Natble - afvænning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.270 visninger
21 svar
0 synes godt om
30. august 2011

Lise

Hej kloge damer,

Jeg har en søn på 4 år. Han har været uden ble om dagen i et år nu, og har aldrig rigtig haft uheld siden han bestemte sig for at nu var det slut med ble. Men han bruger stadig ble om natten... I sidste uge havde han fem nætter i træk, hvor bleen var tør om morgenen, og vi tænkte "fedt! Nu er han klar", og så stoppede det, og nu har han ikke bare tisset i bleen om morgenen, men også nummer to de sidste par dage... han vil selv gerne af med den ble (og det vil vi også meget gerne), men hvad gør vi? Skal man være tålmodig (hvor længe?), eller skal man bare kaste sig ud i det og droppe bleen? Evt købe vådliggerlagen?

Jeg er helt på gyngende grund mht. hvordan vi griber det an, så nu er det i skal dele ud af erfaringer...

På forhånd tak

Kh. Lise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

LinLin

Min på knapt 5 år bruger også stadig ble om natten... Den er ikke tør om morgenen, men jeg ved ærligt talt ikke om han tisser i den om natten eller om han er doven om morgenen Jeg har indtil videre valgt at han bare beholder den; har tænkt mig at spørge lægen om hvor længe det er "normalt" når vi skal til den der 5-års undersøgelse

Men hvis han gerne vil selv og han har flere dage i træk hvor den er tør, ville jeg da prøve at lade ham sove uden! Måske 2 eller 3 dage og se hvordan det er gået. Bliver han ked af evt. uheld og siger han vil have ble på igen, vile jeg give ham det.

Anmeld

30. august 2011

sarahb

her stoppede han både med ble om dagen og om natten ugen efter som 2 år og 9 mdr. Vi kunne mærke den var tør hver nat og tog den bare væk helt. Der har været et par uheld, men ikke ret meget, kan tælles på en hånd. Vi sørger for ingen ting at drikke efter aftensmaden, og de dage han har tisset om natten har været der hvor farmand har givet ham et glas vand inden sengetid. Nu 1,5 måned efter, kan han godt vågne om natten og komme og sige han skal tisse.

jeg ville tage den fra ham og med underlag under... Og intet vand inden sengetid

Anmeld

30. august 2011

Monica

Hej Lise.

Hva med bare at prøve? At aftale med ham at nu prøver vi. Og når han vågner/bliver vækket om morgenen, så ud og tisse som det første. Hvis det virkelig går dårligt,så på med bleen igen. Der er mange - især drenge -der bruger nat ble længe... Både når de er 5 og 6 år...

Må indrømme at jeg ikke synes omat børn ikke må fånoget at drikke efter aftensmaden. Her får Gustav alt det vand han vil, og tisser aldrig i sengen. Nogle enkelte gange er han vågnet og skulle tisse.

Moni

Anmeld

31. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka på 3 år og 10 mdr. har været renlig om dagen siden foråret, men om natten er han stadigvæk meget våd. Der har ikke været en nat, hvor han ikke har tisset i bleen. Han tisser enda af og får først bleen på lige inden, at han skal sove.

Jeg tænker bare, at drenge er længere tid om det og at det nok skal komme.

Anmeld

31. august 2011

sarahb

Monica skriver:

Hej Lise.

Hva med bare at prøve? At aftale med ham at nu prøver vi. Og når han vågner/bliver vækket om morgenen, så ud og tisse som det første. Hvis det virkelig går dårligt,så på med bleen igen. Der er mange - især drenge -der bruger nat ble længe... Både når de er 5 og 6 år...

Må indrømme at jeg ikke synes omat børn ikke må fånoget at drikke efter aftensmaden. Her får Gustav alt det vand han vil, og tisser aldrig i sengen. Nogle enkelte gange er han vågnet og skulle tisse.

