Barn nr 2 er en pige :-) Hvad skal vi anskaffe os ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
13 svar
0 synes godt om
1. september 2011

LilyMarleen

Hej

Ja det kan godt være spørgsmålet har været oppe før, og det måske virker lidt dumt.

Men vi har lille Alexander, og han får en lillesøster når han bliver 1½.

Er det tid for ham på det tidspunkt at få en junior seng, eller er det for tidligt, eller skal vi ud og anskaffe en tremmeseng mere ? 

Hvad med barnevogn ? Alexander har selvfølgelig sin, som han sover til middag i, men skal vi også ud og have sådan en mere ?? 

Og hvad med de der tvillinge vogne - Er det så ikke dumt at købe både sådan en, også en barnevogn mere ? Jeg er altså lidt i tvivl. 

Men udover det, hvad skal vi så anskaffe os.

Lagner

dyne

tøj

??

??

Jeg er altså lidt i tvivl, da vi ventede Alexander købte vi jo meget i drenge farver. Men der er jeg / vi altså ikke så sarte, - Det kan hun altså sagtens bruge. 

Vi har vores römer autostol til babyer, så sådan en kommer vi først til at skulle bruge senere, når de begge bruger junior. 

Men ellers ?? 

Jeg syntes ikke rigtig at min fanasi rækker længere til det jeg lige har nævn..

HJÆLP HJÆLP 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har en dreng og en pige, hvor der  er 17 mdr. imellem.

Vi anskaffede os en ekstra tremmeseng og lidt pigetøj. Desuden købte vi en altanbarnevogn, da vores dreng stadigvæk brugte hans. Så købte vi en ekstra babydyne.

Det bedste vi købte var en tvillingeklapvogn - den var guld værd og har ikke fortrudt det på noget tidspunkt.

Anmeld

1. september 2011

LilyMarleen

MoarHvidovre skriver:

Vi har en dreng og en pige, hvor der  er 17 mdr. imellem.

Vi anskaffede os en ekstra tremmeseng og lidt pigetøj. Desuden købte vi en altanbarnevogn, da vores dreng stadigvæk brugte hans. Så købte vi en ekstra babydyne.

Det bedste vi købte var en tvillingeklapvogn - den var guld værd og har ikke fortrudt det på noget tidspunkt.

Jamen det er jo det samme jeg tænker. Så er jeg ikke helt galt på den. Jeg syntes bare ikke rigtig at kunne komme i tanke om andet end det. Jeg har overvejet sådan en søskende vogn, hvor der er lift til. - Vedhæfter lige et billed af et eksempel. Men så syntes jeg næsten også at jeg får brug for en alm barnevogn ved siden af.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af det.

Jeg er også mest til 2 tremmesenge, men jeg var lidt i tvivl om hvornår de kommer over i junior. Lige pt kunne jeg slet ikke forstille mig at Alexander var klar til junior seng om bare 4 måneder.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

1. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
LilyMarleen skriver:

Jamen det er jo det samme jeg tænker. Så er jeg ikke helt galt på den. Jeg syntes bare ikke rigtig at kunne komme i tanke om andet end det. Jeg har overvejet sådan en søskende vogn, hvor der er lift til. - Vedhæfter lige et billed af et eksempel. Men så syntes jeg næsten også at jeg får brug for en alm barnevogn ved siden af.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af det.

Jeg er også mest til 2 tremmesenge, men jeg var lidt i tvivl om hvornår de kommer over i junior. Lige pt kunne jeg slet ikke forstille mig at Alexander var klar til junior seng om bare 4 måneder.

Vi har været så glade for vores søskende klapvogn og kan stadigvæk finde på, at bruge den. Har vedhæftet et billede af den. Så købte jeg en kørerpose der passede til og det fungerede bare så godt.

Vi købte dog en billig brugt barnevogn og brugte den i weekenderne når storebror skulle sove.

Storebror kom først i stor seng, da han var 2 år og 8 mdr. Synes han var for lille, men det er vist en smagssag.

Klik på billedet, for at se et større billede

Anmeld

1. september 2011

SaNiNa

Nicklas skal også have en lillesøster om forhåbelig ikke alt for mange uger.

