Kender nogle herinde det? Vores lille mand har fået noegt penicillin mod infektion i mellemøret - han havde haft feber nogle dage og lægen gav os en recept på noget medicin. Han fik det han skulle have i går (2x5ml) og 5 ml i morges. Da jeg tog ham op i morges, syntes jeg det så noget mystisk ud med nogle knopper bag øret, men lagde ikke mere i det, da han førhen har haft noget ligende, som gik i sig selv. Men da jeg smed ham i bad efter morgenmaden, så jeg disse knopper/udslæt over hele ryggen!! Ringede straks til lægen, som bad os komme. Hun konkluderede inden for 30 sekunder, at det var "rash". En allergisk reaktion med medicinen og lagde en note til vores egen læge (som er på ferie pt) og bad os stoppe med medicinen. Det var i morges og nu er det der udslæt over hele hans hovede - hovedbund - ryggen og maven

hun sagde, at der ikke var noget vi skulle være OBS på - men hvad fan*** gør vi hvis feberen blusser op igen? Håber på at høre fra en eller flere som har æidt erfaring her. Jeg føler for at ringe til lægevagten??
Anmeld