han, og ca. kl. 22 får han vælling.

Håber det var svar nok? 

Tusind tak
Har hørt vælling skulle være godt, så sover de hele natten?? er det korrekt?

Han er blevet så god til at sove om formiddagen , så glad for du liiige hjalp mig er virkelig taknemlig eller taknemmelig for det )

Anmeld

4. september 2011

AnneBJ

Philippa skriver:

Tusind tak
Har hørt vælling skulle være godt, så sover de hele natten?? er det korrekt?

Han er blevet så god til at sove om formiddagen , så glad for du liiige hjalp mig er virkelig taknemlig eller taknemmelig for det )

Nogen mener det slet ikke er anderledes hvad mæthed angår end MME... Felix får det, og sover ikke altid igennem, men ofte. Tit tror jeg at han vågner af sult, fordi han fx ikke har spist så meget aftensmad.. Så vi fortsætter i hvert fald med vælling lidt endnu!

Dejligt det kunne bruges! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.