Moni

Nu spiser vi 18-18,30 og han kommer iseng senest 19,30 så det er nu ikke fordi vi Tørster ham... Men når han ligger i sengen og skal sove havde han en mani med da han brugte ble at få et tår vand af sin drikkedunk for hyggens skyld, men det får han altså ikke mere.

Anmeld

31. august 2011

Lise

DAs mor skriver:

Min på knapt 5 år bruger også stadig ble om natten... Den er ikke tør om morgenen, men jeg ved ærligt talt ikke om han tisser i den om natten eller om han er doven om morgenen Jeg har indtil videre valgt at han bare beholder den; har tænkt mig at spørge lægen om hvor længe det er "normalt" når vi skal til den der 5-års undersøgelse

Men hvis han gerne vil selv og han har flere dage i træk hvor den er tør, ville jeg da prøve at lade ham sove uden! Måske 2 eller 3 dage og se hvordan det er gået. Bliver han ked af evt. uheld og siger han vil have ble på igen, vile jeg give ham det.

Jeg ved faktisk heller ikke helt om det er om morgenen, når han ligger og vågner - han er ikke typen der springer glad ud af sengen(!!! - absolut et lille B-menneske) - at han tisser (med mere) i den.

Jeg prøvede at få ham på toilettet som det første her til morgen, men han blev skidesur på mig. Det skulle jeg i hvert fald ikke bestemme  Han er vældig god til at holde sig i tiiiiimevis (lidt for lang tid, tænker jeg nogle gange) om dagen, og er altid svær at lokke til at tisse..

Nå, men - det kunne være man skulle alliere sig med sådan et tisselagen, og så prøve det. Og hvis han bliver ked af det, så på med den igen. Værre er det vel heller ikke

Anmeld

31. august 2011

Lise

sarahb skriver:

her stoppede han både med ble om dagen og om natten ugen efter som 2 år og 9 mdr. Vi kunne mærke den var tør hver nat og tog den bare væk helt. Der har været et par uheld, men ikke ret meget, kan tælles på en hånd. Vi sørger for ingen ting at drikke efter aftensmaden, og de dage han har tisset om natten har været der hvor farmand har givet ham et glas vand inden sengetid. Nu 1,5 måned efter, kan han godt vågne om natten og komme og sige han skal tisse.

jeg ville tage den fra ham og med underlag under... Og intet vand inden sengetid

Han drikker sjældent særlig meget vand om aftenen, så det er fint. Men nogle gang når han har børstet tænder bunder han lige et glas. Det er helt tydeligt, at han efter sådan en tår, tisser om natten. Så det er jeg ikke særlig vild med at han gør, men kan ikke så nemt stoppe ham i det. Han er en egenrådig ung mand

Anmeld

31. august 2011

Lise

Monica skriver:

Hej Lise.

Moni

Ja, vi prøver - Just do it!!!

Men han giiider altså ikke tisse på toilettet om morgenen. Men måske det er nemmere at få ham derud, hvis han ingen ble har på. Han bryder sig i hvert fald ikke om at få våde underbukser.

Anmeld

31. august 2011

Lise

MoarHvidovre skriver:

Luka på 3 år og 10 mdr. har været renlig om dagen siden foråret, men om natten er han stadigvæk meget våd. Der har ikke været en nat, hvor han ikke har tisset i bleen. Han tisser enda af og får først bleen på lige inden, at han skal sove.

Jeg tænker bare, at drenge er længere tid om det og at det nok skal komme.

Jarmen, jeg har også været sårn ret afslappet omkring det indtil videre. Men nu har han faktisk en del tørre bleer, og han er så glad når den er tør, og han er flov når den ikke er.. Det kunne være så fedt for ham (og os) hvis vi kunne droppe den helt

PS: tror i øvrigt vi passerede hinanden en dag i sidste uge udenfor Søstjernen. Der var i hvert fald en dame (dig?) med to små lyshårede unger, som kaldte sin søn for Luka  Og det var ikke et Søstjerne barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.