Det der med øjenfarve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.054 visninger
21 svar
0 synes godt om
28. august 2011

Noneother

Kom lige til at tænke på...
Hvornår kan man sige at det er deres blivende øjenfarve?

Min knægt er snart 16 måneder og han har stadig de smukkeste blå øjne, men både far og mig har grønne.

Nu har jeg godt nok blå øjne i familien. Både min far og min bror har dem, men jeg ved ikke om jeg skal regne med at hans forbliver samme farve.

Kom med jeres erfaring.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

Lisbeth85

Noneother skriver:

Kom lige til at tænke på...
Hvornår kan man sige at det er deres blivende øjenfarve?

Min knægt er snart 16 måneder og han har stadig de smukkeste blå øjne, men både far og mig har grønne.

Nu har jeg godt nok blå øjne i familien. Både min far og min bror har dem, men jeg ved ikke om jeg skal regne med at hans forbliver samme farve.

Kom med jeres erfaring.

Ja, det har jeg også tænkt... både faren til min søn og jeg selv har også grønne, men vores søn har også de fineste blå øjne Tror faktisk man siger omkring 9-12 mdr, så det er nok de blå din søn ender med

Anmeld

28. august 2011

Fenja09

Min søster er født med blå øjne og de skiftede først til grønne da hun var 3 år. Vores mor har blå øjne og vores far har grønne. Mine har altid været blå. Ved desværre ikke om man kan sætte et bestemt "tidspunkt" på for hvornår øjenfarven er blivende.

/Fenja (39+3)

Anmeld

28. august 2011

Noneother

Lisbeth85 skriver:

Ja, det har jeg også tænkt... både faren til min søn og jeg selv har også grønne, men vores søn har også de fineste blå øjne Tror faktisk man siger omkring 9-12 mdr, så det er nok de blå din søn ender med

Det passer mig osse helt fint. Synes virkelig at de er så smukke (Han ville ikke være mindre smuk med grønne, men du ved)

Det er osse altid noget af det første folk kommentere på. De stooore MEGET blå øjne

Anmeld

28. august 2011

SjeBets

Jeg har grønne øjne og faderen har brun/grønne øjne, tøsen har de mest lyse blå øjne jeg nogen sinde har set .. jeg tænker det må være fordi at hendes bedstefar har blå øjne og hendes farmor også har ... ellers ved jeg ikke 

Anmeld

28. august 2011

Noneother

Fenja09 skriver:

Min søster er født med blå øjne og de skiftede først til grønne da hun var 3 år. Vores mor har blå øjne og vores far har grønne. Mine har altid været blå. Ved desværre ikke om man kan sætte et bestemt "tidspunkt" på for hvornår øjenfarven er blivende.

/Fenja (39+3)

Hold da op, det var sent. .... men forestiller mig lidt at det høre til sjældenhederne at de først skifter som 3årig.

Ikke at jeg ved noget om det, synes bare det lyder utrolig sent. -Jeg vil jo vide alt nu! hehe.

Anmeld

28. august 2011

Noneother

SjeBets skriver:

Jeg har grønne øjne og faderen har brun/grønne øjne, tøsen har de mest lyse blå øjne jeg nogen sinde har set .. jeg tænker det må være fordi at hendes bedstefar har blå øjne og hendes farmor også har ... ellers ved jeg ikke 

Jeg er nemlig osse lidt forvirret, for mener egentlig at have hørt at generne for blå øjne er meget svage. Altså at mindst en af forældrene skal ha´det.. Eller deromkring.

Har hørt det samme om blondt hår. men både far og mig var lyshårede langt ind i barndommen, så det gi´r jo mening at han osse er det.

Anmeld

28. august 2011

CiSo

Det er det samme med min søn, han havde helt blå øjne da han blev født og det har han stadig.. Aner ikke om det kan nå at skifte endnu. 

Anmeld

28. august 2011

SjeBets

jeg kan huske jeg har læst noget om det et sted, men kan selvfølgelig ikke lige finde det nu .. øv øv 

Anmeld

28. august 2011

Noneother

SjeBets skriver:

jeg kan huske jeg har læst noget om det et sted, men kan selvfølgelig ikke lige finde det nu .. øv øv 

Samme her. mener osse at have læst om det, men google er ikke min ven ligenu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.