Det der med øjenfarve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2011

Noneother

CiSo skriver:

Det er det samme med min søn, han havde helt blå øjne da han blev født og det har han stadig.. Aner ikke om det kan nå at skifte endnu. 

Ved heller ikke hvorfor min nysgerrighed pludselig opstod. Tror bare jeg keder mig, og nu VIL jeg altså vide det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

CiSo

Noneother skriver:

Ved heller ikke hvorfor min nysgerrighed pludselig opstod. Tror bare jeg keder mig, og nu VIL jeg altså vide det.

Ja, det kan jeg da godt forstå.  

Mener jeg engang har hørt noget med omkring 2 års alderen.. Men aner det ikke.  

Anmeld

28. august 2011

SjeBets

Noneother skriver:

Samme her. mener osse at have læst om det, men google er ikke min ven ligenu

fandt sådan en udregner fistifut ...  http://museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html der kan man "regne" ud hvad farve ens barn vil få eller burde have 

Anmeld

28. august 2011

Fenja09

Noneother skriver:

Hold da op, det var sent. .... men forestiller mig lidt at det høre til sjældenhederne at de først skifter som 3årig.

Ikke at jeg ved noget om det, synes bare det lyder utrolig sent. -Jeg vil jo vide alt nu! hehe.

Min mor og far væddede om det, i sjov selvfølgelig, min mor holdt på at hun ville beholde sine blå øjne og min far holdt på at de nok skulle skifte til grønne. Da hun stadig havde sine blå øjne efter de 2 år var min mor 100 % sikker på at de ikke ville skifte....meeen det gjorde de alligevel  

Om det er sjældent eller ej ved jeg ikke - men det sker

Anmeld

28. august 2011

SussieThyssen

Noneother skriver:

Kom lige til at tænke på...
Hvornår kan man sige at det er deres blivende øjenfarve?

Min knægt er snart 16 måneder og han har stadig de smukkeste blå øjne, men både far og mig har grønne.

Nu har jeg godt nok blå øjne i familien. Både min far og min bror har dem, men jeg ved ikke om jeg skal regne med at hans forbliver samme farve.

Kom med jeres erfaring.

Når han er omkring et år, så er den blivende øjenfarve gerne på plads, den kan måske blive lidt lysere eller mørkere, men selve basisfarven er på plads.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. august 2011

2babygirls

Noneother skriver:

Kom lige til at tænke på...
Hvornår kan man sige at det er deres blivende øjenfarve?

Min knægt er snart 16 måneder og han har stadig de smukkeste blå øjne, men både far og mig har grønne.

Nu har jeg godt nok blå øjne i familien. Både min far og min bror har dem, men jeg ved ikke om jeg skal regne med at hans forbliver samme farve.

Kom med jeres erfaring.

Hmmm pas...

Havde blå øjne som barn, men idag er de blågrønne som i meget lyse farver.

Anmeld

28. august 2011

Lotus86

Når de er omkring et halvt år skulle man gerne kunne være sikker på farven. Det er ikke ualmindeligt at et barn får en anden øjenfarve end forældrene da man sagtens kan være bære at de andre farvegener en ens egen øjenfarve. De eneste der kan være sikre på barnets øjenfarve er forældre der begge har blå øjne, da de kun kan få børn med blå øjne

Anmeld

28. august 2011

Noneother

SjeBets skriver:

fandt sådan en udregner fistifut ...  http://museum.thetech.org/ugenetics/eyeCalc/eyecalculator.html der kan man "regne" ud hvad farve ens barn vil få eller burde have 

Ja nu er jeg så ikke helt sikker på fars forældre, da hans far døde for mange år siden, og hans mor.. tja. -Min hukommelse rækker sgutte til at huske på hendes øjenfarve..

men jeg prøvede mig frem og den siger 82,1% chance for grøn og 19,1% chance for blå  0 % for brune

Der mangler desuden en svar mulighed for min far havde egentlig 1 og tre kvart blå øjne. Det sidste kvarte var mørkebrunt. Men det sker nok ret sjældent.

Anmeld

28. august 2011

Noneother

Lotus86 skriver:

Når de er omkring et halvt år skulle man gerne kunne være sikker på farven. Det er ikke ualmindeligt at et barn får en anden øjenfarve end forældrene da man sagtens kan være bære at de andre farvegener en ens egen øjenfarve. De eneste der kan være sikre på barnets øjenfarve er forældre der begge har blå øjne, da de kun kan få børn med blå øjne

Nå okaaay. Jeg troede bare at blå øjne var svage gener (eller nu det hedder) men det er det jo så nok ikke.

Anmeld

28. august 2011

Noneother

SussieThyssen skriver:

Når han er omkring et år, så er den blivende øjenfarve gerne på plads, den kan måske blive lidt lysere eller mørkere, men selve basisfarven er på plads.

Kærligst
Sussie

Super  Du ved da osse bare alt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.