Philippa skriver:
eks. med kl. 7 står han op osv osv
så gir vi ham en flaske, imens vi putter ham eller moget noget lign. ?
Jamen altså...
Fx henter jeg ham i hans seng når han vågner kl. 6. Inden jeg tager ham op, laver jeg flasken klar til ham og går ind og giver ham, mens han ligger i sengen. Så får han sin sut igen, kommer op og når at bøvse på vej ind i soveværelset, hvor vi sover videre i min seng sammen.
På et eller andet tidspunkt omkring kl. 8, vågner jeg ved han ligger og snakker og piller mig i hovedet.
Så snakker vi lidt, og står så op. Går nedenunder og laver grød til ham, mens han sidder i skråstolen. Når han har spist det, får han ren ble og tøj på, og måske når han at lege lidt på gulvet alene, eller også kommer han bare ud at sove i barnevognen med det samme.
Jeg lægger ham i vognen, giver ham sut og nusseklud, og lægger dynen om ham. Siger: "kan du putte godt", nusser ham let på panden og går.
Så ligger han og snakker, undersøger sin sut osv., indtil han brokker lidt, jeg går ud, giver sutten, uden øjenkontakt og uden at tale med ham, og så sover han.
Når han vågner tager jeg ham ind når han "kalder". Dvs. han sagtens kan ligge vågen i barnevognen i 10-15 minuter, nogle gange en halv time, før han kommer ind. Så tilbyder jeg ham en flaske MME (hvis det er ca. 3 timer siden han har spist) ellers venter jeg, til han begynder at vrøvle, på grund af sult.
Så leger vi på tæppet på gulvet, går en tur, handler, han sidder i skråstolen og ser hvad jeg laver i køkkenet fx, eller hvad vi nu finder på.
Når han viser tegn på træthed, lægger jeg ham ud, ligesom tidligere på dagen. han sover ca. 3 lure i barnevognen dagligt og så miniluren i min seng om morgenen. Lurerne om dagen foregår stadig når han er træt, så der er ikke noget fast tidspunkt.
Omkring kl. 18 får han kartoffelmos med gulerod/blomkål/ærter eller hvad vi nu har. Den ene af os giver mad, den anden laver vores aftensmad. Han ligger som regel på spisebordet og leger/kigger på os mens vi spiser, og efter maden rydder den, som ikke lavede maden af. Den anden putter Felix i bad. Efter badet får han nattøj på får en flaske MME inde i sengen, mens lyset er tændt osv. Når han har spist den, siger vi godnat, slukker lys og går ud.
Han får grød én gang mere, end den portion om morgenen, og det ligger oftest omkring kl. 14 men det er ldit forskelligt..
Omkring kl. 20 sover han, og ca. kl. 22 får han vælling.
Håber det var svar nok?