Han kom over i junior seng da han var lidt over 1½ år og det er gået rigtig godt, han står selv op og gå ind til os om natten/morgen.

vi har ikke købt en ekstra barnvogn da den lille nok kommer til at sove inde, når hun kommer til at starte med, og hvis det går helt galt kan vi låne en af farmor vogne.

klapvogn har vi stadig kun den almindelig, da Nicklas med lethed selv kan det hvis vi skal nogle steder hen. Hvilket han stort set også gør nu.

Vi har 3 baby dyner til hende da nicklas har fået en junior for 1 år siden hvis ikke mere, trammesengen får lillesøster. Så ja vi har faktisk kun købt tøj denne her gang.

I må jo vurdere hvor meget jeres søn kan nu, og han er klar til en stor seng eller om han stadig skal have sin trammeseng. hvad med en vugge til den lille til at starte med så har i jo stadig lidt tid at løbe på med hensyn til trammesengen.

Anmeld

1. september 2011

LilyMarleen

MoarHvidovre skriver:

Vi har været så glade for vores søskende klapvogn og kan stadigvæk finde på, at bruge den. Har vedhæftet et billede af den. Så købte jeg en kørerpose der passede til og det fungerede bare så godt.

Vi købte dog en billig brugt barnevogn og brugte den i weekenderne når storebror skulle sove.

Storebror kom først i stor seng, da han var 2 år og 8 mdr. Synes han var for lille, men det er vist en smagssag.

Klik på billedet, for at se et større billede

Ja det kunne da godt være at det var en idë at købe sådan en barnevogn som alligevel bare skal stå herhjemme i haven, Alexander bruger jo nemlig også sin i weekenderne.  Det er også derfor at jeg har været så meget i tvivl. Jeg tror at det er det vi gør. 1000 tak for hjælpen :-)

Anmeld

1. september 2011

GitteC78

Vi står i samme situation. Vi har en dreng på næsten 1 år og jeg venter nr 2, har termin 3 marts. Der vil vores dreng være 1½ år.

Vi har snakket om at købe en søskendeklapvogn med lift, og en tremmeseng... Vores søn bruger sin barnevogn i dagplejen og den nye kommer til at bruge søskende klapvognen, når h*n skal sove ude... Tremmeseng for jeg synes vores dreng er alt for lille til at komme over i en større seng.

Anmeld

1. september 2011

LilyMarleen

Sanne og Nicklas skriver:

Nicklas skal også have en lillesøster om forhåbelig ikke alt for mange uger.

Han kom over i junior seng da han var lidt over 1½ år og det er gået rigtig godt, han står selv op og gå ind til os om natten/morgen.

vi har ikke købt en ekstra barnvogn da den lille nok kommer til at sove inde, når hun kommer til at starte med, og hvis det går helt galt kan vi låne en af farmor vogne.

klapvogn har vi stadig kun den almindelig, da Nicklas med lethed selv kan det hvis vi skal nogle steder hen. Hvilket han stort set også gør nu.

Vi har 3 baby dyner til hende da nicklas har fået en junior for 1 år siden hvis ikke mere, trammesengen får lillesøster. Så ja vi har faktisk kun købt tøj denne her gang.

I må jo vurdere hvor meget jeres søn kan nu, og han er klar til en stor seng eller om han stadig skal have sin trammeseng. hvad med en vugge til den lille til at starte med så har i jo stadig lidt tid at løbe på med hensyn til trammesengen.

Det var da faktisk bare en rigtig rigtig go ide med den vugge.  Jeg har jo nemlig også syntes at det var "lidt spild af penge" at invistere i en tremmeseng mere, hvis Alexander alligevel ikke skulle bruge den så meget.. Så jeg tror jeg vil kigge efter en vugge. 

1000 tak for hjælpen

Anmeld

1. september 2011

SaNiNa

LilyMarleen skriver:

Det var da faktisk bare en rigtig rigtig go ide med den vugge.  Jeg har jo nemlig også syntes at det var "lidt spild af penge" at invistere i en tremmeseng mere, hvis Alexander alligevel ikke skulle bruge den så meget.. Så jeg tror jeg vil kigge efter en vugge. 

1000 tak for hjælpen

Det var da så lidt. Ville også ønske vi hvade plads til en vugge også det er bare så baby hyggeligt

Anmeld

1. september 2011

Sildefisk

her er der 13 imellem mine. Vi købte en phil and teds klapvogn med lift, så Maya kunne sove "nedenunder" nu kan de begge sidde i den, det bedste køb ever! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.