Natble - afvænning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2011

oerbaek

Mange, især drengebørn, er vådlæggere... jeg har selv en dreng på snart 6 år og han har været renlig om dagen siden før han blev 3, men han kan simpelthen ikke mærke når han skal tisse om natten... jeg spurgte lægen da vi var til hans 5 års undersøgelse og de gør ikke noget ved det før børnene er omkring de 7 år da det muligvis kan være et hormon der ikke er udviklet endnu og den "medicin" de skal have for at hjælpe med udviklingen af dette hormon må de ikke få før de er 7 år...

Jeg har for nylig snakket med min sundhedsplejerske, som kommer i forbildelse med min 5 mdr baby, omkring hans natlige problemer og har fået et nummer til en inkontinensklinik som man kan ringe til og få gode råd til hvordan man kan afhjælpe problemet. jeg har ikke fået ringet endnu men håber de kan hjælpe, da min dreng er ret flov over at han sover med ble på både fordi han er startet i skole men også fordi hans lillebror på 4 år ikke gør. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Lise skriver:

Jarmen, jeg har også været sårn ret afslappet omkring det indtil videre. Men nu har han faktisk en del tørre bleer, og han er så glad når den er tør, og han er flov når den ikke er.. Det kunne være så fedt for ham (og os) hvis vi kunne droppe den helt

PS: tror i øvrigt vi passerede hinanden en dag i sidste uge udenfor Søstjernen. Der var i hvert fald en dame (dig?) med to små lyshårede unger, som kaldte sin søn for Luka  Og det var ikke et Søstjerne barn.

Det er også bare super flot, at han er tør om natten. Jeg tænker, at når Luka gør det samme vil jeg købe en vådliggerlagen og må tage de uheld der evt. måtte komme.

Det har da været mig - du skulle da have stoppet mig. Luka og Lina er lyshåret og der er ikke andre i Krebsen som hedder Luka. Det må du gøre næste gang

Anmeld

31. august 2011

SjeBets

Vi har også en vådligger, min bonus søn han er 6 snart 7, men kan ikke holde sig tør om natten, de har prøvet med lagen og tage bleen af ham, men han tisser 9 ud af 10 nætter.

Der har også været snak om at han ikke producere det hormon der gør at man kan mærke man tisser, fordi når en af de andre komme til at tisse, så vågne de med det samme og er helt fra den. Ham her sover bare videre og vågner ikke før dagen efter i en kold pøl af tis.

Med de andre snakkede  vi med ungerne om at holde sig om natten, tisse før man gik i seng og lige når man står op, og ja natbleen røg stort set sammen med dagbleen.  

Anmeld

31. august 2011

saxa

Her aftalte vi med Yasmin at hun skulle stoppe med nat bleen (ved hendes 3 års fødselsdag i maj) jeg havde på fornemmelsen hun bare var doven om morgenen, og derfor tissede i den. Bleen føltes nemlig meget varm og nytisset i.. Og der har ingen uheld været om natten siden, selvom hun drikker vand lige inden sengetid.. Hun blev blefri om dagen da hun var omkring 2,5 år.. Sådan cirka..

Anmeld

31. august 2011

Lise

saxi skriver:

Her aftalte vi med Yasmin at hun skulle stoppe med nat bleen (ved hendes 3 års fødselsdag i maj) jeg havde på fornemmelsen hun bare var doven om morgenen, og derfor tissede i den. Bleen føltes nemlig meget varm og nytisset i.. Og der har ingen uheld været om natten siden, selvom hun drikker vand lige inden sengetid.. Hun blev blefri om dagen da hun var omkring 2,5 år.. Sådan cirka..

Altså, det har jeg også tænkt - det der med at bleen er varm om morgenen. Så er det altså bare fordi han morgentisser i bleen, den drønnert. Vi må kaste os ud i det.

Anmeld

31. august 2011

Lise

MoarHvidovre skriver:

Det har da været mig - du skulle da have stoppet mig. Luka og Lina er lyshåret og der er ikke andre i Krebsen som hedder Luka. Det må du gøre næste gang

Det gør jeg

Anmeld

31. august 2011

Karo

Min søn på 3 bruger hverken blee om dagen eller om natten mere. Da han ikke havde haft et uheld i 2 månedert om natten valgte vi at tage den af ham.

Sørg for at han kommer på toilettet lige inden han skal puttes, og sker der er uheld alligevel jamen så må i jo vaske sengetøjet

Anmeld

3. september 2011

uduak

min ene søn blev 4 år i juli, og tror han var cirka 3 1/2 da han ikke brugte ble mere om dagen, og ingen uheld havde. Vi tog det bare stille og roligt med natbleen, tror det var 2 måneder før hans fødselsdag hvor jeg som hver aften sagte til ham at nu går vi på wc og tar ble på,og så i seng.
Da sagde han så nej øv mor jeg gider ikke have ble på i nat, spurgte så om han ville prøve at sove uden ble. Og det gjorde han så, og har haft 1 uheld om natten siden

Anmeld

4. september 2011

Lise

Tak for svar allesammen

Men jeg savner stadig svar fra nogen, hvis barn ikke bare stoppede med at tisse om natten og selv bad sig af med bleen. Er der ikke nogen derude, der ligesom mig har et barn der har været lidt besværlig mht det der nattisseri, som har haft succes med at tage bleen væk?

Jeg tænker/håber at han hurtigt vil stoppe med at tisse (og lave) om natten eller morgenen i buksen, hvis han ingen ble har på, men jeg ved det jo ikke endnu. Og jeg er så bange for at gøre ham ked af det, hvis det ikke er en succes. Men jeg har på fornemmelsen at han sagtens kan styre det - men ved det som sagt ikke jo...

Den eneste grund til at vi ikke har gjort noget endnu, er at de har udsolgt af vådliggerlagner i vores nærmeste Jysk.

Anmeld

4. september 2011

Joan ( Smallie )

Lise skriver:

Tak for svar allesammen

Men jeg savner stadig svar fra nogen, hvis barn ikke bare stoppede med at tisse om natten og selv bad sig af med bleen. Er der ikke nogen derude, der ligesom mig har et barn der har været lidt besværlig mht det der nattisseri, som har haft succes med at tage bleen væk?

Jeg tænker/håber at han hurtigt vil stoppe med at tisse (og lave) om natten eller morgenen i buksen, hvis han ingen ble har på, men jeg ved det jo ikke endnu. Og jeg er så bange for at gøre ham ked af det, hvis det ikke er en succes. Men jeg har på fornemmelsen at han sagtens kan styre det - men ved det som sagt ikke jo...

Den eneste grund til at vi ikke har gjort noget endnu, er at de har udsolgt af vådliggerlagner i vores nærmeste Jysk.

Niels ville have sin ble af inden den var helt tør om morgen. Jeg købte 2 våd ligger lagn i jysk og så gik vi ellers igang.

Det første lange stykke tid havde vi ham oppe ca en time efter han var kommet i seng og så igen når vi gik i seng omking 22-23 tiden og guderne skal vide han havde en del uheld.

Og så snakket vi med ham om det og på et tidspunkt mente han at han var klar til ikke at komme på toilet der ved 20 tiden og det gik ok.

Som det er nu klare han det hele selv vi kigger til ham når vi går i seng men han står selv op og tisser og henter vand.

Lad ham bestemme hvad han vil og tag det i hans tempo. Han er ved at være så gammel nu at han godt forstår hvad det er i siger og være med til selv og bestemme.

Bare mit forslag. Men forbered dig på at få skiftet sengetøj nogen gange

Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.