W.. skriver:
Tusinde tak Sussie! Kender du så til udtrykket rash? Taler med lægen senere og så må jeg høre ham ad omkring det! Men "min" læge sagde ikke at det skulle modbehandles?
Rash betyder "udslet" på engelsk.
Udslettet skyldes at hvis man pludseligt udvikler allergi mod penicillin, så udvikler det nogle giftstoffer i kroppen, som man så reagerer på, deraf udslettet..lidt ligesom nældefeber, eller udslet ved børnesygdomme og fx Scarlagensfeber.
Nej udslettet skal ikke modbehandles..man skal bare stoppe med indtagelsen af penicillinen, så forsvinder udslettet hurtigt, og så må barnet ikke få penicillin igen.
Efter nogle år, kan man så evt. få det ved en virkelig livstruende infektion, fordi man med årene ikke bliver provokeret af at få det..og derved falder faren for en allergisk reaktion.
Men fremover må jeres barn IKKE få penicillin og bliver betegnet "Penicillin allergisk".
Det jeg snakkede om, det var, at hvis nu den infektion som dit barn lige nu fik Penicillin imod, ikke er bekæmpet og infektionen vender tilbage, så skal den jo behandles, men så skal det ske med antibiotika i stedet, og også senere i livet, og så var det jeg foreslog, at du skulle sige til jeres læge at I skulle prøve Citromax, som netop er et antibiotika..og suverent til børn med småinfektioner, der ikke må få Penicillin.
Min søn har gennem hele sin opvækst haft utallige lungebetændelser pga sit forsnævrede luftrør og mange halsbetændelser pga for store mandler, og det er hver gang blevet klaret med Citromax.
Det er også godt til voksne iøvrigt..jeg har selv fået det, når der var noget.

Anmeld