Rash...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

SussieThyssen

W.. skriver:

Tusinde tak Sussie! Kender du så til udtrykket rash? Taler med lægen senere og så må jeg høre ham ad omkring det! Men "min" læge sagde ikke at det skulle modbehandles?

Rash betyder "udslet" på engelsk.
Udslettet skyldes at hvis man pludseligt udvikler allergi mod penicillin, så udvikler det nogle giftstoffer i kroppen, som man så reagerer på, deraf udslettet..lidt ligesom nældefeber, eller udslet ved børnesygdomme og fx Scarlagensfeber.

Nej udslettet skal ikke modbehandles..man skal bare stoppe med indtagelsen af penicillinen, så forsvinder udslettet hurtigt, og så må barnet ikke få penicillin igen.
Efter nogle år, kan man så evt. få det ved en virkelig livstruende infektion, fordi man med årene ikke bliver provokeret af at få det..og derved falder faren for en allergisk reaktion.
Men fremover må jeres barn IKKE få penicillin og bliver betegnet "Penicillin allergisk".

Det jeg snakkede om, det var, at hvis nu den infektion som dit barn lige nu fik Penicillin imod, ikke er bekæmpet og infektionen vender tilbage, så skal den jo behandles, men så skal det ske med antibiotika i stedet, og også senere i livet, og så var det jeg foreslog, at du skulle sige til jeres læge at I skulle prøve Citromax, som netop er et antibiotika..og suverent til børn med småinfektioner, der ikke må få Penicillin.

Min søn har gennem hele sin opvækst haft utallige lungebetændelser pga sit forsnævrede luftrør og mange halsbetændelser pga for store mandler, og det er hver gang blevet klaret med Citromax.
Det er også godt til voksne iøvrigt..jeg har selv fået det, når der var noget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

Miss T

Universelt udslæt kan skyldes pencillin, men kan også skyldes sygdommen. Du skal bede om et andet præparat hos enten vagtlægen eller egen læge indtil i kan få tjekket om han er allergisk.

Anmeld

26. august 2011

Miss T

SussieThyssen skriver:

Rash betyder "udslet" på engelsk.
Udslettet skyldes at hvis man pludseligt udvikler allergi mod penicillin, så udvikler det nogle giftstoffer i kroppen, som man så reagerer på, deraf udslettet..lidt ligesom nældefeber, eller udslet ved børnesygdomme og fx Scarlagensfeber.

Nej udslettet skal ikke modbehandles..man skal bare stoppe med indtagelsen af penicillinen, så forsvinder udslettet hurtigt, og så må barnet ikke få penicillin igen.
Efter nogle år, kan man så evt. få det ved en virkelig livstruende infektion, fordi man med årene ikke bliver provokeret af at få det..og derved falder faren for en allergisk reaktion.
Men fremover må jeres barn IKKE få penicillin og bliver betegnet "Penicillin allergisk".

Det jeg snakkede om, det var, at hvis nu den infektion som dit barn lige nu fik Penicillin imod, ikke er bekæmpet og infektionen vender tilbage, så skal den jo behandles, men så skal det ske med antibiotika i stedet, og også senere i livet, og så var det jeg foreslog, at du skulle sige til jeres læge at I skulle prøve Citromax, som netop er et antibiotika..og suverent til børn med småinfektioner, der ikke må få Penicillin.

Min søn har gennem hele sin opvækst haft utallige lungebetændelser pga sit forsnævrede luftrør og mange halsbetændelser pga for store mandler, og det er hver gang blevet klaret med Citromax.
Det er også godt til voksne iøvrigt..jeg har selv fået det, når der var noget.

Det behøver ikke decideret at være penicillinen men en kombi af sygdommen og indtagelse. Man kan først vide om det er penicillinudslæt når barnet er blevet testet, been there done that.

Anmeld

26. august 2011

SussieThyssen

Miss T skriver:

Det behøver ikke decideret at være penicillinen men en kombi af sygdommen og indtagelse. Man kan først vide om det er penicillinudslæt når barnet er blevet testet, been there done that.

Var det så penicillinen, der forårsagde udslet hos dig??

Anmeld

26. august 2011

Miss T

SussieThyssen skriver:

Var det så penicillinen, der forårsagde udslet hos dig??

En af ungerne havde det og de kunne ikke sige om det var det ene eller det andet.. Hun skal tjekkes her når hun bliver lidt ældre. Men universelt udslæt kan komme af andet end pencillin, men selvfølgelig er det en stor faktor.

Anmeld

26. august 2011

TineA

Hej igen Damer
Så har vi været ved lægevagten med lillemanden.

Han vurderede, at han ikke var "syg nok" til at skulle have medicin - dét var jo rigtig godt Og så sagde han, at det ikke med garanti var medicinen han har reageret på! Det skal afgøres ved en blodprøve ved egen læge (når hun en gan kommer tilbage fra ferie)

Men doktormanden () konkludrede, at det var nældefeber og at det som regel altid ser meget værre ud end i virkeligheden er !! Thank GOD!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.