er der nogen der har flyttet med de helt små???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

B&J

glæder mig vildt til at se hvad vores søn siger for vi skal flytte om en lille månedes tid... og han er 17mdr

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Mira0911

signelynge skriver:

vi skal snart flytte. har en pige på 3 måneder og en på 2 år. er meget spændt på at se hvordan den store takler det så vil derfor gerne høre om der er nogen der har prøvet det??? hvordan reagerede ungerne på det???

signe

Vi flyttede i november sidste år - Julie blev 2 her i februar... Det vi gjorde var at vi (Julie og Jeg) kom ud i lejligheden i første læs, og så var vi der fra flytningen startede... 

Så kunne vi hygge, lege, gøre rent (Hun elsker at gøre rent) pakke ting ud, sætte lidt på plads, lave frokost til hjælperne og hygge om hunden, så skulle vende sig til det nye sted... 

Og det gik faktisk ret godt...  Julie synes det var fedt hun havde så meget plads at boltre sig på inden alt kom til at stå og fylde... 

Anmeld

26. august 2011

signelynge

Mira0911 skriver:

Vi flyttede i november sidste år - Julie blev 2 her i februar... Det vi gjorde var at vi (Julie og Jeg) kom ud i lejligheden i første læs, og så var vi der fra flytningen startede... 

Så kunne vi hygge, lege, gøre rent (Hun elsker at gøre rent) pakke ting ud, sætte lidt på plads, lave frokost til hjælperne og hygge om hunden, så skulle vende sig til det nye sted... 

Og det gik faktisk ret godt...  Julie synes det var fedt hun havde så meget plads at boltre sig på inden alt kom til at stå og fylde... 

god ide. det har jeg også tænkt mig at gøre....

Anmeld

26. august 2011

Mira0911

signelynge skriver:

god ide. det har jeg også tænkt mig at gøre....

Det fungerede hvert fald ret godt her... 

Anmeld

26. august 2011

Anne85

Følger lige med ;-) Vi flyttet nemlig i vores nye hus til oktober - her er mine børn henholdsvis 4 år og 15 mdr

Anmeld

26. august 2011

N&J

signelynge skriver:

vi skal snart flytte. har en pige på 3 måneder og en på 2 år. er meget spændt på at se hvordan den store takler det så vil derfor gerne høre om der er nogen der har prøvet det??? hvordan reagerede ungerne på det???

signe

Jeg flyttede med min datter da hun var 1½ år, og valgte at involvere hende en del, så hun hjalp med at pakke en papkasse med hendes legesager (hendes "rum"/legehjørne var det sidste jeg pakkede, samt tog ting ned fra væggene), og så sørgede jeg for at hun var med oppe i lejligheden da den var helt tom - hvilket var positivt for os begge (jeg var meget nervøs for hendes reaktion), og da hun så kom over til det nye sted, (hun havde ikke været der før) så pakkede vi hendes ting ud først og jeg fik hendes legehjørne op at stå næsten magen til før på et par timer (med undtagelse af hylder og ting på væggen) og det betød at hun følte sig hjemme med det samme, så for os var det en positiv oplevelse - jeg valgte så heller ikke at ændre på hendes seng, selvom jeg gerne ville have tremmerne af, da jeg ville undgå alt for meget forandring på en gang. 

Anmeld

28. august 2011

signelynge

N&J skriver:

Jeg flyttede med min datter da hun var 1½ år, og valgte at involvere hende en del, så hun hjalp med at pakke en papkasse med hendes legesager (hendes "rum"/legehjørne var det sidste jeg pakkede, samt tog ting ned fra væggene), og så sørgede jeg for at hun var med oppe i lejligheden da den var helt tom - hvilket var positivt for os begge (jeg var meget nervøs for hendes reaktion), og da hun så kom over til det nye sted, (hun havde ikke været der før) så pakkede vi hendes ting ud først og jeg fik hendes legehjørne op at stå næsten magen til før på et par timer (med undtagelse af hylder og ting på væggen) og det betød at hun følte sig hjemme med det samme, så for os var det en positiv oplevelse - jeg valgte så heller ikke at ændre på hendes seng, selvom jeg gerne ville have tremmerne af, da jeg ville undgå alt for meget forandring på en gang. 

det med at vise hende den gamle lejlighed er tom det vil jeg da helt klart gøre... har ikke selv tænkt på det, men det lyder som en rigtig god ide, så hun kan forstå at vi er flyttet...

Anmeld

28. august 2011

sisse86

signelynge skriver:

signe

Ja jeg flyttede da min søn var 3 dage gammel og min datter 1 år og 8 måneder. Syntes faktisk ikke det var så slemt. Min datter syntes bare det var sjovt at fise rundt i den nye lejlighed. Vi sov bare alle sammen i stuen den første uge, indtil min datters værelse var malet og møber var sat på plads, så da hun skulle sove på eget værelse igen, føltes det hjemme ved at hendes ting stod pakket ud og fremme :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.